Domov SPRÁVY Elektromobilita Mercedes aj BMW znervózneli. Toto auto im čoskoro pokazí kšefty (slovenské ceny)

Mercedes aj BMW znervózneli. Toto auto im čoskoro pokazí kšefty (slovenské ceny)

Tri výkonové verzie, dve veľkosti batérie

DS N°8 využíva platformu STLA Medium od Stellantisu. Tá bola optimalizovaná na dĺžku a šírku, aby sa do nej zmestili batérie s kapacitou až 97,2 kWh. DS N°8 ťaží z novej prednej a zadnej nápravy, brzdového systému prispôsobeného jeho elektrickej technológii a nastavenia podvozku, ktoré je dokonale v súlade s DNA značky. DS N°8 bude k dispozícii s výberom troch elektrických pohonných jednotiek s výkonom 230, 245 a 350 koní. Tretí menovaný bude vybavený dvoma elektromotormi pre pohon všetkých štyroch kolies. Všetky motory majú funkciu overboost, ktorý poskytuje dodatočných 30 koní pre verziu FWD – teda 260 koní, 35 koní pre verziu FWD LONG RANGE – teda 280 koní a 25 koní pre model AWD LONG RANGE – teda 375 koní.

Batérie budú na výber dve. Prvá poskytuje využiteľnú kapacitu 74 kWh pre DS N°8 FWD (230 k). Druhá s čistou kapacitou 97,2 kWh sa montuje do verzií FWD LONG RANGE (245 k) a AWD LONG RANGE (350 k). DS N°8 FWD LONG RANGE má dojazd 750 km pri spotrebe 12,9 kWh/100 km. Na diaľnici pri konštantnej rýchlosti 120 km/h prejde viac než 500 km. DS N°8 zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy (AWD LONG RANGE) a za 7,7 / 7,8 sekundy (verzie FWD s pohonom predných kolies). Každý z modelov má maximálnu rýchlosť obmedzenú na 190 km/h.

DS N°8
Foto: DS Automobiles

4×4

DS N°8 AWD LONG RANGE bolo riadenie zadnej elektrickej pohonnej jednotky navrhnuté tak, aby poskytovalo najlepší zážitok pre daný jazdný režim a podmienky. V režime ECO využíva DS N°8 iba pohon predných kolies, s výnimkou funkcie kick-down, ktorá okamžite uvoľní všetok dostupný výkon na všetky štyri kolesá. Pri aktivovanom režime Normal využíva DS N°8 AWD LONG RANGE svoje dva motory na maximalizáciu trakcie pri rozjazde, potom sa zadná náprava odpojí pri rýchlosti od 15 do 140 km/h, ak to podmienky priľnavosti umožňujú. V prípade potreby sa zadný motor okamžite znovu pripojí. Toto prerušované vypínanie optimalizuje energetickú účinnosť a tým aj dojazd. V režimoch Sport a AWD si vodič užíva stály pohon všetkých štyroch kolies s riadením krútiaceho momentu špecifickým pre každý program. V režime Sport má prednosť výkon, zatiaľ čo režim AWD maximalizuje trakciu.

DS N°8
Foto: DS Automobiles

Nabíjanie

S maximálnym nabíjacím výkonom 160 kW konštantným medzi 20 % a 55 % úrovne nabitia batérie trvá nabitie z 20 na 80 % len 27 minút. To predstavuje 200 km obnoveného dojazdu za 10 minút. Pre každodenné cesty, ktoré si vyžadujú kratší dojazd, má DS N°8 11 kW palubnú AC nabíjačku (voliteľne pribudne neskôr aj 22 kW) a ponúka inteligentnú správu batérie. Palubné nabíjačky s výkonom 11 kW a 22 kW ponúknu funkčnosť V2L (Vehicle to Load) na nabíjanie externého elektrického zariadenia. Štandardom bude tepelné čerpadlo aj funkcia jazdenia s jedným pedálom.

Adaptívny podvozok a nový head-up displej

DS N°8 je štandardne vybavený variabilným systémom tlmenia prepojeným s kamerou umiestnenou v hornej časti čelného skla. S podporou snímačov polohy a 3 akcelerometrov analyzuje povrch vozovky v priebehu niekoľkých milisekúnd a prenáša svoje informácie do počítača, ktorý pôsobí na každé koleso. Tento mechanizmus aktivuje motorizovaný solenoidový ventil, ktorý riadi prechod oleja zo spodnej komory tlmiča do hornej komory (alebo naopak v závislosti od toho, či sa tlmič potrebuje stlačiť alebo uvoľniť). Odpruženie sa dokonale a v reálnom čase prispôsobuje nerovnostiam vozovky.

