BMW radu 3 ostalo verné svojmu odkazu na radosť z jazdy. Kombi síce má pohon všetkých štyroch kolies, no verte, dokážete sa s ním zabaviť ako s klasickou zadnokolkou na ktorú ste pri BMW zvyknutí.

bmw-330d-touring

 

Kde a ako začať. Nová trojka dokáže zaujať naozaj všetkým. Od predných laserových svetiel, cez bočnú líniu až po perfektne tvarovaný zadok, ktorý spoznáte ihneď. Poďme však na to poporiadku. Na začiatok by som chcel povedať, že pred istým časom som vlastnil BMW E46 316i, teraz u mňa zakotvila E90 330i, obe vo verzii sedan. Našťastie som mal možnosť novú trojkovú radu porovnať s tou predchádzajúcou f-kovou a čo bolo bonusom, tak tá už bola vo verzii kombi. Vopred sa ospravedlňujem, ak by táto recenzia niekomu prišla zaujato.

Dizajn

Keď som si porovnal všetky tri predchádzajúce generácie, tak musím uznať, že aj keď má moja E90 okolo 14 rokov, je to dizajn, ktorý nezostarne. To isté platí aj pre E46. Čo sa však týka F-kovej rady, tá mi sedí predkom trošku viac. Novinka to hrá na novú prioritu BMW a to – spraviť všetko väčšie a agresívnejšie. Samozrejme. Nová trojka je vyššia, väčšia a pôsobí takým nafúknutým dojmom. No všetko je to v hranici prípustnosti a verte, do toho auta sa viete zamilovať.

Bočná línia novej G-čkovej rady má krásnu bočnú líniu, ktorú si zachovala od predchádzajúcich generácií. Jemný pád strechy na zadnej časti je fakt pekne spravený. Naše vozidlo bolo obuté na 17“ kolesách, ktoré sa v zimných mesiacoch určite hodia. Obišiel som si auto cca tri krát, no mal som dojem, akoby zadné kolesá boli viac zapustené dovnútra, než by som očakával.

Pokiaľ by sme sa zamerali na zadnú časť, na prvý pohľad do očí udrie dvojica výfukových koncoviek, ktoré boli odjakživa výsadou vyšších motorizácií. Ak by sme zadok brali ako celok, tak ten je krajší vo všetkých smeroch. Krajšie vykrojený, krajšie svetlá. Aj keď som zástanca vozidiel sedanového typu, na toto by som si vedel zvyknúť.

Interiér na jednotku až na jednu výnimku

Interiér od BMW mal vždy nejaké svoje špecifikácie. Keď som po prvý krát nastúpil do novej trojky, tak som sa cítil naozaj ako vo svojej E90. Principiálne sa interiér moc nezmenil. Palubovka je vpredu a nízko a nie taká, že vás kompletne obkolesuje. Čo sa týka infotainmentu, tak konečne je dobre zakotvený v palubnej doske. Moja generácia mala tento displej na spôsob bublinky spravený, F-ková to mala o niečo lepšie spravené, no na prvý pohľad to vyzeralo veľmi lacno a konečne, touto generáciou sa všetky tie predchádzajúce omyly spravili a vyzerá to priam dokonalo.

Po materiálnej stránke, tak vnútri vozidla nájdete len tie najlepšie materiály, mäkčené plasty, pekné prešívanie sedadiel a takisto zaujať dokáže aj takzvaný drevodekor. Čo sa týka konektivity, tak auto už má bezkáblové nabíjanie, možnosť takisto klasického USB ale aj USB-C konektora. AndriodAuto v novej trojke by ste hľadali márne, no podpora AppleCarPlay funguje.

Displej infotainmentu je dotykový, no pokiaľ ste zvyknutí z predchádzajúcich generácií, prípadne aj iných vozidiel od bavorskej automobilky, tak ho dokážete ovládať aj pomocou kolieska po vašej pravej ruke. Spočiatku sa celý panel môže zdať troška neprehľadný, no postupom času si naň dokážete určite zvyknúť.

Čo sa dá teda tomu interiéru vytknúť? Odpoveď je jednoduchá a možno si to aj väčšina z vás všimla. Volant. To je kameňom úrazu (aspoň pre mňa). Preferujem skôr autá s menším vencom a menšou šírkou celkového volantu. Funkcionalitu volant samozrejme má, viete s ním ovládať displej infotainmentu, máte tam adaptívny tempomat, ktorý veľmi dobre funguje a takisto aj tlačidlo na vyhrievanie volantu. Možno aj preto je volant taký veľký.

Funkcionalita

Funkcií na infotainmente je naozaj požehnane, to by som tu mohol vypisovať akékoľvek litánie. Najviac ma však zaujalo prevedenie kamery na displeji. Kamera je ostrá, neseká, samozrejme počas dňa bolo perfektne všetko vidieť, no zmena nastala ako padala tma. Pri nočnom parkovaní dokázali pomôcť LED parkovačky a obraz na displeji bol stále ostrý.

Veľkým problémom trojok bolo vždy sedenie na zadnej lavici. Výnimkou nie je ani G-čková generácia. Auto samozrejme medzičasom pekne narástlo, no pokiaľ obľubujete sedenie viac vzadu a naležato, tak za Vás sa už takmer nikto neposadí. Pri porovnaní s F-kom je to o niečo lepšie, no stále to nebude na dlhú trať so štyrmi dospelými osobami na palube.

