Domov News Škoda Superb – poznáme prvé podrobnosti o aute z Bratislavy

Škoda Superb – poznáme prvé podrobnosti o aute z Bratislavy

Škoda Superb čoskoro vstúpi do svojej štvrtej generácie. Tá bude ešte priestrannejšia a zároveň bezpečnejšia než kedykoľvek predtým, a to vďaka desiatim airbagom, mnohým asistenčným systémom a 28 Simply Clever prvkom. 

Škoda Superb bude k dispozícii ako liftback s praktickými piatymi dverami a taktiež vo verzii kombi. Predné a zadné svetlá budú mať podľa výrobcu dynamickejší vzhľad. Zadné svetlá sa vraj výrazne zúžia a nové kryštalické prvky umocnia ich trojrozmerný vzhľad. Predné svetlomety budú k dispozícii v dvoch verziách. Šesťhranné Bi-LED maticové moduly Matrix-LED predných svetlometov doplní farebný kryštalický prvok nazvaný Crystallinium. Ide o úplne nový špeciálny prvok, ktorý evokuje farebné krištáľové sklo a dodá svetlometom nový vzhľad.

Škoda Superb

Interiér nového Superbu bol taktiež prepracovaný s jasným dôrazom na potreby zákazníka. Všetko bolo optimalizované s cieľom zlepšiť užívateľský zážitok. Interiér sa pochváli úplne novou kombináciou manuálnych ovládačov a digitálneho ovládania prostredníctvom dotykovej obrazovky. Nový displej infotainmentu má uhlopriečku až 12,9″, čo z neho robí najväčší displej, aký sa kedy v modeli Superb objavil. Volič prevodovky je pritom umiestnený priamo na stĺpiku riadenia pod volantom. Nová stredová konzola má aj vďaka tomu jednoduchý a čistý vzhľad. Na kompletné odhalenie dizajnu interiéru si ale ešte musíme počkať.

Škoda Superb

Škoda tvrdí, že Superb vybavila celkovo až 28 rôznymi Simply Clever riešeniami. Niektoré z nich sú úplne nové: elektricky ovládaná roleta slúžiaca ako kryt batožinového priestoru sa objaví v modeli Superb Combi, stredová lakťová opierka pre zadné sedadlá bude mať integrovaný držiak na tablet, dvojité odkladacie vrecko na zadnej strane predných sedadiel alebo integrovaný lievik vo viečku nádržky ostrekovačov čelného skla.

Nová Škoda Superb je dlhšia a vyššia ako jej predchodca, a to ako vo verzii liftback, tak aj v prevedení kombi. Rázvor zostal nezmenený. Výrazne sa zväčšil priestor na hlavu vpredu aj vzadu. Batožinový priestor má objem 645 litrov vo verzii liftback a 690 litrov vo verzii kombi.

Rozmery (porovnanie so súčasným modelom)
Rozmery Škoda Superb Škoda Superb Combi
Dĺžka [mm] 4 912 (+43) 4 902 (+40)
Šírka [mm] 1 849 (–15) 1 849 (–15)
Výška [mm] 1 481 (+12) 1 482 (+5)
Rázvor [mm] 2 841 2 841
Priestor na hlavu vpredu [mm] 1 049 (+11) 1 049 (+7)
Priestor na hlavu vzadu [mm] 986 (+6) 1 008 (+8)
Objem batožinového priestoru [l] 645 (+20) 690 (+30)
Šesť pohonných jednotiek

Zmenu prevodových stupňov v štvrtej generácii modelu Superb zaistí výhradne automatická prevodovka DSG. Ponuka pohonných jednotiek novej generácie zahrnie tri benzínové, dva naftové motory a taktiež úplne novú verziu s mild-hybridným pohonom a plug-in hybrid. Práve tá bude vyhradená pre karosériu kombi a motor 1,5 TSI s výkonom 110 kW (150 k) je u nej doplnený elektromotorom. Maximálny kombinovaný výkon pohonného ústrojenstva 150 kW (204 k) prenáša na predné kolesá šesťstupňová prevodovka DSG.

