Alfa Romeo predstavuje prepracovaný model Tonale, ktorý teraz poskytuje viac farieb, nový interiér a viac verzií výbavy. Je to nový míľnik v histórii tohto globálneho modelu, prvého C-SUV značky Alfa Romeo. Modifikácie dizajnu, uskutočnené v rámci modernizácie, sú koncipované tak, aby ďalej zvýraznili športový charakter a príťažlivý, typický vzhľad Alfa Romeo.
Značka Alfa Romeo sa rozhodla predstaviť inovovaný model Tonale v Pise pre symbolické hodnoty tohto mesta. Pisa je centrom umenia a kultúry, ale súčasne miestom s vedeckým a technologickým zázemím vďaka univerzite Scuola Normale Superiore, ktorá patrí k lídrom v oblasti vývoja umelej inteligencie. Preto je to ideálne miesto na predstavenie nového modelu Tonale, ktorý reprezentuje taliansku krásu a výnimočnosť, pričom dokáže generovať autentické emócie vznikajúce pri stretnutí vášne s technológiou.

Dizajn inšpirovaný históriou
Pre značku Alfa Romeo krása nikdy nebola abstraktnou koncepciou ale niečím, čo vyrastá zo vzťahu medzi harmonickými proporciami, eleganciou povrchov, atletickými líniami a technickou funkčnosťou. Je to „nevyhnutná krása“, kde má každý detail špecifickú funkciu a pomáha definovať charakter automobilu. Nový model Tonale naplno stelesňuje túto filozofiu, nadväzujúc na jedinečnú tradíciu značky a nanovo interpretujúc dizajnové prvky, ktoré sa pričinili o jej úspech na celom svete.
Je to predovšetkým predná časť s novým trojrozmerným konkávnym vyhotovením trojuholníkovej masky, inšpirovaným historickým modelom 33 Stradale a GT 2000. Aj spodná mriežka v nárazníku je nanovo interpretovaná tak, aby zvýraznila horizontálnu orientáciu a vizuálne pritláčala automobil k ceste. V strednej časti úplne dolu je teraz symetricky umiestnený držiak evidenčnej tabuľky.
Otvory na vstup chladiaceho vzduchu vytvárajú príbuznosť s modelom Alfa Romeo Junior, bočné zvislé štrbiny privádzajúce vzduch k predným kolesám majú výrazne športový dizajn pripomínajúci ikonické modely Giulia GTA a GTAm.

Prémiový interiér
Kabína modernizovaného modelu Tonale je zdokonalená, vrátane nových kombinácií farieb a nových povrchov ako napríklad nové poťahy sedadiel „cannelloni“ z červenej kože s rebrovaným povrchom. Nové sú aj poťahy z alcantary v dvojfarebnej čierno-bielej kombinácii, ktoré sa kombinujú s prístrojovým panelom potiahnutým alcantarou s kontrastným prešívaním. Takéto prešívanie sa opakuje aj na paneloch dverí a lakťovej opierke, vyhotovenie sa líši podľa zvoleného typu sedadiel. Interiér so sedadlami potiahnutými kožou alebo alcantarou zahŕňa predné sedadlá premium s 8-smerovým elektrickým nastavovaním, 4-smerovo elektricky nastaviteľnou bedrovou opierkou, vyhrievaním a ventiláciou, ako aj vyhrievaný volant. Na ovládanie automatickej prevodovky slúži nový otočný ovládač prevodovky na prepracovanej stredovej konzole, okrem toho vodič môže radiť aj manuálne pádlami na volante vyrobenými z masívneho hliníka.

Viac farieb
Pre značku Alfa Romeo bola farba vždy viac ako iba estetickou voľbou, je to emocionálny prvok vyjadrujúci vášeň a talianskeho ducha. Preto bola paleta farieb nového modelu Tonale rozšírená zo šiestich na osem. Tri metalizované farebné odtiene sú nové: Rosso Brera, Verde Monza a Giallo Ocra. Každá z týchto farieb špecifickým spôsobom zvýrazňuje modelované tvary karosérie. Z pôvodnej farebnej palety zostali zachované odtiene Nero Alfa, Bianco Alfa, Grigio Vesuvio, Verde Montreal a Blu Misano. V kombinácii s voliteľným strešným oknom môže mať vozidlo strechu nalakovanú kontrastnou čiernou farbou.

