Domov Recenzie Hyundai ktorý otvoríte mobilom? Vyskúšali sme novú KONU

Hyundai ktorý otvoríte mobilom? Vyskúšali sme novú KONU

Keď v roku 2017 uzrela svetlo sveta Kona, mnohí sa pýtali, čo to je za dizajn, kto to bude kupovať… A realita? Napriek vizuálnej kontroverzii sa Hyundai Kona stal stabilným pilierom ponuky a patrí k najpredávanejším modelom. V novej generácii to plánuje celé zopakovať.

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=1OHbZeFKTTw]

Bude sa ľuďom páčiť?

A teda aj s prvotným wau efektom. Pretože popri novej Kone pôsobí jej predchodkyňa ako konzervatívne auto. Svetelný pás sa tiahne naprieč prednou aj zadnou časťou. Ostré hrany, krivky, z fotiek môžete sami posúdiť, ako to vyzerá vo výsledku. Jedno je však isté, novinku si s iným autom nepomýlite.

foto: Jakub Šuplata
Plnohodnotné rodinné auto

Hyundai pozorne počúval sťažnosti majiteľov. Preto Konu nafúkol rovno o 13 centimetrov, čo sa výrazne prejavilo vnútri. Kufor narástol na 466 litrov, čo je objem, za ktorý by sa nemuselo hanbiť ani stredne veľké SUV. K dispozícii máte aj úložný priestor pod dnom, ale zamrzí absencia 12V zásuvky.

foto: Jakub Šuplata

Obrovský pokrok nastal aj na zadných sedadlách. Rázvor je o 6 centimetrov dlhší a teraz sa už nemusíte spoliehať na nízky vzrast vodiča. Aj pri sedadle nastavenom na 180 centimetrov máte kráľovsky veľa miesta na nohy. Problém nebol ani s priestorom na hlavu. Vyčítať môžeme jedine lacné uchytenie pásov, ktoré nie sú nijako oddelené od priestoru na nohy, a tak o ne môžete zavadiť. Už tradične pre Hyundai, vzadu sa v testovanej výbave Style nachádza aj vyhrievanie sedadiel, tentokrát dokonca trojstupňové.

Už s novým softvérom

V prednej časti nás čaká klasická hierarchia moderných Hyundaiov. Dve obrazovky v jednotnom zakrivenom ráme, samostatný panel klimatizácie a kopa úložných priestorov. Veľká zmena nastala v podobe USB portov, ktoré sú už „céčkové“, takže váš smartphone nabijú výrazne rýchlejšie. Konektivita, naopak, ešte bezdrôtová nie je, ale softvér sa dočkal novej verzie. Prináša veľké ikonky, widgety a dobrú odozvu. Stredová konzola je modifikovateľná, takže si môžete vybrať, či chcete veľkú vaničku, alebo ju zmenšiť dvoma držiakmi nápojov, ktoré doslova vystreľujú.

Ako jazdiť za drobné

Pod kapotou sme mali hádam tú najrozumnejšiu motorizáciu, hlavne ak sa pohybujete prevažne po meste. Samonabíjací hybrid vás oprostí od všetkých naťahovačiek s káblami. 1,6 T-GDI prispieva výkonom 105 koní a elektromotor ponúkne 32 koní. Celkový systémový výkon je 141 koní, čo samozrejme nie je najviac, ale vďaka elektrickej pomoci výkonový deficit nepociťujete. Aj na diaľnici dokáže prevýšiť bežne povolené tempá a stále sa nedostanete za výkonové hranice.

foto: Jakub Šuplata

Spotrebou sa v meste pohybuje na úrovni 4 litrov. Výnimočné nebudú ani jazdy s ešte menšou spotrebou. Kona Hybrid veľmi ochotne prechádza do elektrického režimu a dokážete prejsť aj niečo vyše troch kilometrov bez emisií. Na diaľnici sme 250 kilometrov prešli so spotrebou 6,7 litra. Škoda len malej nádrže, ktorá ma objem chabých 38 litrov. Za pochvalu stojí prítomnosť tradičnej, aj keď 6-stupňovej dvojspojkovej prevodovky. Žiadne vystrelenie do otáčok sa pri pridaní nekoná, takže po akustickej stránke nebude rušiť ani konzervatívnejších šoférov.

Splnila svoju misiu

Za konzervatívne by sme označili aj jazdné vlastnosti, ktoré ničím nevynikajú, ale ani nestrádajú. Absorpcia nerovností, aj odozva na volant idú s priemerom segmentu. Cenovo si Hyundai Kona „polepšila“ v porovnaní s predchodcom. Lenže okrem toho, že ponúkne viac priestoru a celkovo auto, ktoré bez problémov bude jediné v rodine, dá vám aj viac výbavy. Novinka tak spĺňa to, čo sa vyžaduje od nástupcov. Vylepšila jeho nedostatky a naďalej si zachovala svoju identitu, vďaka ktorej si ju ľudia obľúbili.

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=1OHbZeFKTTw]

TECHNICKÉ ÚDAJE

Hyundai Kona Hybrid

Motor

R4

Zdvihový objem

1 580 cm3

Max. výkon

77 kW/105 k

Max. výkon kombinovaný

104 kW/141 k

Max. krútiaci moment

265 Nm

Max. výkon elektromotora

32 kW (44 k)

Palivo

benzín

Pohon

FWD

Prevodovka

6 st. DCT

ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY

Dĺžka

4 350 mm

Šírka (bez spätných zrkadiel)

1 825 mm

Výška

1 585 mm

Rázvor

2 660 mm

Objem palivovej nádrže

38 l

Objem batožinového priestoru

466 l

Zrýchlenie 0-100 km/h

11,2 s

Maximálna rýchlosť

165 km/h

SPOTREBA (počas testu)

Mesto

4,1 l/100 km

Diaľnica

6,7 l/100 km

Okresky

4,9 l/100 km

CENA

Základná cena modelu

30 690 €

Cena testovanej verzie

35 090 €

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.2 / 5. Počet hodnotení 5

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJstartstop.sk, foto: Jakub Šuplata
Predchádzajúci článokK elektromobilu dostanú bonus – 8 rokov neobmedzeného nabíjania zdarma
Nasledujúci článokNajzachovalejší Ford RS200 je na predaj