Domov MOTO Táto moto je ako Fabia Combi – praktická, úsporná a lacná

Táto moto je ako Fabia Combi – praktická, úsporná a lacná

Honda NC750X
Foto: startstop.sk, Matej Jankovič

Honda NC750X je motocykel, ktorý by v automobilovom svete najlepšie vystihol pojem „praktický kombík“. Svojím spôsobom je to motocykel, ktorý nerobí hluk – doslova aj obrazne. Nesnaží sa ohromiť ani zaskočiť. No kto ho spozná, veľmi rýchlo zistí, že pod nenápadným výzorom sa skrýva premyslený stroj, ktorému nechýba nič z toho, čo moderný motocyklista potrebuje.

Jedným z najväčších lákadiel motocykla Honda NC750X je jeho ikonický predný „kufor“ – nie, to nie je nádrž, aj keď tak vyzerá. Práve tu Honda ukázala, že praktickosť nemusí byť nudná. Tento predný priestor pojme integrálnu prilbu, malý nákup alebo čokoľvek, čo cez deň potrebujete vziať so sebou. Skutočne, ak by ste vedľa neho postavili klasický hatchback, táto Honda by ho možno tromfla v dostupnosti priestoru.

Honda NC750X
Foto: startstop.sk, Matej Jankovič

Tento šikovný nápad robí z modelu Honda NC750X niečo ako dva v jednom – motorku a batožinový priestor v jednom balení. A keď sa k tomu pridá pohodlné sedadlo, vzpriamený posed a výborný výhľad do premávky, máme tu dokonalý nástroj na každodenné fungovanie v meste aj mimo neho.

Foto: startstop.sk, Matej Jankovič

Motor je tichý aj svižný

Pod kapotou (alebo presnejšie napísané pod sedlom) pracuje radový dvojvalec s objemom 745 cm³, naladený na pokoj a úspornosť. Výkon 43,1 kW (58,6 k) pri 6 750 ot./min a krútiaci moment 69 Nm pri 4 750 ot./min robia z NC-čka príjemného parťáka. Motor je chladený kvapalinou, spĺňa emisnú normu Euro 5 a cez remeňový rozvod posiela výkon na zadné koleso cez reťazový prevod. Maximálna rýchlosť sa pohybuje okolo 180 km/h, pričom v bežnej premávke sme ocenili pružnosť v stredných otáčkach. Nádrž má objem 14,1 litra, čo v kombinácii so spotrebou okolo 3,5 l/100 km znamená dojazd vyše 350 km. A to je už na každodenné jazdenie veľmi slušné. „Je to motorka, na ktorej by si zvládol odbehnúť do práce, spraviť nákup, a keď ti prepne, aj vyraziť na víkendovú túru,“ povedal mi jeden z majiteľov NC-čka, ktorého som stretol pri čerpacej stanici.

Foto: startstop.sk, Matej Jankovič

Automat, ktorý myslí za vás

Ako voliteľná výbava je tu známa DCT prevodovka – dvojspojkový automat. V meste je to malý zázrak, na výletoch pohodlie. Radenie je plynulé a nenápadné, no niektorým môže chýbať priame spojenie s motorom. Priznávam, nie som veľkým zástancom DCT – nie kvôli tomu, že si myslím, že automat nepatrí do motocykla, ale najmä preto, že má tendenciu podtáčať motor. V rýchlosti okolo 40 km/h pokojne nakopne štvrtý prevodový stupeň, čo nepôsobí vždy prirodzene. A navyše prevodovka si rada preradí aj v náklone, čo môže byť v niektorých situáciách nepríjemné. Našťastie, Honda to dobre vyvážila možnosťou manuálneho radenia cez tlačidlá na riadidlách, čo dáva jazdcovi väčšiu kontrolu na strojom.

Honda NC750X
Foto: startstop.sk, Matej Jankovič

Pohodlie na prvom mieste

Podvozok je naladený komfortne, no bez zbytočného hojdania. V zákrutách drží stopu slušne, ale nesnaží sa tváriť ako športovec. Rýchlo však naráža na limity pri náklonoch – uhol náklonu je pomerne malý, čo môže pôsobiť obmedzujúco, najmä ak je jazdec zvyknutý na stroje s väčšou voľnosťou pri sklone. V mestskom prostredí sme ocenili ľahkosť ovládania, nízke ťažisko a výbornú manévrovateľnosť. Brzdy sú spoľahlivé, s istou dávkovateľnosťou a ABS v sérii. Vpredu nájdeme dvojitý kotúč s priemerom 320 mm a dvojpiestikovými strmeňmi, vzadu potom 240 mm kotúč s jednopiestikovým strmeňom. Celý brzdový systém pôsobí vyvážene – v meste sa ovláda ľahko a s istotou, mimo neho poskytuje dostatočný brzdný účinok aj pri plnom zaťažení.

Honda NC750X
Foto: startstop.sk, Matej Jankovič

Motorka, ktorá dáva zmysel

Honda NC750X nie je stroj, ktorý okamžite chytí za srdce. Ale čím viac sme s ním jazdili, tým viac sme si uvedomovali, aký je v skutočnosti dobrý. Je ako ten rodinný kombík v garáži – možno nevyhrá súťaž krásy, ale vždy viete, že sa naň môžete spoľahnúť. A niekedy je práve to viac ako dosť.

Kolesami nadol, priatelia.

NÁZOV: Honda NC750X

MOTOR: 745 cm³

HMOTNOSŤ: 224 kg

VÝŠKA SEDLA: 800 mm

CENA: od 8 390 €

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokDvaja mladíci uhoreli po úteku pred políciou