Domov News Peugeot dokončil vývoj nového hybridného pohonu, objaví sa najprv v 3008 a...

Peugeot dokončil vývoj nového hybridného pohonu, objaví sa najprv v 3008 a 5008

48V hybridná architektúra Peugeotu pozostáva z novej generácie benzínového motora PureTech s výkonom 136 koní, spojeného s novou 6-stupňovou dvojspojkovou elektrifikovanou prevodovkou, ktorej súčasťou je elektromotor. S batériou dobíjajúcou sa počas jazdy táto technológia poskytuje dodatočný krútiaci moment pri nízkych otáčkach motora a znižuje spotrebu paliva o 15 %.

Všetky komponenty, ktoré sú súčasťou tohto nového motora, sa nachádzajú pod kapotou. Výnimkou je 48V batéria, ktorá je v modeloch 3008 a 5008 inštalovaná pod ľavým predným sedadlom. To jednak neobmedzuje objem batožinového priestoru a tiež prispieva k lepšiemu rozloženiu hmotnosti. Lítium-iónová batéria má celkovú kapacitu 898 Wh, z toho využiteľných je 432 Wh. Peugeot na ňu poskytne záruku 8 rokov/160 000 km.

Peugeot hybrid

Základné komponenty hybridu

Nová generácia turbodúchadlom preplňovaného benzínového trojvalca PureTech s objemom 1,2 litra, najvyšším výkonom 136 koní pri 5500 ot./min. a najvyšším krútiacim momentom 230 Nm pri 1750 ot./min. bola špeciálne navrhnutá pre optimálnu integráciu s hybridnou technológiou. Agregát využíva rozvodovú reťaz a Millerov cyklus pre zvýšenie tepelnej účinnosti spaľovania benzínu. Ďalším dôležitým novým komponentom je 6-stupňová elektrifikovaná dvojspojková prevodovka. V jej skrini je umiestnený elektrický motor, menič a riadiaca jednotka. Synchrónny elektromotor s permanentným magnetom dokáže vyvinúť maximálny výkon 28 koní a maximálny krútiaci moment 55 Nm. Elektromotor je pripojený do pohonného systému remeňovým prevodom. V nízkych rýchlostiach umožňuje krátkodobú čisto elektrickú jazdu. Počas spomaľovania funguje ako generátor pre dobíjanie 48V batérie hybridného systému.

Peugeot hybrid

Hybridné modely 3008 a 5008 tak majú dve elektrické siete – nízkonapäťovú 12V sieť na napájanie výbavy auta a vysokonapäťovú 48V sieť na napájanie hybridného systému. Elektrickú energiu vyrába výlučne elektromotor. Na prenos elektriny do 12V siete auta slúži menič napätia.

Peugeot hybrid

Nevyhnuté úpravy

Hybridy disponujú tiež upravenou grafikou displeja prístrojového panelu, ktorý je doplnený o ukazovateľ elektrickej jazdy, toku energie v systéme, úrovne nabitia batérie, jej prevádzkového stavu prostredníctvom merača výkonu (Charge, Eco, Power) a percentuálny ukazovateľ prejdenej vzdialenosti v elektrickom režime.

Okrem toho sú tieto modely vybavené systémom AVAS (Acoustic Vehicle Alerting System), ktorý do rýchlosti 30 km/h produkuje umelý zvuk, aby upozornil chodcov a cyklistov, že sa vozidlo približuje.

Peugeot hybrid

V predaji už čoskoro

Tento pohonný systém nahrádza agregát PureTech 130 EAT8 a čoskoro bude k dispozícii v ďalších modeloch značky Peugeot, ako sú napríklad modely 208, 2008, 308, 308 SW a 408. Hybridné modely 3008 a 5008 prídu na trh v druhom kvartáli roku 2023.

V porovnaní s neelektrifikovaným benzínovým motorom s porovnateľnými vlastnosťami ponúka hybridný motor v kombinovanom jazdnom cykle úsporu paliva v priemere o 1 l/100 km. V meste to však môže byť menej až o 2,5 l/100 km. Pri vyšších rýchlostiach (do 145 km/h) sa spaľovací motor vypne, akonáhle vodič pri ustálenej rýchlosti a pri spomaľovaní uvoľní pedál plynu. Pri potrebe okamžitého zrýchlenia poskytuje elektromotor dodatočný krútiaci moment s okamžitým kompenzujúci čas odozvy turba.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokŠetriť v Maybachu? Tá možnosť tu je
Nasledujúci článokFord Mustang Mach-E dostane nový typ batérií, klesne jeho cena?