startstop

Audi Q5 Sportback: Éra SUV-kupé pokračuje

audi Q5 sportback 8

Šírenie obľuby SUV-kupé by sa dalo prirovnať k šíreniu vírusu. Začiatky v podaní BMW X6 boli pomalé a rozpačité, no po niekoľkých rokoch snáď už ani nie je automobilka, ktorá by extravagantnú karosériu neponúkala. Aktuálne svoje portfólio štýlových SUV-kupé rozširuje Audi. Prináša totiž úplne nový model Q5 Sportback, ktorý je v poradí 4. autom s podobným štýlom karosérie v ponuke značky.

Audi Q3 Sportback, ktoré sme mali tento rok možnosť otestovať, Audi E-tron Sportback, ktorý je unikátom nielen kvôli karosérii a Audi Q8, ktoré je nekorunovanou vlajkovou loďou tak dopĺňa ďalší model. Q5 Sportback technicky vychádza z modernizovaného konvenčného SUV Q5. Jeho facelift pritom Audi predstavilo len pred pár týždňami a už teraz prichádza od neho odvodená štýlovka. Vo svojej podstate by sa dalo povedať, že ide technicky o totožné autá. Jediným rozdielom je dĺžka, v ktorej má Q5 Sportback o 7 milimetrov navrch.

Podstatnou zmenou je ale padajúca strecha. Od B-stĺpiku je vidieť značný odkaz na triedu SUV-kupé, ktorá sa v poslednej dobe teší obrovskej obľube. Možno by sa teda dalo povedať, že príchod dizajnovej Q5 Sportback je akýmsi logickým vyústením aktuálneho dopytu. Na strmo odseknutej zadnej časti sa podobne ako v prípade klasickej Q5-ky vynímajú OLED svetlomety. Aj tu je možnosť personalizácie štýlu osvetlenia, ktorá bola predstavená s príchodom faceliftu Q5. Použitie technológie OLED má navyše priaznivý dopad na svietivosť svetiel. Nielenže je jasnejšie, je hlavne homogénnejšie a energeticky úspornejšie.

Už v základe športový podvozok

Q5 Sportback na rozdiel od svojho konvenčného brata dostáva športový podvozok. Ten má doplniť charakter auta a dopriať vodičovi lepší pocit z jazdy. Za príplatok je k dispozícii taktiež aj adaptívny podvozok, pri ktorom sa dá meniť svetlá výška auta. V závislosti od danej situácie je možné auto znížiť o 15 milimetrov pri dynamickej jazde, alebo zvýšiť o 45 milimetrov pri prechádzaní ľahším terénom. Výhodou je, že zadok auta si môže vodič znížiť až o 55 milimetrov kvôli jednoduchšiemu prístupu do batožinového priestoru.

Ten má základnú kapacitu na úrovni 510 litrov. Vďaka posuvnej zadnej lavici je možné túto kapacitu navýšiť na 570 litrov a po sklopení zadných sedadiel dostávame až 1 480 litrov. Ako som už spomínal v úvode. Q5 Sportback je technicky totožný ako klasická Q5. Odráža sa to aj v interiéri, kde je na želanie k dispozícii 12,3-palcový virtuálny kokpit v spojení s 10,1-palcovým displejom infotainmentu. Poteší aj možnosť priplatenia si za head-up displej.

Keďže je Q5 Sportback pomerne jedinečným autom, dostane aj unikátnu ponuku motorov. Spočiatku sa počíta s jediným agregátom. Ním je mild-hybridný dvojlitrový diesel s výkonom 150 kW, ktorý je spojený so 7-stupňovou automatickou dvojspojkovou prevodovkou a pohonom Quattro. Neskôr sa ponuka motorizácií čiastočne rozrastie. Očakáva sa príchod dvojitrového motoru TFSI, ale taktiež aj silnejšieho 6-valcového naftového agregátu TDI. Začiatok predaja je naplánovaný na prvý polrok 2021. Podobne ako Q5 sa bude aj Q5 Sportback vyrábať v továrni v Mexiku.

Modernizované Audi Q5 prináša nový motor a revolučné OLED svetlá

Zdroj: Audi

Exit mobile version