Domov SPRÁVY Elektromobilita Elektromobily BMW pravdepodobne dostanú palivovú nádrž

Elektromobily BMW pravdepodobne dostanú palivovú nádrž

Foto: BMW

BMW bolo medzi prvými, ktoré ponúklo predlžovač sériového dojazdu s modelom i3 REx, ktorý kombinoval elektrický pohon bežného modelu i3 s malým motorom motocykla na generovanie výkonu a dodatočného dojazdu. Spoločnosť BMW potom tvrdila, že elektromobily s predĺženým dojazdom nemajú budúcnosť, ale nedávna správa naznačuje, že na obzore by mohol byť nový elektromobil s predĺženým dojazdom.

Nie je to však náhrada za i3, pretože tá bola nepriamo nahradená iX1, iX2 a elektrickým hatchbackom Mini. Model i3 v jednom okamihu patril medzi najpredávanejšie elektromobily na svete a REx určite priniesol ďalších kupujúcich. Automobilwoche uvádza, že BMW teraz pracuje na EREV verzii novej generácie modelu X5.

Mimoriadny dojazd

BMW to zatiaľ oficiálne nepriznáva, ale ani to nepopiera. Automotive News cituje hovorcu BMW, ktorý na otázku o elektromobile s predĺženým dojazdom povedal: „Neustále analyzujeme vzorce používania, potreby zákazníkov a vývoj na trhu a skúmame trhový potenciál rôznych technológií.” Prechod na riešenie s predĺženým dojazdom pre elektrický model iX5 by mohol dávať zmysel. Na rozdiel od modelu i3, ktorý mal batériu rovnakej veľkosti ako bežná elektrická verzia, v iX5 EREV by mohlo BMW zmenšiť batériu, čo by umožnilo spaľovaciemu generátoru kompenzovať rozdiel.

Správa z Nemecka tiež spomína, že iX5 s predĺženým dojazdom by bola schopná prejsť vzdialenosť až 1 000 kilometrov na jedno natankovanie a nabitie. Ak sa pozrieme na odhady dojazdu pre iX3 Neue Klasse, ktoré hovoria až o 900 kilometroch, je prakticky isté, že iX5 EREV by mala mať podstatne menšiu batériu ako plne elektrická iX5. Len pripomíname, že nová generácia BMW X5 nebude postavená na platforme Neue Klasse, ale na evolúcii platformy CLAR, pričom bude využívať niektoré moderné prvky Neue Klasse.

BMW i3
Foto: BMW

Rozdiel medzi PHEV a EREV

Elektromobil s predĺženým dojazdom sa podobá na plug-in hybrid, avšak s tým rozdielom, že spaľovací motor sa používa výlučne ako generátor energie a nepoháňa kolesá. Jedným z dôvodov, prečo BMW na EREV mohlo zmeniť názor, je, že kupujúci v USA sú skôr priklonení k myšlienke EREV ako mať plne elektrické vozidlo. V USA totiž sieť nabíjacích staníc zatiaľ nie je vybudovaná tak husto ako napríklad v Európe alebo v Číne. Zdá sa, že Američania sú nadšení z myšlienky mať elektrické vozidlo, ktoré neuviazne, keď sa mu vybije batéria, a pohodlie spaľovacieho generátora pomôže uľahčiť prechod na elektrický pohon mnohým nerozhodnutým kupujúcim. Značka Scout podporovaná Volkswagenom sa tiež v USA čoskoro chystá uviesť na trh elektromobily s predĺženým dojazdom a hovorí, že kupujúci majú väčší záujem o tieto verzie so spaľovacími generátormi ako o čisto elektrické varianty.

Foto: BMW

Stačil by malý spaľovací motor

ZF, dodávateľ automobilového priemyslu známy svojimi prevodovkami, pracuje na vlastnom riešení EREV, pričom údajne spolupracuje s BMW na svojom novom projekte. Špecifiká môžeme len hádať, ale veríme, že ako generátor energie by stačil 1,5-litrový trojvalcový preplňovaný motor BMW. Vozidlá Scout budú mať údajne štvorvalcový atmosférický motor poháňajúci generátor, ale BMW už nevyrába motory bez turbodúchadla a 1,5-litrový je najmenší, aký má momentálne k dispozícii. Nie je tiež dôvod, prečo by sa pohonná jednotka EREV používala iba v iX5. Ak je to pravda, potom by mohol poháňať aj modely iX7 a iX6, ktoré sa budú vyrábať v USA. BMW pravdepodobne nebude ponúkať EREV verziu iX3, pretože tá bude postavená na platforme, o ktorej BMW nikdy neuviedlo, že je skonštruovaná tak, aby bola schopná zakomponovať spaľovací motor v akejkoľvek úlohe.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJAutomobilwoche
Predchádzajúci článokViac emócií, viac temnej čiernej – nové edície Cupra Black
Nasledujúci článokPrávo prednostnej jazdy chcú mať stráže prírody, ombudsman aj NBS
Vo svete motorizmu sa pohybujem približne 20 rokov. Hlavnou náplňou je online priestor www.startstop.sk a printový magazín Stop. Okrem áut sa rád venujem mojim dvom deťom, rád sledujem hokej a futbal.