Domov Elektromobilita Stvorený, aby rozmaznával. Prvý elektrický Maybach má 658 koní

Stvorený, aby rozmaznával. Prvý elektrický Maybach má 658 koní

Maybach prináša do sveta EQS SUV viac prepychu. Toto prevedenie sa maximálne sústreďuje na poskytnutie komfortu na zadných sedadlách. Zároveň ide vôbec o prvé auto od Mercedesu s trvalo udržateľne spracovanou kožou.

Rovnako ako všetky posledné modely Maybach sa EQS SUV od bežnejších modelov odlišuje dvojfarebným lakom s ručne kresleným prúžkom. K dispozícii je 5 rôznych kombinácií lakovania karosérie. Trojcípa hviezda Mercedesu zaujala svoje miesto na kapote, zatiaľ čo pod prvým z mnohých nápisov Maybach je umiestnená mriežka chladiča v tvare vodopádu. Drobné logá Maybach zdobia nefunkčné nasávacie otvory so vzorom Louis Vuitton.

Auto štandardne stojí na 21-palcových kolesách, priplatiť sa bude dať za 22-palcové. Prekvapivo nie sú k dispozícii 23-palcové kolesá, pretože podbehy EQS SUV sú príliš malé. Svetlomety DIGITAL LIGHT vítajú vodiča a tiež sa s ním lúčia prostredníctvom špeciálnych svetelných efektov. Ako ďalší pozdrav sa na všetkých štyroch dverách rozsvecuje animovaná projekcia vzoru Maybach. Ďalším magnetom pre oči sú sériovo montované nášľapné dosky, ktoré sú v tme osvetlené. Nášľapné plochy sú vyrobené z eloxovaného hliníka, ktorý nadväzuje na vzhľad jemných pásikov v prednej časti vozidla s čiernym panelom. Aj tu je štýlovo integrovaný emblém Maybach.

Interiér

Dizajn interiéru sa rovnako dôsledne riadi krédom značky Maybach „Čo je dobré, musí byť aj krásne“. Vrcholom pre cestujúcich vpredu je sériovo dodávaná hyperobrazovka MBUX s úvodnými špecifickými animáciami na všetkých troch displejoch. Celkový vzhľad je špeciálne pre Mercedes-Maybach EQS SUV navrhnutý v ušľachtilej tmavomodrej farbe. Medzi mnohé exkluzívne črty patrí aj animované znázornenie združeného prístroja v režime MAYBACH. Ručičky v obidvoch tubusoch sú stvárnené ako hodvábny šál, ktorý sa adekvátne k rýchlosti a štýlu jazdenia elegantne pohybuje vo vetre. Súčasne s tým číslice menia svoju veľkosť a dynamicky sa zobrazujú alebo miznú. Lemovanie okrúhlych prístrojov má typickú ružovozlatú farbu značky. Alternatívou k zobrazeniu tubusov je športový štýl čisto elektrického vozidla. Priestorovo znázornené výkonové rozpätie vyjadruje príslušný jazdný stav (jazda, zrýchľovanie, nabíjanie).

Vďaka dvom 11,6-palcovým displejom na operadlách predných sedadiel majú cestujúci na zadných sedadlách k dispozícii ponuku infotainmentu. Systém zábavnej techniky MBUX umožňuje jednoduché a rýchle zdieľanie obsahu na rôznych displejoch. Výber a úpravu cieľov navigácie možno robiť aj zo zadných sedadiel. Súčasťou sériovej výbavy je aj tablet MBUX, ktorý možno používať aj mimo vozidla a interiérový asistent MBUX. Prostredníctvom kamier dokáže na základe pohybov tela a rúk rozpoznať želania cestujúcich a následne vykonať príslušné funkcie – napríklad zapnúť svetlo na čítanie.

Štýlový kontrast k technicky vyspelému dojmu vytvárajú prírodné materiály. Mercedes-Maybach EQS SUV je vybavený kožou Exklusiv v teplých farbách hnedej. Na želanie je k dispozícii béžová a bronzovohnedá. Pre tých, ktorí túžia po ešte ušľachtilejšom vzhľade, je na želanie k dispozícii exkluzívna koža napa Maybach MANUFAKTUR. Koža vo všetkých farbách výbavy bola spracovaná trvalo udržateľnými postupmi.

