Domov Lifestyle Ojedinelé Ferrari Testarossa, ktoré sa len tak nevidí

Ojedinelé Ferrari Testarossa, ktoré sa len tak nevidí

Ferrari Testarossa je ikona vo svete automobilov. Hranaté tvary, dostatočný výkon, V12 pod kapotou, čo viac si priať… Čo keby sa tak dokázali vrátiť 80-te až 90-te roky naspäť?

Nakoľko čas nie je neúprosný iba k ľudom, ale aj k autám, našťastie existujú firmy, ktoré sa snažia takéto skvosty zachrániť v čo najlepšom ponímaní. Samotná Testarossa je jedným z najkrajších počinov talianskej automobilky Ferrari. Automobil bol svetu predstavený v roku 1984 na parížskom autosalóne. Dizajn pochádza z dielne Pininfarina, kde čerpali inšpiráciu na dizajn tohto vozidla z dobových najrýchlejších monopostov Formuly 1.

Spoločnosť pochádzajúca zo Švajčiarska, Officine Fioravanti, pripravila unikátnu verziu Ferrari Testarossas, ktorá je so svojim originálom spojená iba doslova dizajnom exteriéru. A možno trošku prevedením interiéru. Z pôvodných necelých 400 koní (390) si Testarossa polepšila na už dosť úchvatných 510 koní. Tu však iba začíname s prerábkou.

Seriózne úpravy

Tento výnimočný solitér dostal označenie TR Alte Prestazioni, inak povedané – vysoko výkonný. Pôvodný 4,9-litrový motor V12 dostal nové sanie, taktiež nový systém vstrekovania a, pochopiteľne, aj novú riadiacu jednotku. Pokračovalo sa novým výfukovým systémom a prepracovanou originálnou prevodovkou s upravenými prevodovými stupňami.

Nakoľko prešlo auto oveľa väčším prerodom, dostalo pochopiteľne aj výkonnejšie a lepšie brzdy značky Brembo, adaptívne tlmiče a optimalizovaný podvozok s možnosťou zmeny jazdných režimov. Eco, Eco plus, Normal, Sport, Sport+ a Sport Ultra by ste pred 40-timi rokmi v autách hľadali márne. Maximálka prerábky sa zastaví na hodnote 322 km/h.

Samotný skelet, ktorý je asi najviac podobný so sériovou Testarrosou, prešiel zmenou. 5-lúčové disky kolies sú inšpirované retro štýlom a interiér vozidla prešiel takisto kompletnou rekonštrukciou. Nové sedadlá sú potiahnuté hnedou kožou a taktiež boli vyrobené na objednávku. Do interiéru pribudol nový audiosystém s podporou Apple CarPlay a AndroidAuto. Zaujímavo je vyriešený aj prijímač Bluetooth, ktorý je zakomponovaný v makete telefónu z dôb minulých.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokNa prechode v budúcnosti pomôže robot aj inteligentná maska
Nasledujúci článokRolls-Royce predstavuje Ghost inšpirovaný jantárom