Domov SPRÁVY Elektromobilita VW ID.3 po 160 000 km, koľko % ubudlo z batérie?

VW ID.3 po 160 000 km, koľko % ubudlo z batérie?

Foto: Volkswagen

Nemecký autoklub ADAC štyri roky testoval elektromobil VW ID.3, počas ktorých s ním najazdil viac než 160 000 kilometrov. Po tomto nájazde sa v ADAC rozhodli zájsť s ním do technologického centra v Landsbergu am Lech, aby zistili, koľko percent čistej kapacity ubudlo z vysokonapäťovej batérie.

Testovaný bol model VW ID.3 Pro S s využiteľnou kapacitou batérie 77 kWh vo výbave Tour za cenníkovú cenu 48 550 €. Do prevádzky bol elektromobil u ADAC uvedený dňa 7. mája 2021. Volkswagen štandardne na všetky svoje plne elektrické vozidlá poskytuje záruku, že po 8 rokoch prevádzky alebo po prejdení 160 000 km bude mať batéria aspoň 70 % svojej pôvodnej čistej kapacity. Test v technologickom centre preukázal, že batéria má stále čistú kapacitu 91 %. „Výsledok ukazuje pôsobivú kvalitu našich modelov ID. aj po najazdení mnohých kilometrov,“ zdôrazňuje Martin Sander, člen predstavenstva spoločnosti Volkswagen zodpovedný za predaj, marketing a popredajné služby. „Vysoká kapacita batérie viac ako 90 percent po 160 000 kilometroch potvrdzuje, že naše modely ID. sú veľmi atraktívne aj ako ojazdené vozidlá a naďalej spĺňajú požiadavky našich zákazníkov.

40 % nabíjaní na rýchlonabíjacích staniciach

Jazdených elektromobilov sa netreba báť

ADAC konštatuje, že VW ID.3 je aj napriek tomuto vysokému počtu najazdených kilometrov stále vhodný na dlhé cesty. Podľa WLTP by mal byť dojazd VW ID.3 525 kilometrov. ADAC píše, že na diaľnici je reálne dosiahnuť dojazd 400 km. Pri teplotách pod bodom mrazu treba očakávať dojazd 300 až 320 kilometrov. Poznamenáva však tiež to, že keď je batéria studená, rýchle nabíjanie pri nabíjacom výkone okolo 80 kW trvá výrazne dlhšie ako v lete. ADAC preto vyzýva Volkswagen, aby vytvoril aktualizáciu pre staršie modely ID, ktoré zvýšia nabíjací výkon počas chladných podmienok.

Merania spotreby na testovacej stolici podľa cyklu ADAC Ecotest spočiatku ukazovali 20 kWh, ale pri 172 000 kilometroch to stále bolo 18,3 kWh na 100 kilometrov vrátane strát pri nabíjaní. Dôvodom nižšej spotreby je podľa ADAC nová verzia softvéru, ktorá efektívnejšie riadi teplotu batérie ako v pôvodnej verzii. Vypočítaná spotreba za celé testovacie obdobie bola 23 kWh na 100 kilometrov vrátane strát pri nabíjaní. Priemerná spotreba v každodennom používaní je vyššia ako na testovacej stolici, ale môže za to aj vyšší podiel jazdy na diaľnici, ako bolo plánované pre cyklus na testovacej stolici.

Zhoršil sa po štyroch rokoch používania a 9-percentnej degradácii batérie celkový dojazd? ADAC konštatuje, že len minimálne. Zatiaľ čo ID.3 mal na začiatku dlhodobého testu dojazd 438 kilometrov, pri súčasných 172 000 najazdených kilometroch to bolo 425 kilometrov. Prečo sa dojazd v priebehu času nezhoršil výraznejšie napriek degradácii batérie? Dôvod podľa ADAC spočíva v tom, že aktualizácia softvéru optimalizovala účinnosť.

Celú správu ADAC si môžete prečítať TU.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Volkswagen, ADAC
Predchádzajúci článokPrvé e-kombi Mercedes má hviezdy na streche a dojazd 761 km
Nasledujúci článokKráľ rýchlosti. Rimac Nevera R prekonal 24 rýchlostných rekordov
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.