Kufor narástol na rovných 500 litrov a nová trojka kombi si takisto zanechala zadné otvárateľné sklo. Je to naozaj praktická vec, pokiaľ je kufor plný a naložený, nakladáte iba cez okno. Gestá na otváranie batožinového priestoru takisto fungovali na prvý pokus a nemusel som hľadať kde sa nachádza senzor na nohy pre otváranie.

Naozaj radosť z jazdy

Pokiaľ ste aspoň raz vystúpili z komfortnej zóny štvorvalcov a ochutnali ste šesťvalec alebo osemvalec, iný počet valcov pod kapotou už nebudete chcieť. Pod kapotou sa v testovanej 330d xDrive nachádzal 3,0-litrový šesťvalec doplnený o jedno turbo s výkonom 195 kW / 265 koní a krútiaci moment 580 Nm. Z môjho uhla podhľadu bol tento trojliter diesel jeden z najlepších naftových agregátov, ktoré sa mi dostali pod ruku. Môže za to jeho výkon a takisto aj prejav. Pri režime ECO sa z tohto dravca stáva mačiatko, ktoré nedáva úplný výkon, v štandardnom režime s možnosťou adaptívnych tlmičov je auto naozaj komfortné a keď natrafíte na menší výtlk, tak auto prejde cezeň akoby sa nič nedialo.

V režime Sport auto zmohutnelo, stvrdlo, tlmiče sa nastavili na agresívnejšiu jazdu a plný výkon ste mali takmer ihneď. V tomto režime ste samozrejme vedeli jazdiť aj za 10-12 litrov priemere, ECO si vypýtalo okolo 6 litrov a Comfort cca 8,2 litra. Týždňový test a môj 200 kilometrový okruh si vypýtal cca 7,7 litrovú spotrebu, čo na auto s takýmto výkonom nie je vôbec zlé.

Vo svojej podstate je asi aj jedno, v akom jazdnom režime sa nachádzate. Rozdiely tam sú hlavne ak prepnete medzi ECO a Sport. Pokiaľ nie ste pretekárom, bohato stačí režim Standard a stále dokážete z auta vyťažiť maximum.

Stále trojka

BMW radu 3 sa odjakživa bralo ako malé, hravé auto. Podvozok bol tvrdý, lenivejší (aspoň pri mojej E90). Tieto nedokonalosti rieši vyššie spomínaný adaptívny podvozok. Stále to však je trojka na ktorú sme zvyknutí, aj keď má náhon na všetky kolesá. Ten dôraz na zadnú nápravu stále je. Trojka časom narástla, spohodlnela a pokiaľ do sumáru zahrnieme aj interiér, tak ten sa veľmi priblížil už päťkovej rade.

Digitálny kokpit má v trojke svoju premiéru. Je zladený s adaptívnym tempomatom a vizualizuje jazdné pruhy a takisto aj vozidlá. Head-Up displej je pri BMW na jednej z najvyšších úrovní a viete na ňom robiť takisto všetko. Ukazuje Vašu aktuálnu rýchlosť, povolenú rýchlosť, takisto viete na ňom ovládať médiá. Laserové svetlá sú asi jedným z najlepších, aké som kedy testoval. Máte tak pocit bezpečia, ostatných neoslepia, pekne vykroja či už oproti idúce vozidlo alebo iný pohybujúci sa objekt.

Platí sa naozaj za všetko

Keď som si dával poisťovať svoju 14-ročnú krásku, tak v poisťovni mi ju nacenili na cca 40 tisíc. F-ková rada sa v začiatkoch pohybovala okolo 45 tisíc- a nová, G-čková generácia iba začína na 50tich tisícoch. Testovaný model mal cenovku okolo 80 000 eur a tak treba určite zvážiť výbavu. Keď som si v BMW konfigurátore pozeral ako by som ja vyskladal auto, tak som sa zastavil na hodnote okolo 67 tisíc eur.

Bohužiaľ. V dnešnej dobe segment prémiových značiek sa nedá obabrať a na rovnakých cenových úrovniach sa pohybujú či Mercedes triedy C alebo Audi A4. Dobre známy fun-factor v trojke ostal zachovaný, čo je pre novinku určite výhodou a verím v to, že svojich priaznivcov si takisto nájde. Samotná trojková rada BMW už niekoľko krát dokázala zachrániť pred bankrotom a verím v to, že nové BMW radu 3 bude znova bestsellerom.

Foto credits: Tomáš Mavrov & Denis Mavrov

TECHNICKÉ ÚDAJE – BMW 330d xDrive
Usporiadanie a počet valcov R6
Zdvihový objem 2 993 cm3
Max. výkon 195 kW/232 k pri 4 000 ot./min.
Max. krútiaci moment 580 Nm pri 1750 – 2 750 ot./min.
Palivo diesel
Pohon 4×4
Prevodovka 7-stupňová automatická
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 709 mm
Šírka 2 068 mm
Výška 1 440 mm
Rázvor náprav 1 827 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 745 kg
Objem batožinového priestoru 500 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 5,4 s
Max. rýchlosť 250 km/h
SPOTREBA
Kombinovaná (WLTP) 5,6 – 5,4/100 km (papierovo)
CENA
Základná cena modelu od 38 950 eur
Základná cena testovanej verzie cca 80 000 eur

PRVÁ JAZDA BMW 330i, predstavuje skutočný návrat ku koreňom?!


Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokNová Octavia RS iV sa prezentuje na prvých skicách
Nasledujúci článokRenault Mégane po facelifte: Hybridný pohon a autonómne riadenie