Domov News TEST SEAT Tarraco: Také veľké auto a tak malý motor?!

TEST SEAT Tarraco: Také veľké auto a tak malý motor?!

Tarraco

Ste zvedaví, aké je Tarraco v porovnaní s Kodiaqom? Tak na túto otázku vám odpoveď nedáme! Rozhodli sme sa tieto modely neporovnávať práve preto, lebo to robí prakticky každý. Tarraco však nie je iba „dvojičkou k…“ je to samostatné auto s vlastnou charizmou a presne touto optikou sme sa naň aj pozreli.

Vyššie uvedenú vetu sme počas týždňového testu SEAT-u Tarraco počuli toľkokrát, až sme ju napokon použili aj v nadpise. Testovali sme totiž verziu v nižšej výbave a so základným benzínovým motorom s objemom 1,5 litra a výkonom 110 kW, resp. 150 koní. A popri nej sme počuli aj ďalšiu: Tak čo, aké je to v porovnaní s Kodiaqom?

Tarraco

Nebudeme porovnávať, tých porovnaní existuje totiž bezpočet, my sa budeme venovať Tarracu samostatne, zaslúži si to, hovoriť o ňom stále z pohľadu, že je to „dvojička k …“ nie je fér. Takže – názov „Kodiaq“ v tomto test práve čítate poslednýkrát. A môžeme pokračovať.

Naše „veľké auto s malým motorom“ malo ešte jednu zaujímavosť – ten, podľa niektorých takmer „downsizingový“, agregát sa dá najnovšie kombinovať so sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG. Tu už počujeme ďalšiu výhradu: Ak už nejazdí, bude aspoň žrať! Takže – poďme to všetko uviesť na pravú mieru. Pri testovanej kombinácii začína cena nad 30-tisícovou hranicou, čo značí, že za ten 7-stupňový automat si priplatíte necelé dve tisícky.

Tarraco

V tomto smere mohli byť v SEAT-e ku klientom o niečo ústretovejší, ale nebudeme chodiť okolo horúcej kaše – aj keď to nie je práve málo, je to dobrá investícia. Určite lepšia, než si auto „vyčačkať“ estetickými drobnosťami, alebo za každú cenu naň nainštalovať tie najväčšie pneumatiky, aké sú v ponuke. V tomto smere sú maximom 20-palcové pneumatiky s rozmerom 255/40, stoja niečo vyše 700 eur, čo nie je veľa. Ale v tomto prípade sú naozaj zbytočné, je to voľba uprednostňujúca estetiku na úkor komfortu, pri testovanom aute sú naozaj zbytočné. Už aj 18-palcové, ktoré sme mali na Tarracu my, sú voľbou „tak na hrane“…

Ale späť k motoru. Keďže ide o základ, je tu ešte jedno obmedzenie – tento motor nie je k dispozícii s pohonom 4×4. Teraz to najdôležitejšie – aj keď je Tarraco naozaj veľké a jeho robustnosť spredu umocňujú úzke svetlomety, ktoré ho opticky ešte viac rozširujú, tak testovaný motor s ním nemá veľa práce – aj vďaka výborne spolupracujúcemu automatu. S ním zrýchli na stovku za 9,5 sekundy, s manuálom je v šprinte o dve desatinky pomalšie.

Ale veľké SUV s takýmto motorom si nekupujete na športovú jazdu. Jazdíte s ním štandardným spôsobom a pri ňom je dokonca aj naozaj úsporné. V priemere sa reálne dostanete niekam medzi sedem a osem litrov – čo je, len pre zaujímavosť – presne v súlade s údajmi, udávanými výrobcom. A podľa nich je spotreba s automatom aj manuálom takmer identická. Ďalším veľkým bonusom je kultivovanosť – pri jazde na okreskách povolenými rýchlosťami motor prakticky ani nepočujete, skôr sa bude ozývať zvuk odvaľujúcich sa pneumatík. Rovnako chválime aj komfortné nastavenie podvozku – dokonca aj pri 18-pacových kolesách a spôsob, akým si auto vie poradiť s priečnymi aj pozdĺžnymi nerovnosťami. A ak sa vám jazdný komfort máli, možno si priobjednať aj adaptívny podvozok, avšak až od stredného výbavového stupňa.

