Nová generácia BMW X4 je na trhu už takmer rok, my vám dnes prinášame recenziu verzie M40d. Jedná sa o skutočne všestranný model alebo to je len marketingový nástroj?!

Nové BMW X4 svojím vzhľadom spredu pripomína dynamickejšie vyzerajúcu X3. Oba modely využívajú rovnaké technológie. Najväčší rozdiel medzi modelmi X3 a X4 je v prudkom zakončení zadného stĺpiku a v inom tvare zadnej časti. Už teraz môžeme tušiť, že táto druhá generácia X4-ky fanúšikov rozdelí na dve strany. Nové poňatie zadných svetiel sa vám tým pádom buď bude páčiť alebo nebude. Nič medzi tým neexistuje.

Oproti predchodcovi je druhá generácia dlhšia o 81 milimetrov a širšia o 37 milimetrov. Je však o 3 milimetre nižšia, čo je však zanedbateľné. Rázvor náprav narástol o 54 milimetrov z čoho najviac budú ťažiť cestujúci na zadných sedadlách (konečne). Celková dĺžka novej X4-ky tak je 4752 milimetrov a je tým pádom dlhšia než X3. Narástla aj veľkosť batožinového priestoru o 25 litrov. X4 tak ponúkne dostatočných 525 litrov priestoru a po sklopení zadných sedadiel až 1430 litrov.

BMW sa stihlo pochváliť aj dokonalým rozdelením hmotnosti medzi prednou a zadnou nápravou (50:50). Vďaka svetlej výške 204 mm nebudete mať problém ani v ľahšom teréne a brodiť vo vode sa budete môcť do relatívne slušných 50 cm.

Do motorovej ponuky budú zaradené ako štvorvalcové, tak aj šesťvalcové motory. Na výber bude od výkonu 135 kW/184 koní po 265 kW/360 koní. Štandardom je osemstupňová prevodovka. Do portfólia spadajú aj dva modely BMW M Performance s označeniami M40i a M40d. Benzínový agregát v sebe ukrýva 3,0-litrový šesťvalec s výkonom 265 kW/360 koní a krútiaci moment 500 N.m. Dieselový agregát má rovnaký obsah 3,0 litra. Jedná sa takisto o šesťvalec, no s menším výkonom (240 kW/326 koní), ale väčším krútiacim momentom 680 N.m.