Domov Recenzie TEST DS 7 E-Tense, plug-in hybrid pomohol extravagantnému SUV

TEST DS 7 E-Tense, plug-in hybrid pomohol extravagantnému SUV

Dizajn nie je všetko, DS 7 prichádza aj s dávkou poriadneho výkonu a pohonu oboch náprav. Vyskúšali sme luxusné elektrifikované SUV z dielne Galského kohúta. Postaví sa Nemeckej prémii?

Áno, značka DS tu už bola a mnohí si ju pamätajú ako super-drahý Citroen s iný znakom a uleteným dizajnom. Dnes však stojíme pri zrode novej samostatnej značky DS, ktorá nechce byť so svojou pragmatickou matkou porovnávaná. Aj napriek tomu zavítala na Slovenský trh práve s modelom DS 7, ktorý je azda najviac spojený so svojimi rodnými koreňmi.

Aktuálny rok 2021 však bude pre automobilku DS kľúčový, okrem vlajkovej lode DS 9, dorazí aj úplne nový model DS 4. Práve posledný menovaný môže spôsobiť obrovský rozruch a pomôcť značke upevniť svoju pozíciu. Vráťme sa však nášmu testovanému modelu DS 7 E-Tense.

Potreboval výkon

Pokiaľ chcete konkurovať silnej a najmä zabehnutej prémii, potrebujete adekvátne motorizácie. Väčšina stredne veľkých SUV prémiových značiek ponúka širokú paletu v ktorej si nájde každý niečo. DS 7 bohužiaľ ťahal za kratší koniec, vrcholom ponuky bol síce výkon 224 koní ale produkoval ho koncernový, benzínový štvorvalec s objemom 1,6 litra. Riešenie ponúkla plug-in hybridná sústava s kombináciou troch jednotiek.

Dve muchy jednou ranou! Okrem výkonu tak dosiahol Crossback aj na pohon všetkých štyroch kolies, ktorý mu tiež chýbal v ponuke. Nehovoriac o flotilových emisiách, ktoré vďaka predajom tejto verzie, môžu výrazne pomôcť automobilke.

Celý systém kombinuje dobre známu benzínovú 1,6-ku, predný elektromotor a zadný elektromotor. Nebudeme vás zbytočne zaťažovať výkonom jednotlivých motorov, pretože to je aj tak úplne jedno. Dôležitý je totiž systémový výkon, to je práve ten ktorý dokáže vozidlo využiť, čiže rovných 220 kW (300 koní) a krútiaci moment 520 Nm.

Energia je uložená v akumulátore s kapacitou 13,2 kWh čo vám postačí na reálnych 40 kilometrov, pričom ju nabijete za zhruba dve hodiny. Doba nabíjania závisí od výkonu nabíjania, z bežnej zásuvky to môže trvať až 6 hodín.

Jazdí podľa vlastných pravidiel

Celkovo poskytuje DS 7 E-Tense poriadnu dávku výkonu, veď predsa disponuje trojicou motorov. Dynamiku nestráca ani pri vysokých diaľničných rýchlostiach. Stlačenie akcelerátora na podlahu vás prekvapí aj pri rýchlosti 200 km/h, to je neuveriteľné. Okamžitý krútiaci moment dodal celej sústave úplne nový rozmer.

Podvozok je naladený výrazne plavne a dokáže odfiltrovať všetko čo mu príde do cesty. Komfort miestami pripomína vzduchový podvozok, veď predsa Francúzi to vždy vedeli. V zákrutách ťahá za slabší koniec a je cítiť nerovnomerné rozloženie hmotnosti, rovnako aj pomerne úzku zástavbu karosérie. Bohužiaľ platforma nedovolila konštruktérom rozšíriť DS 7, čo sa podpísalo aj na vnútornom priestore.

Plug-in hybrid je určený najmä pre tých, ktorí majú kde nabíjať, čiže pokiaľ túto možnosť nemáte, jeho kúpa nemusí byť vždy výhrou. Aj keď v prípade DS 7 vlastne dostávane pohon 4×4 a poriadny výkon, čo už hovorí samé za seba. S pravidelným nabíjaním, jazdíte takmer zadarmo. K nášmu prekvapeniu, spotreba výrazne nenarástla ani pri jazde s vybitým akumulátorom. Celkovo sme sa dostali pod deväť litrov pri jazde v spaľovacom/hybridnom režime a pri jazde na elektriku a hybrid sa spotreba hýbe na úrovni piatich litrov. Všetko ale závisí od vášho štýlu jazdy, podmienok a spôsobu ako auto využívate.

