Škoda práve dnes na mediálnej akcii konajúcej sa v Bratislave odprezentovala svoju modernizovanú vlajkovú loď. Nový Superb, ktorý je predstavený vôbec po prvýkrát počas konania majstrovstiev sveta v hokeji, so sebou prináša mnoho nových technológií. Stáva sa tak predzvesťou konca legendárneho VW Passat?

Svetelná technológia z prémiovej triedy

Azda najväčšou novinkou, ktorú so sebou modernizovaná Škoda Superb prináša, sú predné svetlomety. Tie disponujú full LED matrixovou technológiou, ktorá bola doteraz používaná len v prémiových modeloch koncernu VW. Čo to pre nás znamená v reči smrtelníka? Novinka umožňuje mať rozsvietené diaľkové svetlá aj v prípade, že ide oproti iné vozidlo. Vďaka dynamickému prepínaniu jednotlivých modulov nedochádza k oslňovaniu. Prepínanie je možné pomocou detekovania protiidúceho vozu prostredníctvom kamerového systému. Ten je umiestnený pod čelným sklom.

Matrixové LED svetlomety pozostávajú z LED modulu pre stretávacie a diaľkové svetlá, 3 ďalšie segmenty tvoria samostatné diaľkové svetlá, jeden modul sa stará o prisvetlovanie v zákrutách, no a napokon je tu modul smerových a denných svetlometov. Samozrejmosťou pre Škodovku je už akási imitácia rias oka, ktoré sú využité pri animovanej funkcii Coming/Leaving Home. Pod hlavnými svetlometmi sa nachádzajú prepracované hmlovky, ktoré po novom tvorí štvorica LED diód na každej strane. Prinášajú so sebou zmenený tvar a samozrejme vyššiu svietivosť.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Čo sa týka zadných svetlometov, na nich je vidieť modernizáciu podstatne viac. Disponujú novou grafikou charakteristického písmena C pre obrysové svetlá a taktiež aj dynamickými smerovkami. To má podľa automobilky vozu dodať hlavne na dynemike a zvýšenej viditeľnosti zo zadnej partie.

Nové a vylepšené asistenčné prvky

To, čo sme očakávali sa stalo skutočnosťou. Škoda pri novom Superbe nahradila starší asistent Blind Spot Detect novinkou, ktorú už poznáme z modelu Scala, a tou je Side Assist. Hlavnou zmenou je, že starší systém dokázal v spätnom zrkadle upozorniť na auto idúce len 20 metrov za vašim vozom, zatiaľ čo pri Side Assist je to až 70 metrov. Novinkou pre Škodu je prediktívny tempomat, ktorý dokáže upravovať rýchlosť vozidla nielen vďaka údajom z prednej kamery, ale taktiež aj na základe GPS. Korekcia bude pred zákrutami či dokonca bude možné korigovať rýchlosť na základe rýchlostných limitov.

Novinkou je taktiež aj systém Emergency Assist, ktorý v prípade krízovej situácie dokáže vozidlo plynulo naviesť cez viacero pruhov na okraj vozovky a bezpečne zastaviť. Tento systém používa kombináciu Line Assist, Park Assist a Side Assist, na základe ktorej je schopný prechádzať cej pruhy bez ohrozenia ostatných účastníkov premávky. Ďaľšou vylepšenou funkciou je Front Assist s prediktívnou ochranou chodcov. Ten v prípade núdze najskôr upozorní vodiča akusticky a vizuálne, následne pribrzdením a pokiaľ ani na to vodič nezareaguje, dokáže vozidlo bezpečne zastaviť.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Superb ako vôbec prvý model snačky Škoda dostal elektromechanický posilovač bŕzd a taktiež aj aerodynamický kryt zadnej nápravy, ktorý má zabezpečiť zlepšené jazdné vlastnosti a stabilitu vozu.

Dostupný aj ako hybrid

Spočiatku bude novinka dostupná s piatimi agregátmi. Základ bude tvoriť v prípade nafty 2,0 TDI s výkonom 110 kW a v prípade benzínu to bude 1,5 TSI s rovnakým výkonom. Vrcholom ponuky z pohľadu nafty bude 2,0 TDI s výkonom 140 kW, ktorý dostane aj svoju benzínovú verziu TSI s rovnakým výkonom. Čo sa týka vrcholu ponuky štandardných motorov, tú bude tvoriť dvojlitrové TSI s výkonom 200 kW, ktorý bude automaticky spriahnutý v pohonom 4×4.  Základné motorizácie budú dostupné s manuálnou 6-stupňovou alebo automatickou 7-stupňovou prevodovkou DSG. Čo sa týka vyšších motorizácií, tie budú dostupné výhradne so 7-stupňovým DSG. Všetky ponúkané agregáty spĺňajú najnovšiu emisnú normu Euro 6d‑TEMP.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Novinkou v portfóliu značky Škoda bude hybridný pohon. Ten bude kombináciou benzínovej 1,4 TSI s výkonom 115 kW a točivým momentom 250 Nm a elektromotoru s výkonom 85 kW a točivým momentom 330 Nm. Spoločne budú oba motory dodávať systémový výkon na úrovni 160 kW. Podľa najnovšieho WLTP cyklu, prejde Superb iV na jedno nabitie až 55 km v čisto elektrickom režime. Kapacita batérie, ktorá bude umiestnená pod zadnými sedadlami je 13 kWh a váži 135 kg. Nabíjanie zo štandardnej siete by malo trvať približne 5 hodín. S využitím 3,6 kW nabíjačky sa tento čas o hodinu a pol skráti.

Nový vzhľad a materiály

Ako už bolo zrejmé z uniknutých fotografií, novinka prináša mierne redizajnovaný predok. Modernizácia sa dotkla hlavne svetiel a spodného otvoru v okolí hmloviek. Okrem toho je tu výraznejšia predná maska, ktorá je zasadená o niečo hlbšie nižšie ako pri predchodcovi. Dodáva to autu masívnejší dojem. Novinkou je taktiež dvojité chrómové lemovanie tradičného grilu.

Zadná časť dostala výraznejší redizajn, ktorý sa dotkol najmä grafiky svetlometov. Novinkou je nápis ŠKODA cez veko kufru a taktiež prepojenie oboch svetlometov chrómovou linkou.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

V interiéri nastalo len zopár kozmetických zmien. Tie sa dotkli najmä použitých materiálov, ktoré sú aktuálne prémiovejšie ako v minulosti. Za zmienku určite stojí koženné prešívanie madiel dverí, strop, ktorý je na želanie možné potiahnuť Alcantarou či nové dekoračné prvky a obloženia. Nezabudlo sa ani na klasické Simply Clever riešenia. Superb ponúka prepracovaný Phone Box, ktorý disponuje bezdrôtovým nabíjaním aj pre väčšie smartfóny. Vlajková loď českej automobilky bude za príplatok ponúkať aj Virtual Cockpit a taktiež až 3 druhy multimediálnych systémov. Z toho len dva budú disponovať mapovými podkladmi. Základ bude tvoriť rádio Bolero s 8″ displejom. Jeho drahším ekvivalentom bude GPS systém Amundsen a vrchol ponuky bude tvoriť 9,2″ Columbus. Samozrejmosťou bude SIM karta, ktorá zaisťuje pripojenie k internetu a WiFi hotspot. Pri výbave Laurin&Clement bude už v základe dostupný systém Canton.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Superb donesie okrem klasických výbav aj možnosť konfigurácie do prevedenia Laurin&Clement, Sportline, iV a po novom aj Scout. Nezabudlo sa ani na karosárske prevedenie Combi.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Zdroj: Škoda