Kapacita vysokonapäťovej batérie sa oproti súčasnej generácii zvýšila o 12,7 kWh na 25,7 kWh, čím sa čisto elektrický dojazd vozidla predĺžil na viac ako 100 km. Okrem toho Škoda navýšila aj maximálny nabíjací výkon vo wallboxoch a na nabíjacích miestach so striedavým prúdom z 3,6 kW na 11 kW, čo umožní rýchlejšie nabíjanie batérie. Plug-in hybridná verzia umožňuje taktiež nabíjanie jednosmerným prúdom s maximálnym výkonom 50 kW. Rovnako ako predtým je možné nabíjanie pri výkone 2,3 kW aj z domácej 230V zásuvky. Palivová nádrž modelu Superb iV má objem 45 l.

Škoda Superb

Základným motorom radu Superb sa stane 1,5 TSI s mild-hybridnou technológiou a s výkonom 110 kW (150 k). Oba hybridné motory pochádzajú z novej generácie motorov EA 211 evo2, pracujú v úspornom Millerovom cykle a používajú turbodúchadlo s premenlivou geometriou lopatiek. Motor 1, 5 TSI s mild-hybridnou technológiou je navyše vybavený systémom automatického odpájania valcov ACT+. K dispozícii budú tiež dve varianty motora 2,0 TSI s výkonom 150 kW (204 k) a 195 kW (265 k). Vrcholný benzínový motor a najvýkonnejší naftový motor 2,0 TDI s výkonom 142 kW (193 k) budú štandardne dodávané s pohonom všetkých kolies.

Základným naftovým motorom sa stane 2,0 TDI s výkonom 110 kW (150 k). Všetky benzínové a naftové motory sa spájajú so sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG. Všetkých šesť variantov pohonných jednotiek spĺňa emisnú normu Euro 6e.

Prehľad pohonných jednotiek
Motor Prevodovka Max. výkon
[kW] [k]
Benzínový    
1,5 TSI (mHEV) 7 st. DSG 110 150
2,0 TSI 7 st. DSG 150 204
2,0 TSI 7 st. DSG 4×4 195 265
Naftový
2.0 TDI 7 st. DSG 110 150
2.0 TDI 7 st. DSG 4×4 142 193
Plug-in hybrid
1,5 TSI iV* 6 st. DSG 150** 204

Škoda Superb

Nové a vylepšené asistenčné systémy

Štvrtá generácia modelu Superb ponúkne vylepšenú funkciu núdzového asistenta. Vôbec prvýkrát sa tu objaví asistent pri odbočovaní, ktorý pri odbočovaní do vedľajších ulíc varuje pred možnou kolíziou s protiidúcimi vozidlami a pokiaľ hrozí nebezpečenstvo, automaticky zabrzdí. Ďalšou novinkou je asistencia pri prejazde križovatkou. Tá pomocou senzorov v prednom nárazníku monitoruje objekty a vozidlá prechádzajúce križovatkou, kde môže byť znížená viditeľnosť, a vydáva akustické a vizuálne varovanie na centrálnom displeji. Modernizovaný bol systém Front Assist, ktorý teraz okrem ochrany chodcov dáva pozor aj na cyklistov. Nový panoramatický kamerový systém má lepšie rozlíšenie obrazu a pomocou 4 kamier monitoruje dianie v okolí vozidla v rozsahu 360 stupňov.

V oblasti pasívnej bezpečnosti ponúkne Superb celkom desať airbagov. Súčasťou štandardnej výbavy budú airbagy vodiča a spolujazdca, bočné airbagy vpredu, dva hlavové airbagy, kolenný airbag vodiča a stredový airbag medzi prednými sedadlami, ktorý chráni v prípade dopravnej nehody vodiča a spolujazdca pred vzájomným stretom. Dva zadné bočné airbagy budú k dispozícii za príplatok.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokPrichytený pri testovaní. Dostane Hyundai i30 N druhý facelift?
Nasledujúci článokTradičná britská automobilka je na tom zle, musí prepúšťať