Na hranici luxusu

Naše prvé stretnutie s DS 7 Crossback nedopadlo úplne najlepšie, sklamala nás najmä prapodivná a hlavne nezmyselná konfigurácia ktorá zatienila množstvo kvalít ktoré toto SUV ponúka. Plug-in hybrid tak poskytuje šancu na reparát pre DS 7. Pri konfigurácií vášho modelu máte v zásade tri hlavné možnosti ktorými sa vydať. Cestou základnej verzie, pri ktorej však nevidíme žiaden zmysel, kedže za viac peňazí dostávate niečo menej ako Peugeot 3008. Naopak luxusná či dynamicky ladená verzia Performance Line dokážu ponúknuť to pravé.

V našom prípade bola DS 7 zahalená do čierno-čiernej a interiéru dominovala Alcantara. Tá pokrývala skutočne množstvo plôch, vrátane stredového tunela, sedadiel, výplní dverí či palubnej dosky. Bohužiaľ kombinácia s lacnými tvrdými plastmi, ubrala na celkovom dojme z vypracovania. Pochváliť treba originalitu a zmysel pre detail jednotlivých ovládačov, nič podobné v prípade konkurencie nenájdete.

Dominantou interiéru je stredový tunel plynule prechádzajúci k palubnej doske na ktorej je umiestnený masívny displej infotainmentu. Jeho grafika odkazuje na dizajn automobilky DS no bohužiaľ rozhranie je totožné ako v prípade koncernových súrodencov. Oceňujeme ale prehľadné vyvedenie hlavných funkcií do elegantnej lišty tlačidiel pod ním.

Príjemným prekvapením, boli elektricky nastaviteľné operadlá pre zadných pasažierov, absentoval však ich výhrev. Trochu chudobne pôsobí aj ambientné osvetlenie, ktoré len veľmi jemne svieti na predných dverách.

Vidieť a byť videný

Nádherné svetelné divadlo ktoré predvádzajú hlavné svetlomety modelu DS 7 je úchvatné, jednotlivé segmenty v tvare kryštálov sa otáčajú a pôsobia ako šperk. Toto sa skutočne podarilo, plne led diodová technológia vpredu ale aj vzadu, osloví každého milovníka nových technológií. Jedinou škodou je že systém nie je schopný vyrezávať okolité autá, ale za to perfektne osvetluje zákruty.

O bezpečnosť na palube sa starajú aj asistenčné systémy, okrem dnes už štandardného sledovania mŕtveho uhla či núdzového brzdenia, stojí za zmienku najmä pokročilý adaptívny tempomat. Ten je schopný nie len udržiavať vzdialenosť od vozidla a sledovať čiary, ale taktiež viesť vozidlo v strede jazdného pruhu a to aj v zákrutách. Tento systém funguje naozaj perfektne.

Medzi volantom a digitálnym prístrojovým štítom sa nachádza aj kamera monitorujúca pohyb vašich očí. Pokiaľ sa nedostatočne venujete riadeniu systém vás upozorní a obmedzí vám asistenčné systémy. V neposlednej rade DS 7 ponúka aj prepracovaný adaptívny podvozok so systémom Active Scan Suspension. Kamera umiestnená za čelným sklom dokáže rozpoznať povrch a nerovnosti pred vami a prispôsobiť tomu podvozok.

Záver

DS 7 Crossback E-Tense je solídnym plug-in hybridom, ktoré dokonalo vystupuje z davu. Najmä vďaka extravagantnému dizajnu a noblese ktorú so sebou prináša. Je pravda že by sa mu hodil facelift a v niektorých prvkoch zaostáva za konkurenciou, v originalite sa mu však nevyrovná nik.

Jazdné vlastnosti, komfort, výkon ale aj ponúkaná výbava z neho robia sebavedomého zástupcu legendárneho mena DS.

Technické údaje

DS 7 Crossback E-Tense
Usporiadanie a počet valcov R4
Zdvihový objem 1598 cm3
Max. výkon (systémový) 220 kW/300 k
Max. krútiaci moment 520 Nm
Palivo Benzín + Elektrika
Kapacita akumulátora 11,8 kWh
Max. výkon nabíjania 7,4 kW
Elektrický dojazd (test) 40 km
Pohon 4WD
Prevodovka AT8
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 573 mm
Šírka so sklop. zrkadlami 1 891 mm
Výška 1 625 mm
Rázvor náprav 2 738 mm
Prevádzková hmotnosť 1 980 kg
Objem batožinového priestoru 555 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 5,9 s
Max. rýchlosť 240 km/h
SPOTREBA
Kombinovaná 5,9 – 8,4 l/100 km
CENA
Základná cena modelu 51 490 eur
Základná cena testovanej verzie 58 590 eur

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokBack in time: Aké autá zažili svoj debut pred vyše 30 rokmi?
Nasledujúci článokTEST Dacia Duster LPG – jazdí takmer zadarmo