Maybach EQS SUV

Aby sa nezabudlo, v akom aute sedíte

Typický vysokokvalitný vzhľad zvýrazňuje emblém Maybach, ktorý je integrovaný na rôznych miestach. Emblém zdobí pedále z nehrdzavejúcej ocele, vankúše opierok hlavy, operadlá predných sedadiel a ako projekcia aj priestor na nohy v oblasti zadných sedadiel. Keď je batožinový priestor otvorený, emblém možno vidieť aj na vnútornom obložení zadných výklopných dverí. Na volante sa nachádza nápis s názvom značky, ktorého svetelná podoba na nástupných lištách z nehrdzavejúcej ocele víta všetkých cestujúcich.

Luxus šetrný k zdrojom

Mercedes-Maybach EQS SUV je prvým modelom od Mercedesu, ktorý je vybavený rastlinne vyčinenou kožou. Ako činidlo sa okrem iného používajú šupky kávových zŕn. Voda používaná na činenie cirkuluje v uzavretom okruhu a po konečnej úprave sa vracia späť do prírody. Mastiace činidlá používané v procese činenia sú tiež výlučne rastlinného pôvodu. Konzervácia kože soľou sa neuskutočňuje. Na jedno vozidlo s koženými sedadlami sa takto ušetrí približne 45 kilogramov soli. Vedľajšie produkty procesu činenia sa používajú na výrobu nových výrobkov, napríklad kompostovateľných kvetináčov, izolačnej peny alebo terasových dosiek. To znamená, že trvalo udržateľne spracovaná koža šetrí zdroje. A profitujú z nej aj pestovatelia kávy. Z predaja šupiek kávových zŕn získavajú druhý príjem.

Mercedes-Maybach chce spojiť luxus s trvalou udržateľnosťou. V automobile je preto celý rad konštrukčných dielov a komponentov sčasti vyrobených z materiálov šetriacich zdroje. Okrem toho je použitá aj sekundárna oceľ a recyklovaný hliník. Používanie recyklovaných materiálov je dôležitým opatrením na ceste k dekarbonizácii.

Salónik s komplexným komfortom pre všetky zmysly

Kombinácia vyberaných materiálov, dokonalého remeselného spracovania a exkluzívnych detailov v zadnej časti interiéru vytvára pre všetky zmysly uzavretú atmosféru pohody. Sériovo dodávané riaditeľské sedadlá sú vybavené ventiláciou, masážnou funkciou aj vyhrievaním v oblasti zátylku a pliec. Súčasne treba spomenúť aj masáž lýtok a balík na prevádzku so šoférom. Keď si cestujúci na pravom zadnom sedadle zvolí polohu na ležanie, sedadlo spolujazdca sa automaticky posunie dopredu.

K ďalšej výbave patria rovnako ako v modeli Mercedes-Maybach Triedy S aj temperované držiaky na poháre a odkladacia plocha na sériovo dodávaný tablet. Štyri prípojky USB-C s podporou rýchleho nabíjania a dve rozhrania HDMI sa postarajú o to, aby cestujúci mohli bez problémov používať svoje vlastné digitálne zariadenia. Na želanie je stredová konzola vybavená dvoma sklápacími stolíkmi, chladiacim priečinkom a postriebrenými čašami na šampanské.

Maybach EQS SUV

Možnosti nastavenia individuálnej svetelnej atmosféry

V C-stĺpikoch sú integrované dizajnové lampy. Jas, veľkosť a polohu bodových svietidiel možno nastaviť. Zároveň je k dispozícii veľký rozsah nastavenia medzi pracovným svetlom a pohodlným salónovým svetlom. Nastavenie farby svetla sa automaticky prispôsobuje ľudskému dennému rytmu, možno ho však zmeniť aj manuálne. Náladové osvetlenie prechádza celým vozidlom až po čalúnenie stropu a za zadné sedadlá. Model Mercedes-Maybach EQS SUV je okrem toho vybavený aktívnym náladovým osvetlením s 253 individuálne ovládateľnými svetelnými diódami a 64 samostatne voliteľnými farbami.