Takže pokiaľ ide o motor – ak netrváte na pohone 4×4, tak testovaná 1,5-ka pre toto auto nielenže stačí, je dokonca podľa nás výbornou voľbou, auto s ňou má dostatočnú dynamiku, výbornú spotrebu a je mimoriadne tiché a kultivované. Rozhodne sa netreba nechať zneistiť pripomienkami typu „pod 200 koní takéto auto nemá zmysel riešiť“, je to úplná hlúposť. Ide o praktickú a racionálnu voľbu tých, ktorí v ňom hľadajú presne to, čím aj skutočne je – komfortné a bezpečné veľké rodinné auto. A keď sme už pri bezpečnosti – po tejto stránke v SEAT-e nerobili kompromisy, identické bezpečnostné prvky nájdete vo všetkých troch výbavových stupňoch.

Silnou stránkou aute je aj vnútorný priestor – nielen vpredu, ale aj v druhom rade, ktorý možno naozaj nazvať veľkorysým. A k tomu patrí rovnako veľký kufor, jeho základný objem je 760 litrov, respektíve 700, pokiaľ si zvolíte 7-miestnu verziu. Tarraco samozrejme nie je nafukovacie, sedadlá v treťom rade už sú podstatne stiesnenejšie a v prípade, ak ich využijete, treba rátať s tým, že pôvodne obrovský kufor sa vám „scvrkne“ na 200 litrov.

A tým sa dostávame k výbave. Keďže sme mali auto v najnižšom výbavovom stupni, samozrejme doplnené pár luxusnými prvkami, je to dobrá príležitosť na zdôraznenie faktu, že ide o najnižšiu výbavu vlajkovej lode. Inak povedané – už v nej nájdete také vymoženosti, ako elektrickú parkovaciu brzdu, systém monitorovania jazdy vo zvolenom jazdnom pruhu, digitálny cockpit, tempomat, zadné parkovacie senzory, trojzónovú klimatizáciu, 8 reproduktorov, bluetooth, podporu Mirror link, CarPlay a AndroidAuto a čerešničkou na torte sú full LED svetlomety. Reč je stále o veľkom SUV v cene približne 30-tisíc eur. Pravdou je, že niektoré drobnosti nám v základe chýbali – určite by sa na takto veľkom aute hodilo automatické otváranie kufra a bezkľúčový prístup, čo značne uľahčuje život s ním.

Takže – náš dojem z tejto – temer základnej – verzie Tarraca je naozaj dobrý. Možno v úplnom základe vyzerá cena trochu nadsadená, ale treba si pozrieť zoznam výbavy, ten razom všetko uvedie na správnu mieru. Navyše je toto auto naozaj priestranné a subjektívne by sme povedali, že v porovnaní s priamou konkurenciou (ako sme pôvodne sľúbili, nič nemenujeme!) je aj krajšie. Minimálne pokiaľ ide o exteriér.

Technické údaje
SEAT Tarraco 1.5 EcoTSI DSG 7
Usporiadanie a počet valcov radový 4-valec
Zdvihový objem 1498 cm3
Max. výkon 110 kW/150 k pri 5000-6000 ot.
Max. krútiaci moment 250 Nm pri 1500-3500 ot.
Palivo nafta
Pohon 2WD
Prevodovka AT8
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 735 mm
Šírka 1 839 mm
Výška 1 674 mm (s lyžinami)
Rázvor náprav 2 790 mm
Prevádzková hmotnosť 1 735 kg (7 miest)
Objem batožinového priestoru 760 l (5 miest), 200 l (7 miest)
Zrýchlenie 0-100 km/h 9,5 s
Max. rýchlosť 198 km/h
SPOTREBA
Kombinovaná (WLTP) 7,1 – 8,0 l/100 km
CENA
Základná cena modelu (verzia L) 28 520 eur
Základná cena testovanej verzie 30 480 eur

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokAlpina XB7 prináša viac než len dávku kontroverzie
Nasledujúci článokNová modelová rada i30 rozbehne výrobu v Českej republike
Pracujem ako motoristický a technologický novinár už 17 rokov. Počas nich som spolupracoval s denníkom Národná obroda, časopisom Brejk, portálom Autoserver a najdlhšie, vyše 14 rokov, s týždenníkom Plus 7 dní. Zároveň som prispieval do niekoľkých odborných médií a som členom slovenskej poroty Auta roku. V oblasti automotive ma zaujímajú hlavne nové technológie a ekonomické trendy.