Dynamika v DNA
Všetky motory boli pri modernizácii adaptované na emisnú normu Euro 6E-bis. Zdokonalený systém regulácie hybridného pohonu Hybrid Control Processor zabezpečuje spontánnejší, kontinuálny a lineárnejší priebeh výkonu. Prepínanie medzi spaľovacím motorom a elektromotorom teraz nie je citeľné, čo prispieva k zvýšeniu komfortu jazdy. Tonale Ibrida poháňa benzínový štvorvalec 1.5 Turbo, prepĺňaný turbodúchadlom s variabilnou geometriou VGT a doplnený 48-voltovým hybridným systémom. Tento agregát s výkonom 129 kW (175 k), ktorý sa vyrába výlučne pre model Tonale, sa montuje so 7-stupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou DCT so a poháňa predné kolesá.
Ešte ekonomickejšiu alternatívu predstavuje turbodúchadlom prepĺňaný štvorvalec 1.6 Diesel s výkonom 96 kW (130 k), ktorý má 6-stupňovú dvojspojkovú prevodovku DCT a takisto poháňa predné kolesá. Vrchol ponuky predstavuje verzia Q4 Ibrida Plug-In s elektrickým pohonom zadných kolies. Predné kolesá poháňa turbodúchadlom prepĺňaný benzínový štvorvalec 1.3 Turbo so 6-stupňovou automatickou prevodovkou. Pohon Q4 Ibrida Plug-in je na výber v dvoch alternatívach so systémovým výkonom 140 kW (190 k) alebo 199 kW (270 k).

Základná výbava
Základná verzia Tonale predstavuje vstupný bod do sveta Alfa Romeo. Na pohľad upúta svojimi svetlometmi a zadnými svetlami Full LED s charakteristickou svetelnou grafikou 3+3 a 17-palcovými leštenými zliatinovými diskami Aerodinamico. V kabíne sú sedadlá potiahnuté čiernou látkou a materiálom Scuba s logom hada „Biscione“, prístrojový panel a panely dverí s kontrastným prešívaním a kožený volant. Technické vybavenie zahŕňa digitálny prístrojový panel „Telescope“ s uhlopriečkou 31,2 cm (12,3 palca), systém infotainmentu Alfa Connect s dotykovým displejom 26 cm (10,25 palca) s bezdrôtovým Apple CarPlay a Android Auto, ako aj službami konektivity. Pohodlie zvyšuje systém odomykania a štartovania bez kľúča, dvojzónová automatická klimatizácia
so senzorom kvality vzduchu, sklopné zadné sedadlo delené v pomere 60/40 s lakťovou opierkou a otvorom na lyže, elektrochromatické vnútorné spätné zrkadlo a elektricky nastaviteľné vonkajšie spätné zrkadlá.

Sprint
Vyššie je situovaná nová verzia Sprint obohatená osobitnými dizajnovými prvkami zvyšujúcimi celkovú kvalitu. Športový charakter pri pohľade zvonka zvýrazňujú plastové diely na karosérii s povrchovou úpravou lesklej čiernej farby s kontrastnými akcentmi sivého farebného odtieňa Dark Miron, tmavo tónované sklá v zadnej časti kabíny a 18-palcové zliatinové disky Petali s dvojfarebnou povrchovou úpravou. Interiér je doplnený hliníkovými dekoračnými lištami na prahoch dverí, hliníkovými pedálmi a ambientným osvetlením s nastaviteľnou farbou. Systém infotainmentu zahŕňa integrovanú navigáciu, ktorej mapa sa dá zobraziť aj v digitálnom združenom prístrojovom paneli.

Ti
Stredná verzia výbavy má označenie Ti. Navonok sa líši lesklými čiernymi rámami okien a označením verzie na predných blatníkoch. V kabíne novú úroveň komfortu poskytujú kožené poťahy sedadiel červenej alebo bielej farby a elektricky 8-smerovo nastaviteľné predné sedadlá (vrátane bedrovej opierky) s vyhrievaním a ventiláciou. Vyhrievaný je aj volant vybavený hliníkovými radiacimi pádlami.

Veloce
Vrcholom modelového radu je špičková verzia Veloce, umocňujúca športový charakter Tonale. Jej dizajn je obohatený novými 19-palcovými diskami Stile, označením verzie na predných blatníkoch, svetlometmi Full-LED Matrix, červenými strmeňmi bŕzd Brembo, dvoma chrómovanými koncovkami výfuku pri verzii Plug-in Hybrid a čiernym logom Tonale na dverách batožinového priestoru. Jazdná dynamika profituje z podvozka s dvojventilovými elektronicky regulovanými adaptívnymi tlmičmi pruženia, prispievajúcimi k zlepšeniu stability, ovládateľnosti a komfortu.