Ešte minulý rok sa špekulovalo o tom, či značka Seat vôbec prežije ako výrobca automobilov. Všetky novinky sa točili najmä okolo nových produktov značky Cupra, ale ani modelové portfólio Seatu nezostane zarastať trávou. Už v januári prídu inovované modely Ibiza a Arona a Španieli chystajú aj celkom novú generáciu modelu Leon.
Facelift modelov Seat Ibiza a Arona sa dotkne vylepšení vzhľadu, výbavy aj techniky. V roku 2027 by tieto vozidlá mali byť k dispozícii aj s mild-hybridnými motorizáciami eTSI. Súčasná generácia modelu Leon vydrží vo výrobe do roku 2028, kedy dostane plne hybridný pohon. Ten sa prvý raz objaví pod kapotou druhej generácie modelu Volkswagen T-Roc. Podrobnejšie technické detaily tohto motora zatiaľ nie sú známe.

Na rok 2029 je naplánovaný príchod novej generácie modelu Leon. Tá bude pravdepodobne postavená na platforme Scalable Systems Platform (SSP), podobne ako nový Volkswagen Golf. Táto platforma umožní postaviť verzie s elektrickým pohonom na batérie, no tiež varianty vybavené spaľovacím motorom ako generátorom energie na predĺženie dojazdu (EREV). Uvedenie novej generácie modelu Seat Leon bude však zrejme závislé na vývoji novej generácie VW Golf, ktorá by sa mohla oneskoriť a prísť na trh až v roku 2029. Premiéra modelu Leon by sa tak zrejme posunula o rok neskôr.
Ateca skončí?
Kým Cupra sa orientuje na prémiovejší segment a bonitnejšiu klientelu, Seat je definovaný ako vstupná značka koncernu Volkswagen Group. Má prilákať mladších vodičov i staršie generácie. Orientovať sa bude na menšie vozidlá, čo nechá väčší priestor na realizáciu značke Škoda v segmentoch C a D. Seat sa zameria na vývoj a predaj mestských áut, malých áut a hatchbackov. Otázny je osud modelu Ateca, keďže v budúcich produktových plánoch sa tento model nespomína. Koniec výroby tohto SUV by mohol nastať už v roku 2026.

Seat zatiaľ v ponuke nemá ani jedno plne elektrické vozidlo a najbližšie roky na tom nič nezmenia. Generálny riaditeľ značky Seat Markus Haupt na autosalóne v Mníchove v septembri 2025 pre britský CAR povedal, že „v súčasnosti nemáme riešenie, ako ponúknuť Seat na elektrickej platforme, na ktorej by sme mohli zarobiť peniaze.“