Pozrel som sa na vlajkovú loď Seatu, Tarraco, s ochudobneným dvojlitrovým dieslom. V čom zapôsobil a v čom sklamal “španielsky” krásavec?

Autu dominujú predné svetlomety, ktoré spolu s hmlovými svetlami vytvárajú silne agresívne črty. Medzi svetlami sa nachádza šesťhranná mriežka chladiča s veľkým logom Seatu. Pod maskou sa nachádza rámček s EČV, a následne pod týmto rámčekom sa nachádza ďalšia šesťhranná mriežka s radarom a parkovacími senzormi. Osobne mi príde toto rozloženie chaotické a osobne by som volil skôr jednu väčšiu masku, ako napríklad u Audi Q5.

Naopak, pri zadnej strane auta nemám čo vytknúť. Solídne spracované svetlá odlíšia Tarraco od koncernových súrodencov Škody Kodiaq či Volkswagen Tiguan Allspace. Paradoxne sa Tarraco podobá viac na Hyundai Santa Fé, než na rodinu z VW koncernu, to je ale len môj názor.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Interiér

Nuž, to čo koncern zvonka zanedbal, v interiéri poctivo dobehol. Mne osobne nalinajkovaný koncernový dizajn trocha prekáža. No ako sa hovorí “…100 ľudí, 100 chutí..” Očakávania najviac naplnil stredový panel spolu s panelom ovládania klimatizácie. Tie, keby si presadnem do hociktorého sesterského modelu, tak sú skutočne totožné. Poteší aspoň 10.25″ digitálny prístrojový štít, na ktorý je skutočne radosť sa pozerať. Zatiaľ čo vodič sleduje premávku, spolujazdec má možnosť pracovať s 8″ obrazovkou infotainmentu. Tá ma v sebe jemne upravený software od Seatu a pracuje skutočne svižne a bezproblémovo. Neberte moje poznámky na dizajn od koncernu útočne, to čo VW robí, robí svedomito, no uvítal by som väčšiu diverzifikáciu medzi značkami a modelmi v koncerne.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Motorizácia

Moje testované Tarraco bolo obdarené dvojlitrovým dieslom o výkone 110 kW resp. 147 koní a max. krútiacim momentom 340Nm. Prevodovka bola 7st. automatická(DSG) a na moju (ne)spokojnosť aj pohonom 4Drive, čo je vo svojej podstate pohon všetkých 4 kolies. Prečo hovorím o (ne)spokojnosti? Seat aktuálne ponúka 2 benzínové (1.5 TSI 150/ 2.0 TSI 4Drive 190) a 3 dieselové varianty pohonov (2.0 TDI 150/ 2.0 TDI 4Drive 150 / 2.0 TDI 4drive 190). V mojom prípade išlo o naftovú variantu s nižším výkonom(110 kW) a vyššou hmotnosťou. Vo výsledku bolo auto lenivé a malo vyššiu spotrebu než je tá udávaná výrobcom. Preto by som si pri voľbe motorizácie vyberal buď verziu 2.0 TDI bez 4Drive alebo najvyššiu dieselovú verziu 2.0 TDI 4Drive s výkonom 140 kW, resp. 190 koní.

Pocit z jazdy a praktická stránka

Auto som sa rozhodol otestovať na dlhšej trase a tak ma cesty zaviedli až do hlavného mesta Českej republiky, Prahy. Na začiatok musím pochváliť skutočne veľký a priestranný kufor, ktorý má v základe objem 760 L! Takže tých mojich pár vecí sa v ňom úplne stratilo. Približne štvorhodinová cesta na mne nenechala žiadne negatívne známky. V aute sa sedelo príjemne a telo som nemal stuhnuté.

Podvozok tlmil všetky nerovnosti veľmi dobre a odhlučnenie v kabíne by som označil za nadpriemerné. Ako fanúšik adaptívneho tempomatu som šiel 80% času na diaľnici s nohou mimo pedálu a miestami dokonca aj v meste. Manévrovateľnosť vyše 4,7 m dlhého a viac než 1,8 m širokého SUV bola výborná aj v úzkych pražských uličkách a tam, kde som už nestačil ja, mi pomáhali parkovacie senzory.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Avšak…

Čo však nebolo ideálne bola už spomínaná motorizácia o výkone 110 kW. Ona podľa mňa nestačí na každodenné všestranné využitie tohoto SUV. Dôkazom je vyššia spotreba na diaľnici 7.6 l/100km, kde výrobca udáva hodnoty nižšie približne o jeden až dva litre na sto kilometrov. Mimo spotreby na diaľnici je úbytok výkonu vidieť aj pri rozbehoch, resp. samotnom pohybe do kopca. Tu sa motor začne správať veľmi zmätene a prevodovka začne podraďovať a následne nadraďovať. Výsledkom toho je reakcia znechuteného šoféra ktorý stlačí pedál až na zem, nech sa už konečne pohneme. Sám som takto reagoval v jednom podzemnom parkovisku v Prahe.
Nemôžem však nespomenúť, že vozidlo bolo testované v skutočne teplom týždni, kde sa teploty pohybovali konštantne okolo 34°C, takže klimatizácia v aute bežala naplno a auto som testoval asi ako prvý alebo druhý novinár, čo súdim z veľmi nízkeho nábehu km na tachometri.

Porovnanie

Pozitíva: Dostupné a veľmi komfortné SUV. Priestranný interiér a veľký kufor. Všestranné využitie, či už práca alebo rodina. Dizajnovo sa aspoň trocha odlišuje od koncernových súrodencov. Full LED svetlomety vpredu aj vzadu.

Negatíva: Výkonovo slabý motor, 110 kW na rodinné SUV nestačí.

Na záver

Možno to bude znieť vulgárne, no Tarraco je vozidlo s ktorým sa aspoň zvonka nebudete podobať na koncern VW. Preto by som napríklad pri porovnaní so Škodou Kodiaq 2.0 TDI 110 kW vo výbave Style(35 660€), zvolil Tarraco.

Avšak, Škoda ponúka výkonnejšiu verziu 2.0 TDI 140 kW v Kodiaqu s výbavou Style za 37 660€, čo je rozdiel len 1 250€.
Vyberajte teda pozorne a verte, že niekedy sa tých pár stoviek priplatiť oplatí. Hlavne čo sa SUV týka!

Seat Tarraco sme už v redakcií mali a to hneď 140 kw verziu!

TECHNICKÉ ÚDAJE
Usporiadanie a počet valcov R4
Zdvihový objem 1 968 cm3
Max. výkon 110 kW/147 k
Max. krútiaci moment 340 Nm
Palivo diesel
Pohon všetky kolesá
Prevodovka 7-stupňová automatická
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 735 mm
Šírka 1 839 mm
Výška 1 658 mm
Rázvor náprav 2 790 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 889 kg
Rozmer pneumatík 235/50 R19
Objem batožinového priestoru 760 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 9,8 s
SPOTREBA
Mesto 8,2 l/100 km
Diaľnica 7,6 l/100 km
Okresky 6,7 l/100 km
Priemer 7,7 l/100 km
CENA
Základná cena modelu od 27 830 €
Cena testovanej verzie 36 410 €