startstop

Nová Fabia príde už za pár mesiacov. Čo všetko ponúkne?

Zdroj: Tomáš Nezdara

Aktuálna generácia Škody Fabia je na trhu už od roku 2014. Momentálne ide o jedno z technologicky a koncepčne najstarších vozidiel aké má koncern VW v ponuke. Facelift, ktorý prišiel v roku 2018 síce priniesol viacero noviniek, no aj tak je Fabia výrazne pozadu za svojimi koncernovými súrodencami. Istú dobu sa dokonca hovorilo o možnom odchode Fabie do dôchodku.

Na základe informácií, ktoré sa podarilo získať britskému Auto Express sa novej Fabie dočkáme už na jar budúceho roku. Išlo by teda o predstavenie v rámci autosalónu v Ženeve, ktorý sa tento rok kvôli pandémii nekonal. Je otázne či jeho budúcoročná edícia bude, no Fabia sa svojho predstavenia pravdepodobne dočká. Ako som už vyššie zmienil, mestské auto od Škody je technicky najstarším v ponuke. Dokonca ako jedno z posledných stojí na starej platforme PQ26, ktorá je predchodca aktuálne využívanej MQB A0.

Zdroj: Tomáš Nezdara

Použitie modernejšej koncernovej platformy bude mať pre Fabiu veľmi pozitívny vplyv. Celkovo sa očakáva, že príde k výraznejšiemu nárastu rozmerov. Ten by mal byť najcitelnejší najmä v interiéri, teda na mieste, kde aktuálna Fabia trpí najviac. Zmeny by sa mali dotknúť ako šírky tak aj dĺžky kokpitu. Využitie modulárnej platformy umožní nasadenie novej koncernovej techniky. Nakoľko je aktuálna verzia Fabie, technologické “holátko”, nová generácia určite bude skokovo napred. Vo všeobecnosti by sme sa mali dočkať použitia najnovších motorov TSI či mild hybridných verzií eTSI. Bohužiaľ plug-in hybrid alebo 4×4 nie je v prípade Fabie na programe dňa.

Zaujímavosťou je, že Fabia bola navrhnutá kompletne pod taktovkou nového šéfdizajnéra Olivera Stefaniho. Jeho hlavným cieľom bolo vytvoriť z malého mestského auta atraktívny model, po ktorom by siahli aj mladí vodiči. Môžeme teda očakávať pokračovanie v aktuálnom dizajnérskom jazyku, ktorý by mal byť dynamickejší a prepracovanejší. Zmien by sa mal dočkať okrem exteriéru aj interiér. Škody plánuje využiť najnovší systém MIB 3, ktorý by z interiéru auta odstránil všetky tlačidlá tak ako je tomu už teraz v prípade novej Octavie.

Poslednou, zatiaľ nezodpovedanou, otázkou zostáva postavenie Fabie voči aktuálnemu portfóliu značky. Škoda nemôže príliš experimentovať. Scala si vybudovala povesť nepriameho nástupcu Rapidu Spaceback a ak chce zákazník niečo priestrannejšie môže siahnuť po Kamiqu. Fabia teda veľkostne nemôže preskočiť Scalu. Preto je príchod jej praktickejšej verzie málo pravdepodobný. Pritom je Fabia azda posledným autom svojej triedy, ktoré ešte stále môžeme kúpiť v karosérii combi.

TEST Škoda Octavia Combi 2.0 EVO TDI, v detailnej recenzií

Zdroj Foto: Tomáš Nezdara

Exit mobile version