Pred pätnástimi rokmi sa zdalo nemysliteľné, aby sa elektrifikácia stala tak populárnou, aby pohltila aj klasické autá. Alfa Romeo Giulia GT je jeden zo skvelých projektov.

Podobných projektov sme už videli mnoho, ale len malá časť z nich stojí z zmienku. Jedným z týchto skvelých produktov je Alfa Romeo Gulia GT od talianskeho Totem Automobilli. Automobil sa od pôvodnej Giulie líši v mnohých ohľadoch, ale najšokujúcejšou zmenou je elektrický pohon.

Alfa Romeo Giulia GT v elektrike je čistá nádhera, čo jej chýba?

 

Predmetný elektromotor produkuje ohromných 525 koní a krútiaci moment 940 Nm. Na porovnanie, pôvodná Giulia, ktorá slúžila ako základná vôdzka, mala iba 195 koní. Elektromotor je napájaný z 50,4 kWh batérie. S tým by mala elektrická Alfa Romeo Giulia na jedno nabitie prejsť zhruba 320 km. GT šprintuje z 0 na 100 km / h za 3,4 s. Najvyššia rýchlosť je 245 km / h.

Alfa Romeo Giulia GT v elektrike je čistá nádhera, čo jej chýba?

 

Spoločnosť Totem Automobili dokázala oveľa viac, ako len dať elektrický pohon do Alfy. Vrátili sa tiež k rysovacej doske, aby prehodnotili karosériu a podvozok. Pre miernu kompenzáciu hmotnosti batérie je telo vyrobené výlučne z uhlíkových vlákien. Celková hmotnosť automobilu stále predstavuje 1 410 kg, z toho 350 kg možno pripísať batérii.
Nezmenená časť podvozku činí iba 10 % z pôvodného plánu.

Týmto sa uvoľnilo miesto pre nové hliníkové zavesenie. Elektrická Giulia má tiež množstvo pozoruhodných funkcií vrátane Launch Control a driftovacieho režimu. Absenciu hluku motora kompenzuje 13 reproduktorov umiestnených vo vnútri aj mimo vozidla. Tento zvuk je možné upraviť podľa vlastného vkusu. To všetko znie veľmi pekne, ale zvuk bude v pomere s výkonom stále nedostatočný.

Alfa Romeo Giulia GT v elektrike je čistá nádhera, čo jej chýba?

Taliani sa tiež odvážili modernizovať dizajn modelu Giulia. Nielen, že je auto oveľa širšie, prepracovaná bola aj predná a zadná časť. Preto je teraz vybavená napríklad modernými LED svetlometmi a zadnými svetlami. Modernizácia klasického dizajnu môže často klasiku pokaziť, ale spoločnosti Totem sa podarilo vytvoriť peknú kombináciu medzi klasickým a moderným.

Totem riešil útroby auta rovnako. Základ interiéru je stále rozpoznateľný, Totem však veľa zmodernizoval. Prekvapujúce sú okrúhle displeje, ktoré sú umiestnené na vrchu palubnej dosky, a sedadlá, ktoré sú väčšinou zložené z karbónu. Auto je tiež vybavené modernými vymoženosťami, ako sú elektricky ovládané okná, systém proti krádeži a klimatizácia.

Zdroj: Totem Automobili

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST Citroen C3 – Veterán, ktorý má stále karty v rukáve
Nasledujúci článokBMW i3 má na konte už cez 200 tisíc predaných kusov