Maybach EQS SUV

Špičkový zvukový zážitok

Mercedes-Maybach EQS SUV bude dodávaný so 4D obklopujúcim ozvučovacím systémom Burmester. Ozvučovací systém má 15 reproduktorov. K tomu treba prirátať dva generátory vibrácií v každom sedadle. Vďaka priamej reprodukcii zvuku prenosom v pevnom materiáli v sedadlách je zážitok z počúvania štvorrozmerný. Cestujúci na sedadle spolujazdca a na zadných sedadlách môžu 4D zvuk aplikovať aj na zvukový obsah, ktorý sa prehráva cez slúchadlá. Zvuk pre každý profil používateľa systému MBUX možno individuálne prispôsobiť.

Vďaka rôznym zvukovým svetom sa aj jazdný zvuk stáva zvukovým zážitkom. Vzdušný pôvab je názov špeciálne vytvoreného jazdného zvuku elektrického Maybachu. Tento jazdný zvuk je interaktívny a reaguje na viac ako tucet rôznych parametrov, napríklad na polohu akceleračného pedála alebo na rýchlosť jazdy a rekuperáciu. V zosilňovači ozvučovacieho systému sa v reálnom čase pomocou inteligentných algoritmov dizajnu ozvučenia uskutočňuje výpočet zvukov, ktoré sa potom prehrávajú cez reproduktory.

Maybach EQS SUV

SUV s veľmi tichou oblasťou zadných sedadiel

Nové luxusné SUV nadväzuje na hlukový a vibračný komfort modelu EQS SUV. Do tejto kategórie patrí zapuzdrenie elektrického hnacieho ústrojenstva vpredu aj vzadu, inovatívny nosný rám v oblasti prednej nápravy a pohonné jednotky, ktoré sú dvojnásobne oddelené prostredníctvom gumových ložísk. Prevzaté boli aj špeciálne akustické peny vo vybraných profiloch karosérie. Obmedzujú hluk spôsobovaný kamienkami v oblasti podbehov kolies.

Ďalšie opatrenia na elimináciu prenosu hluku a vibrácií do vozidla sú zamerané najmä na oblasť zadných sedadiel. Kryt batožinového priestoru je priečne upevnený. Začína pri hornej hrane operadla zadného sedadla a oddeľuje batožinový priestor až po spodný okraj zadného okna. Výsledkom je veľmi účinná kompenzácia jazdného zvuku. K tomu prispieva aj nové odpojovacie zariadenie (DCU). V závislosti od jazdnej situácie a požadovaného výkonu automaticky odpája elektromotor na prednej náprave, čo vedie k predĺženiu dojazdu. Pri nízkom zaťažení sa odpojovacia jednotka prepne do jazdného režimu 4×2. V takom prípade sú elektromotor aj prevodovka na prednej náprave odstavené. Pre vozidlá Mercedes-Maybach EQS SUV sa okrem toho používajú ďalšie izolačné materiály a sériovo aj akusticky účinné okná z vrstveného skla. Rôzne aerodynamické opatrenia v oblasti panoramatickej strechy, ako napríklad usmerňovače prúdenia, kryty a tesnenia s vylepšenou geometriou, sa napriek veľkému strešnému otvoru postarajú o vysoký zvukový komfort.

Maybach EQS SUV

Výkon a dynamika

Najvyššie nároky platia aj pre komfort jazdy. Súčasťou sériovej výbavy je vzduchové pruženie AIRMATIC s kontinuálne nastaviteľným tlmením ADS+. Na zväčšenie svetlej výšky vozidla možno podvozok nadvihnúť o 35 mm. Vozidlo je sériovo vybavené aj riadením zadnej nápravy s uhlom natočenia kolies max. 4,5 stupňa. Alternatívne možno zadné kolesá natáčať o 10 stupňov.

Maybach EQS SUV

Mercedes-Maybach EQS 680 SUV má výkon 484 kW (658 k) a krútiaci moment 950 Nm. O veľkosti použitej batérie sa Mercedes nezmieňuje, ale dojazd na jedno nabitie by mal byť 600 km. Akumulátor bude možné dobíjať jednosmerným prúdom s výkonom až 200 kW, palubná nabíjačka má 22 kW. Z 0 na 100 km/h zrýchli za 4,4 sekundy a dosiahne najvyššiu rýchlosť 210 km/h. Pohon všetkých kolies 4MATIC je štandard.

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST Kia Niro EV – stačilo málo a mohlo to byť dokonalé auto
Nasledujúci článokToto im nevyšlo. Elektrický Countryman nafotený bez kamufláže