Domov Recenzie TEST Ford Transit si môžete vyskladať podobne ako Lego

TEST Ford Transit si môžete vyskladať podobne ako Lego

Transit sa dokáže skutočne prispôsobiť kohokoľvek potrebám. Môžete z neho mať veľkú dodávku, malú dodávku, autobus, valník, sklápač, alebo aj chladiace vozidlo. A na výber je aj pohon 4×4 alebo ekologickejšia mild hybrid verzia

My sme zásadne dizajnovo aj technologicky vylepšený Transit vyskúšali v podobe trojmiestnej dodávky s prednou lavicou a v tej najväčšej dostupnej podobe.

Tranzit
Nákladný priestor je prístupný zboku aj zozadu.

To v praxi znamená dĺžku vyše  6,7 metra, výšku približne 2,7 metra a rázvor 3,75 metra. V nákladnom priestore s objemom vyše 15 kubíkov, sa môžete bez problému vzpriamene prechádzať. Ten mal navyše spevnenú priečku, estetické obloženie a dostatočne silné LED osvetlenie.  Bol prístupný cez bočné posuvné dvere a zadné dvere, ktoré sa dali otvoriť skutočne naširoko.

Tranzit
Objem vyše 15 kubíkov nepotrebuje ďalší komentár.

Aj napriek impozantným rozmerom je to stále dodávka do 3,5 tony, jej prevádzková hmotnosť je 2 514 kg, čo značí, že je určená skôr pre rozmerný, než naozaj ťažký náklad. Pokiaľ ide o zmeny, s ktorými facelift prichádza, je ich viac než dosť. Týkajú sa čiastočne pozmeneného exteriéru, vrátane prednej masky, viac zmien je však vo vnútri.

A patrí k nim nielen kompletne prepracovaná prístrojová doska s množstvom praktických úložných priestorov, ale aj nové technológie. Z nich by sme vyzdvihli najmä asistent pri vychádzaní z kolmého parkovacieho miesta, inteligentný tempomat a systém vykrývania mŕtvych uhlov. Pri takých rozmeroch, aké mal testovaný kus, určite príde vhod aj nová vysoko umiestnená zadná kamera s prisvietením, ktorú dopĺňa  predná širokouhlá kamera.

Ďalšou praktickou vychytávkou je modem FordPass Connect, ktorý má Tranzit zabudovaný premiérovo.  Ten aj vďaka dátovému prepojeniu cez 4G prenáša informácie o dopravnej situácii v reálnom čase priamo do navigácie. Ak si navyše nainštalujete aplikáciu FordPass, tak budete cez smartfón schopní kontrolovať, či ste nezabudli zamknúť, a tiež zamykať a odomykať na diaľku a auto dokážete na mape lokalizovať.

Pod kapotou má nový Transit dvojlitrové naftové motory EcoBlue novej generácie v niekoľkých výkonových variantoch, pri dodávkach aj podvozkoch je navyše na výber – v závislosti od verzie –  predný náhon, zadný náhon, štvorkolka a dokonca aj mild hybrid.

tranzit
Vodič má komfort porovnateľný s osobným autom, resp. SUV.

My sme jazdili na najväčšej verzii L4 H3 a s najsilnejším z naftových dvojlitrov, ktorý mal výkon 170 koní a zadný náhon. Doplnený bol dobre odstupňovaným 6-stupňovým manuálom. Priemer sa nám po týždni ustálil približne na 9 litrovej hranici, v meste sa dostanete aj cez dvanásť. Aj keď sú to hodnoty pomerne výrazne nad deklarovaným priemerom, považujeme ich za veľmi slušné. Navyše sme jazdili v zime a na takmer nezabehnutom aute.

Aj v ľahkej nenaloženej dodávke bol prekvapivo slušný cestovný komfort, veľmi dobre si poradila s priečnymi nerovnosťami. Samozrejme, v tejto najvyššej verzii treba rátať so značnou citlivosťou na bočný vietor. Auto má – aj vďaka slušnému krútiacemu momentu – až prekvapivo dobré pružné zrýchlenie.

Čítajte viac:

Test Ford Turneo Custom, prešli sme 3000 kilometrov! Oplatí sa?

Transit je z nášho hľadiska skutočne multifunkčný model, schopný prispôsobiť sa akýmkoľvek požiadavkám. To je jeho najsilnejšia stránka. Má však aj veľmi dobré jazdné vlastnosti, kabínu výrazne orientovanú na komfort vodiča a k tomu pomerne priaznivý pomer cena-hodnota.

Technické údaje
Ford Transit Van
Usporiadanie a počet valcov radový 4-valec
Zdvihový objem 1995 cm3
Max. výkon 125 kW/170 k pri 3 500 ot.
Max. krútiaci moment 405 Nm pri 1500 – 3000 ot.
Palivo nafta
Pohon 2WD
Prevodovka manuál, 6 stupňov
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 6 704 mm
Šírka 2 054 mm
Výška 2 765 mm
Rázvor náprav 3 750 mm
Prevádzková hmotnosť 2 514 kg
Objem batožinového priestoru 15,1 cm3
Zrýchlenie 0-100 km/h
Max. rýchlosť
SPOTREBA
Kombinovaná (WLTP) od 6,9 l/100 km
CENA
Základná cena modelu 23 520 eur
Základná cena testovanej verzie 28 410 eur

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokAlarmujúce čísla: Medzi rokmi 2010 až 2018 na cestách EÚ zomrelo vyše 70-tisíc chodcov a cyklistov
Nasledujúci článokTEST SsangYong Rexton G4 2,2 4WD, odhodlaný uspieť v Európe
Pracujem ako motoristický a technologický novinár už 17 rokov. Počas nich som spolupracoval s denníkom Národná obroda, časopisom Brejk, portálom Autoserver a najdlhšie, vyše 14 rokov, s týždenníkom Plus 7 dní. Zároveň som prispieval do niekoľkých odborných médií a som členom slovenskej poroty Auta roku. V oblasti automotive ma zaujímajú hlavne nové technológie a ekonomické trendy.