Domov News Prvá jazda a poriadny offroad, Mitsubishi L200 to dobré zotrvalo

Prvá jazda a poriadny offroad, Mitsubishi L200 to dobré zotrvalo

Japonská automobilka Mitsubishi má skalné zastúpenie v segmente ťažkých offroad vozidiel. Svoje dlhoročné skúsenosti pretavila do piatej generácie modelu L200. Na vlastnej koži sme si vyskúšali nefalšované dobrodružstvo!

Poslednej generácií Mitsubishi L200 bol vyčítaný hlavne dizajn, ten svojimi oblými tvarmi vôbec nevystihoval charakter auta. To chce zmeniť práve nová, piata generácia obľúbeného pickupu. Po dizajnovej stránke nová L200 dostala výrazné agresívne črty v podobe ostrých hrán a vyššie umiestnenej kapoty. Tá je vyššie konkrétne o 40 mm. Vozidlo opticky rozširuje aj užšia a vyššia maska chladiča.

Mitsubishi L200 po novom disponuje taktiež prednými Full LED svetlometmi, no nechýbajú ani zadné LED obrysové svetlá. Celkovo vytvárajú ucelený dizajn a nový podpis, či prednej masky alebo zadnej časti vozidla.

Komu by to nestačilo, v ponuke nechýba ani množstvo rôznych personalizácii hlavne v podobe chrómu. To však k pravému pracovnému autu nepatrí a tak, môžete siahnuť aj po konvenčnej verzií bez rôznych ozdobných líšt. Samozrejmosťou je i naďalej rôzne vypracovanie korby a jej praktických doplnkov.

Nová generácia L200 to teda hrá na dve strany, dokáže byť takzvanou leštenkou do mesta ale aj poriadne hrubým, pracovným autom. Každopádne dizajn vozidlu z praktickej stránky nič neubral. Predný nájazdový uhol činí plných 30°, zadný ostal bez zmeny na úrovni 22° a prejazdový uhol predstavuje 24°.

K tomu všetkému sa pridali aj moderné asistenčné systémy, ako systém zmierňovania následkov čelnej kolízie, či systém pre monitorovanie prevádzky za vozidlom. Novinkou je tiež 360° náhľad okolo vozidla, ktorý zabezpečujú štyri kamery.

Práve počas prvých jázd sme však mali možnosť vyskúšať tie najpodstatnejšie novinky modelu L200. Lokácia uprosted hôr v Tisovci nebola náhodná, preverili sme totiž úchvatnú priechodnosť terénom. Nová generácia Mitsubishi L200 disponuje po novom hneď niekoľkými jazdnými režimami, ktoré vylepšujú trakciu na jednotlivých povrchoch.

Nové jazdné režimy

Nový režim Off-road sa aktivuje spínačom vedľa otočného voliča 4WD a je k dispozícii pre vozidlá vybavené manuálnou aj automatickou prevodovkou. Umožňuje voliť z jazdných režimov GRAVEL, MUD / SNOW, SAND a ROCK.

Režim Gravel kombinuje optimálnu akceleráciu a stabilitu na nespevnených cestách, kde môže dochádzať k preklzu kolies kvôli drobným kameňom. Režim Mud/Snow reguluje preklz kolies, aby zamedzil uviaznutiu vozidla a zabezpečil smerovú stabilitu pri rozjazde.

Sand, pri rozjazde vozidla systém potláča preklz kolies s cieľom zabrániť uviaznutiu vozidla, kedy pri nechcenom preklze kolies dochádza k prepadávaniu sa celého vozidla do hlbokého piesku a aktiváciou samosvorného diferenciálu zlepšuje schopnosť vyslobodiť sa vlastnými silami. Akonáhle sa vozidlo spoľahlivo rozbehne, systém dovolí určitý preklz a potláča zásahy systému aktívneho riadenia stability a systému riadenia trakcie, aby predišiel obavám zo zbytočného obmedzovania výkonu motora.

Pri vozidlách s automatickou prevodovkou začne prevodové ústrojenstvo optimálne časovať radenie vzhľadom na požiadavky režimu Sand a voľbou správnych prevodov udržuje vysoký krútiaci moment.

V režime Rock, keď systém detekuje, že priečne protiľahlé kolesá nemajú dostatočný kontakt s povrchom, snažia sa zamedziť stratám hnacej sily potlačovaním preklzu kolies, kedy v podstate plní úlohu diferenciálu so zvýšenou svornosťou.

K celkovým lepším jazdným vlastnostiam v teréne sa pridala aj vyššia tuhosť karosérie, respektíve pevnejší podvozok a vyladené zavesenie. Pričom sa zvýšila tuhosť pružín a zväčšil rozsah tlmičov. V prípade zadnej nápravy, kde ostali zachované listové pružiny, sa zvýšil ich počet a taktiež naladenie.

Úplne nový motor a prevodovka

Hnacie ústrojenstvo, prešlo na prvý pohľad síce drobnou no podstatnou zmenou. Naftový agregát má po novom objem 2268 cm3 a spĺňa najnovšie emisné normy aj vďaka prepracovanej konštrukcií a vstrekovaniu AdBlue. Zvýšil sa taktiež jeho výkon na úroveň 110 kW a krútiaci moment dosahuje rovných 400 Nm. Aktuálne je kombinovaný aj s novou automatickou šesť stupňovou prevodovkou.

Pracovný terénny pick-up, Mitsubishi L200 nás príjemne prekvapil svojimi zmenami, ktoré vylepšili všetky jeho jazdné vlastnosti. Zároveň si však zachoval všetky dobré aspekty vďaka ktorým ho zákazníci milujú. V poctivom offroade nás prekvapil svojimi schopnosťami zdolať akúkoľvek prekážku. Už čoskoro sa objaví aj v našom redakčnom teste, kde sa pozrieme podrobne na všetky jeho vlastnosti.

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokParkovací chaos v Bratislave! Riešenie v nedohľadne…
Nasledujúci článokZa dva roky vyrobiť 250 000 vozidiel? Karoq žne väčší úspech ako Kodiaq