Domov News Nové BMW M4 prichádza aj vo verzii Cabrio ! Načo sa môžeme...

Nové BMW M4 prichádza aj vo verzii Cabrio ! Načo sa môžeme tešiť ?

Po predstavení nového sedanu M3 a kupé M4, prišiel rad aj na M4 Cabrio. Prichádza iba ako M4 Competition Cabrio a výhradne s pohonom všetkých štyroch kolies M xDrive !

BMW rozširuje športový segment svojich vozidiel s označením M. Po M4 Cabrio by sa neskôr mal predstaviť aj kombík M3 Touring, na čo môžeme byť zvedavý keďže sa verzia M3 v kombíku nikdy predtým nevyrábala.

Dizajn je v podstate rovnaký ako pri nedávno odhalenom kupé. Hlavnou charakteristikou nového dizajnu sú vertikálne orientované ľadvinky, alebo takzvané „bobrie zuby”. Od predchádzajúcej generácie rady 4 sa každopádne nový kabriolet M4 výraznejšie líši. Rada 4 všeobecne narástla, ale verzia kabrioleta je dlhšia o 122 mm, čo znamená finálnu dĺžku 4,794 mm. Okrem dĺžky sa zmenila aj strecha, ktorá je v tomto prípade plátená, vďaka čomu je o 40 % ľahší mechanizmus pevnej skladacej strechy od minulej generácie M4 Cabrio. Elektrický systém dokáže strechu zložiť za 18 sekúnd. Plátno strechy je dostupné v čiernej a antracitovej striebornej farbe.

Otvorená strecha si vyžiadala dodatočné výstuže karosérie. Preto sa pridal hliníkový panel v prednej časti vozidla, výstuhy pod podlahou a pomocný rám zadnej nápravy s pevným spojením karosérie.

Motorizácia a pohon

BMW M4 Competition Cabrio získalo pohon M xDrive rovnako ako jeho kupé verzia. Pod kapotou sa nachádza preplňovaný radový 3.0-litrový šesťvalec s výkonom 375 kW a maximálnym točivým momentom 650 Nm. Pohon všetkých kolies sprostredkuje 8-stupňová automatická prevodovka. V prípade M4 Competition kupé je to tiež štandard a základná verzia M4 s výkonom 353 kW s možnosťou manuálnej prevodovky a výhradne zadokolky zatiaľ dostupná nebude. V štandarde sú súčasťou aj adaptívne tlmiče. Ponúka dokonca aj systém Active Sound Design, ktorý zvýrazňuje zvuk motora prostredníctvom audiosystému, keď je strecha vytiahnutá. Aktuálne touto funkciou disponuje iba verzia Cabrio, ale od júla bude k dispozícii pre kupé a tiež pre sedan vďaka aktualizácii softvéru Remote Software Upgrade.

Pohon všetkých štyroch kolies rozdeľuje hnaciu silu elektronicky ovládanou lamelovou spojkou vďaka ktorej je možné upraviť správanie auta. V režime 4WD a 4WD Sport sa výkon prenáša na zadné kolesá. Vodič si však môže vypnúť systém DSC a aktivovať režim 2WD, čo znamená pohon iba zadných kolies bez akejkoľvek stabilizácie. Nová M4 disponuje aj nastavením odozvy brzdového systému, reguláciou prešmyku kolies, na základe príplatkovej funkcii M Traction Control alebo aj sledovanie driftu M Drift Analyzer. Tým pádom o zábavu s týmto kabrioletom máte postarané.

Interiér športového kabrioletu je vybavený v krásnej bielej farbe kombinovanej s čiernou a množstvom detailov M a tiež karbónovými detailmi. Napríklad na strednom paneli, na boku športových sedadiel a na športovom volante.

Na prianie je k dispozícii dokonca paket M Race Track, ktorý v porovnaní so štandardnou verziou znižuje hmotnosť vozidla približne o 25 kg. Táto výbava ponúka M karbon-keramické brzdy, odľahčené M kolesá z ľahkej zliatiny, ktoré sú v ponuke aj s pneumatikami semi-slick a na záver M karbónové škrupinové sedadlá. V Dingolfingu plánujú spustiť výrobu BMW M4 Competition Cabrio s pohonom M xDrive v júli tohto roku 2021. V danej továrni sa okrem kabrioletu vyrábajú aj jej súrodenci z celej modelovej rady 4.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJauto.cz
Predchádzajúci článokTEST Hyundai i20 1.0 TGDI automat alebo manuál, Style alebo Family? Vyskúšali sme ich všetky!
Nasledujúci článokFutbalista odmietol jazdiť elektromobilom, dostal mastnú pokutu