Určite ste sa už pri každodennej komunikácií, stretli s tým, že ľudia nazývajú “bežné” športiaky či superšporty formulami. Donedávna som vždy prevrátil očami a pomyslel si, že áno formula taká ako je nokia 3310 smartfón.

No, vyzerá to tak ,že ich utópycké predstavy sa naplnili.

Postarali sa o to v divízií AMG v spolupráci s tímom formule 1 Mercedes AMG Petronas. Výsledok je jednoduchý 4 kolesá a 5 motorov. Srdce tvorí 1,6 litrový turbo-dúchadlom fúkaný  benzínový agregát (Z Mercedesu W06 hybrid, v ktorom si Lewis Hamilton vypretekal svoj tretí titul majstra sveta formule 1 v roku 2015), ktorý zvláda 11 000 otáčok za minútu a jeho výkon je 720 koní.

V medziach cestných áut je to neuveriteľné, ale samozrejme motor je prispôsobený “bežnej” prevádzke. Spaľuje 100 oktánový benzín a nie 120 a viac ako je to vo formulovom svete, samozrejmé môžeme počítať s omnoho dlhšou životnosťou na úrovni okolo 50.000 km. Asistuje mu štvorica elektromotorov. 125-koňový elektromotor je integrovaný v turbodúchadle a slúži na jeho roztáčanie bez ohľadu, aké otáčky motor točí, druhý ktorý disponuje 163 koňmi je priamo spojený so spaľovacím motorom kde je integrovaný na kľukovom hriadeli. Slúži na rekuperáciu a zároveň aj akceleráciu.

Ďalšie dva, zhodne po 163 koní sa nachádzajú separé, na predných kolesách a  tak isto buď rekuperujú alebo roztáčajú kolesá. Efekt takejto kombinácie, by podľa značky nie len, že nemal mať žiadnu turbodieru ale mal by zabezpečovať dokonca lepšiu odozvu na plynový pedál ako atmosferický plnený motor. Čisto na elektrinu Project One zvládne 25km.

Hmotnosť by sa mala pohybovať okolo jednej tony čo sa aj dalo predpokladať, pretože auto je zaplavené prémiovými materiálmi. Karbón nájdeme prakticky všade. Sú z neho panely karosérie, monokok ku ktorému sú napevno uchytené sedadlá. Nastaviteľný je teda stĺpik riadenia a pedále. Na hmotnosti sa naozaj šetrilo všade. Interiér nevyzerá typicky “mercedesovo” hlavne kvôli volantu inšpirovaným tak isto formulou 1. Palubná doska zahŕňa dva 10-palcové displeje, jeden centrálny a druhý pred šoférom ktorý je spojený s multimediálnym systémom Comand. V štandarde je auto vybavené karbón-keramickými brzdami, kolesami s rozmermi  285/35 R19 vpredu a 335/30 R20 vzadu a sekvenčnou 8-stupňovou prevodovkou.

Toto všetko má za následok odpal z 0-200 km/h pod 6 sekúnd (pre porovnanie superšport Ferrari 488GTB túto disciplínu zvláda tesne nad 8 sekúnd) a maximálna rýchlosť je 350 km/h. Vznikne 275 kusov a cena bude  bezmála 2,3 milióna euro. Mercedes ešte nepotvrdil, že by všetky boli vypredané avšak už dávnejšie avízoval, že počet záujemcov presahuje počet kusov.