„Luxusný pracant“

Do redakcie sa nám dostal vášnivý baran, Ram 1500, ktorý nepozná hraníc a my sme mali tú možnosť, ho pre vás otestovať.

Americká sila s nemeckým srdcom nás milo prekvapila. Dostali sme do rúk verziu s nemeckým EcoDieslom od Mercedesu o výkone 243 konských síl resp 180kW emisnej triedy EURO6, takže áno aj s AdBlue!  Náhonom na všetky 4 kolesá resp. voliteľné nastavenie pohonu (zadný náhon/4×4) a 8st. automatickou prevodovkou. Prvotný dojem, že máme „len véčkový troliter“ nás nepotešil. Na druhú stranu po chvíľke jazdy sme sa radovali od ucha k uchu. Dôvodom bola spotreba ktorá je oproti klasickej americkej V8 Hemi polovičná ! Priemerná spotreba v meste nám vyšla na pekných 12 litrov, na diaľnici to bolo o 3 litre menej. Pri vyše 2 tonovom vozidle sme deficit výkonu nepocítili, no nečakajte, že to je závodník. Na diaľnici vyše 140 km/h nepôjdete kvôli valivému odporu a hluku ktorý vytvára aerodynamika vozidla. Auto však nieje stavané na rýchlosť ale na komfort a hlavne prácu!

Vozidlo bolo v maximálnej možnej výbave, nechýbali perličky v podobe ALPINA SOUND SYSTEM o výkone 507 W, vyhrievaný multifunkčný volant, či elektricky nastaviteľné pedále. Tí zvás ktorý poznajú značku Dodge už o niečo bližšie vedia, že sa jedná o verziu s oznčením Laramie, čo je najvyšia možná výbava v týchto autách. Auto disponuje aj vzduchovo nastaviteľným podvozkom tj. Air Suspension 4-Corner, celokoženný interiér počnúc sedačkami cez tapacíri až ku palubnej doske. Elektricky nastaviteľné predné sedačky  (vodičová v 10-tich smeroch, spolujazdcova v 6-tich), taktiež vyhrievané a chladené predné sedačky, zásuvka na 115V, daždový senzor s nastaviteľnou citlivosťou, elektricky ovládateľné strešné okno, vyhrievané otvárateľné zadné okno, 8.4“ multifunkčnou obrazovkou s pripojením pre smartphone. Zadné a predné parkovanie senzory + zadnú parkovaciu kameru.

Odhliadnúc od tejto základnej výbavy auto ponúka naozaj špeciality, diaľkový štart cez klúč, bezkľúčové štartovanie, predohrev oleja a bloku motora.
Dodge si dal záležať hlavne čo sa ochrany auta týka a presnejšie ochrany prevodovky a to systémom Hill Start Assistent, ide o asistenta rozjazdu do kopca pri zaťažení a šetrí tak prevodovku. A taktiež priamu ochranu v podobe panelov kryjúcich prevodovku a prednú časť podvozku.

Auto vyniká obrovskou korbou a ešte väčším miestom pre cestujúcich. Tak ako sme u japonských alebo európskych áut zvyknutí, dostaneme buď veľku korbu a málo miesta pre posádku, alebo naopak, smiešne malé miesto na pracovnú realizáciu ale zato obstojné miesto v kabíne. Dodge túto úlohu poňal úplne inak. Vytvoril hneď 6 miestne auto do ktorého sa zmestí 6 dospelích chlapov, poprípade sa dá stredové sedadlo v 1. rade sklopiť a vytvorí sa tak obrovská lakťová opierka s veľkým odkladacím priestorom.

Špecifikácia:

Motor: 3.0 V6 EcoDiesel
Výbava: Laramie
Objem motoru: 2987ccm
Krútiaci moment: 570Nm
Max. Rýchlosť: 160km/h obmedzená obmedzovačom
Pohon: 2WD, 4WD
Režimy: 4WD Lock, 4WD Low, 4WD Auto, 2WD
Rozmery: 5817mm dĺžka, 2017mm šírka, 1971mm výška
Auto by sme dali čestný titul a to „S-klassa medzi pickupmi“. Autu totiž nič nechýba, má všetko čo by ste si od rodinného alebo pracovného auta mohli priať.  Auto je určené pre všetkých, ktorý sa neboja byť inými, neboja sa vystúpiť z davu rodinných hatchbackov, passatov a crossoverov ktoré dennodenne zaplavujú náš trh.