Foto: DS Automobiles

Pri zornom poli nastavenom na 1,29 m nad zemou si vodič užíva optimálnu polohu pri riadení. Bude tiež môcť využívať výhody DS EXTENDED HEAD UP DISPLAY, čo je head-up displej s rozšírenou realitou. Dopravné značky či navigačné šípky sa plynule posúvajú po čelnom skle v rozšírenej realite.

Infračervená kamera umiestnená pomáha vodičovi aj v tme rozpoznať chodcov a zvieratá až na 300 metrov pred sebou. Systém zobrazí správu na digitálnom prístrojovom displeji a pohybujúce sa prekážky sú najprv označené žltou a potom červenou farbou. DS N°8 je ďalej vybavený dvojitým digitálnym spätným zrkadlom. Funguje ako bežné spätné zrkadlo a obsahuje aj digitálnu obrazovku napájanú kamerou inštalovanou v zadnej časti vozidla. Vodič má potom široké a úplne neobmedzené zorné pole, bez opierok hlavy vzadu, stĺpikov karosérie a cestujúcich. Prepínanie medzi oboma režimami prebieha jednoduchým sklopením zrkadla pomocou páčky umiestnenej pod jeho spodnou hranou.

DS PIXELVISION

DS PIXELVISION obsahuje všetky najnovšie technológie (adaptívne svetlá, natáčacie diaľkové svetlá, natáčacie svetlá, neoslňujúce diaľkové svetlá), aby poskytovali ten najlepší užívateľský komfort. Systém DS PIXELVISION je inteligentný pri čítaní vozovky a má dosah 400 metrov, rozpoznáva ostatných účastníkov cestnej premávky, rozumie ich trajektórii a chráni ich pred akýmkoľvek oslepujúcim lúčom a zároveň efektívne osvetľuje vozovku. Blokuje objekty s vysokým odrazom, ako sú dopravné značky a funkciou HIGH BEAM BOOST spočíva v intenzívnejšom osvetlení stredu diaľkového svetla. Tento režim sa automaticky aktivuje, keď rýchlosť na rovnej ceste dosiahne 80 km/h. V týchto podmienkach je dosah osvetlenia rozšírený na 520 m. Medzi 40 km/h a 70 km/h, v závislosti od uhla natočenia volantu, osvetľuje bočnú stranu cesty dodatočný svetelný lúč, aby sa zlepšila viditeľnosť.

Foto: DS Automobiles

DS DRIVE ASSIST 2.0

DS Drive Assist 2.0 je ďalším krokom smerom k poloautonómnej jazde. Poskytuje pokročilú poloautomatickú zmenu jazdného pruhu bez toho, aby vodič musel potvrdiť manéver. Je k dispozícii medzi 70 a 140 km/h a aktivuje sa automaticky, keď vodič použije smerové svetlo. V tomto scenári systém skontroluje, či sa v cieľovom jazdnom pruhu nenachádzajú žiadne ďalšie vozidlá a ak sú splnené potrebné podmienky, začne sa poloautomatická zmena jazdného pruhu. Systém nasmeruje vozidlo do zamýšľaného jazdného pruhu malými zásahmi volantu. Ak nie je manéver bezpečný, čiary sa zobrazia oranžovou farbou, zaznie zvukový signál a vozidlo odmietne zmeniť jazdný pruh.

DS DRIVE ASSIST 2.0 je vylepšený aj o funkciu ACC PREDICTIVE. Zachováva všetky funkcie adaptívneho tempomatu (ACC Stop&Go) a pridáva možnosť prispôsobiť rýchlosť podľa profilu cesty a rýchlostných limitov. Umožňuje užívateľovi využiť funkciu ACC vo väčšom počte situácií. Vďaka mapám eHorizon a čelnej kamere systém zahŕňa typ cesty, na ktorej sa auto nachádza (diaľnica, poľná cesta…), obmedzenie rýchlosti a pozná aj polomer nasledujúcej zákruty, aby tomu prispôsobil rýchlosť. DS č. 8 sa pred prejazdom zákruty postupne spomalí a potom opäť zrýchli. Táto funkcia je aktívna aj na kruhových objazdoch a križovatkách.

Technické údaje

DS N°8 FWD FWD Long Range AWD Long Range
Výkon (k) 230 – 260 245 – 280 350 – 375
Krútiaci moment (Nm) 343 343 509
Kapacita batérie (netto kWh) 74 97,2 97,2
Dojazd WLTP (km) 572 750 686
Spotreba (kWh/100 km) 12,9 12,9 14,2
0-100 km/h (s) 7,7 7,8 5,4
Hmotnosť (kg) 2132 2180 2289

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4 / 5. Počet hodnotení 70

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

1
2
ZDROJTS DS Automobiles
Predchádzajúci článokVeľké SUV za 6 000 €? Baterkové autá zlacnejú ako televízory
Nasledujúci článok24h Le Mans sa stalo opäť korysťou Ferrari. Robert Kubica hrdinom pretekov
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.