Aktuálny výpadok čipov je celosvetovým problémom. Nevyhla sa mu ani automobilka Stellantis, ktorá bola nútená na Slovensku skrátiť výrobu.

Žiaľ chýbajúcich čipov a komponentov je na celom svete aktuálne žalostne málo. Automobilky sú tým pádom pritlačené k stene a rozhodujú sa na základe dostupnosti čipov, že koľko a do ktorej výroby ich umiestnia. Výpadok dodávky elektronických čipov zasiahol aj Trnavskú automobilku, ktorá tak bola prinútená obmedziť výrobu.

Práve výpadok polovodičových čipov nevyhnutných pre výrobu prinútil automobilku Stellantis pozastaviť výrobu na jednej smene v sobotu a nedeľu (13.3. – 14.3.). Aktuálne až 47% svetovej produkcie polovodičov sa donáša z USA. 19% podielu má Južná Kórea. 10% je rozdelených pre Európu a Japonsko, Taiwan má z celkovej produkcie 6%.

Medzi najlepšími 15-timi výrobcami čipov sa z hľadiska produkcie nachádzajú iba dve európske spoločnosti. Nemecký Ifineon, ktorý sa nachádza na 10tej priečke a 14-ty je švajčiarsky výrobcka STMicroelectronics.

Tieto spoločnosti však nedokážu zasýtiť európsky trh, na čo vo veľkom doplácajú automobiloví giganti na starom kontinente. Veľké problémy s výrobou mala napríklad Dacia, Toyota, Volkswagen, Škoda, či GM.

„K totožnému kroku bude musieť automobilka pristúpiť aj v pondelok 15.3. na dvoch pracovných zmenách. Automobilka intenzívne pracuje na možnostiach dodania nevyhnutných dielov a o vývoji situácie bude informovať svojich zamestnancov,“ vyjadril sa hovorca automobilky Peter Švec.

Slovenská ekonomika so sektorom služieb, ktoré boli ochromené pandemickými opatreniami drží nad vodou priemysel, hlavne ten automobilový. Tie ešte ako-tak dokážu fungovať z prechádzajúceho, naozaj náročného roka, aj keď počas prvej vlny museli na niekoľko týždňov odstaviť výrobu. Pokiaľ by sa podobná výluka musela opakovať, na slovenskú ekonomiku by to malo naozaj negatívny vplyv.

Pokiaľ sa pri bývalom PSA trošku zastavíme, tak aj po minulom roku, kedy boli niekoľkotýždňové výpadky, jej výroba poklesla iba o 9% oproti roku 2019. Dohromady sa vyrobilo za značky Citroën a Peugeot 338.050 vozidiel. Pokiaľ to rozdelíme po modeloch, tak bolo 178.000 kusov C3 a 160.000 kusov Peugeotu 208, z čoho bolo 33.334 elektrickej verzie e-208.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJpravda.sk
Predchádzajúci článokAudi A8 tretej generácie prinieslo nový vietor v segmente luxusných limuzín
Nasledujúci článokŠkoda Kodiaq čoskoro dorazí s faceliftovanou verziou. Bude dostupný aj plug-in?