Navštívili sme autocentrum AAA Auto a predajcom sme dali jasné zadanie: Rodinné, ekonomické a priestranné auto do 25 000 € s DPH, schopné pokryť na dennej báze bežné jazdenie v akčnom rádiuse do 100 km. Odišli sme s Audi e-tron.
Aby sme si uviedli e-tron trošku do kontextu, musíme sa vrátiť do roku 2018, kedy bol oficiálne predstavený. Na trhu pôsobil od roku 2019 do roku 2023, kedy sa následne premenoval na model Q8 e-tron. Do testu sme dostali kúsok z roku 2019, čiže šesťročné auto s nájazdom viac než 150 000 km. A naša otázka znie, na čo si dať pozor pri kúpe takéhoto jazdeného vozidla?

Dizajn a rozmery
Keď sme prvýkrát Q-tron, ako ho prezývame, uvideli vo výbave S-Line, zhodli sme sa, že dizajn aj napriek tomu, že má šesť rokov, pôsobí naozaj nadčasovo a krásne ladí s čiernymi detailmi, full-LED svetlometmi a 20” kolesami, na ktorých sa jazdilo naozaj komfortne. Pán menom Jürgen Löfler nakreslil Audi e-tron tak, aby malo rázvor náprav 2,9 metra, celkovú dĺžku 4,9 metra, šírku 1,9 metra a výšku 1,6 metra. Čo sa týka hmotnosti, keďže ide o plne elektrické vozidlo, tá je vyššia, až na úrovni 2,5 tony. Dizajnovo nadčasová je aj zadná časť so združenými zadnými svetlometmi, čo je jeden z trendov, ktorý nastolilo Audi a ostatné značky sa vybrali podobným smerom. Batožinový priestor má základný objem až 660 litrov. Po sklopení zadných sedadiel delených v pomere 40:20:40 vznikne priestor s objemom až 1 700 litrov.

Pohon, batéria a dojazd
Pod prednou kapotou sa nachádza malý odkladací priestor pre nabíjacie káble a elektromotor poháňajúci prednú nápravu. Aj na zadnej náprave máme ešte jeden prídavný elektromotor. Spolu produkujú výkon 230 kW a teda ide o vozidlo s pohonom všetkých kolies quattro. Čo sa týka samotnej batérie, tak tá má nominálnu kapacitu 71 kWh a využiteľnú niekde na úrovni 64 kWh, čo hravo postačí na dojazd v kombinovanom režime okolo 350 km. Audi e-tron malo štandardne 11 kW nabíjanie, ale niektoré kusy môžu disponovať príplatkovou 22 kW palubnou nabíjačkou, čo sa určite oplatí. Nabíjanie jednosmerným prúdom má maximálny výkon 150 alebo 170 kW podľa danej verzie.

Interiér a komfort
Takto má vyzerať prémiové SUV v zadnej časti. Sedáky sú príjemne mäkké, sú zachovalé, majú super sklon, je tu lakťová opierka. Jednoducho je tu všetko to, čo by ste od klasického rodinného prémiového automobilu čakali. Rovnako materiály, ktoré sú náchylné na poškodenie, sú z materiálu, ktorý je ľahko udržiavateľný. Z praktickej stránky sú aj úchyty ISOFIX ľahko dostupné. Ak sme v prípade exteriéru vyzdvihli nadčasovosť, tak dvojnásobne to platí v prípade interiéru. Displeje aj po šiestich rokoch pôsobia moderne, sú promptné a ergonomicky dobre spracované.

Jazdné vlastnosti a dojazd v praxi
Ak hľadáte vozidlo do mesta, ktoré má byť ekologické, ekonomické, luxusné, priestranné, rodinné a do 25 000 €, tak Audi E-tron z roku 2019 je jasnou voľbou. Jazdné vlastnosti sú famózne – presné riadenie, skvelý rozhľad, vzduchový podvozok, viacero režimov jazdy (efficiency, dynamic, comfort, offroad). Dojazd 350 km je v mestskom a prímestskom režime viac než postačujúci.

Slabiny a najčastejšie problémy
Určite si dajte pozor na vysedené sedadlá, ktoré môžu signalizovať vyšší nájazd ako ten, ktorý udáva odometer. Vozidlo skontrolujte a dajte si pozor aj na opotrebovanie materiálov v prednej i zadnej časti, vŕzganie plastov a opotrebovanie materiálu na volante.

Audi E-tron sa javí ako skvelý jazdený elektromobil, no jeho bývalí majitelia hlásia viacero problémov. Od zamŕzania infotainmentu cez prerušované nabíjanie až po degradáciu batérie. Preto je kľúčovým ukazovateľom, na ktorý treba klásť pri jazdených kusoch extrémny dôraz, hodnota SOH, teda zdravotný stav batérie. V našom prípade bolo zdravie batérie na úrovni 88,6 %, čo je po šiestich rokoch slušná hodnota.