Domov SPRÁVY Elektromobilita Prevrat vo vývoji Volkswagenu. Nové platformy vzniknú celé v Číne

Prevrat vo vývoji Volkswagenu. Nové platformy vzniknú celé v Číne

Zdroj: Volkswagen

Volkswagen Group oznámil krok, ktorý ešte pred pár rokmi pôsobil nepredstaviteľne. V čínskom meste Che-fej dokončil rozšírenie svojho technologického komplexu VCTC, pričom ide o vôbec prvý prípad v histórii, keď dokáže koncern vyvinúť, otestovať a schváliť novú platformu kompletne mimo Nemecka.

Spoločnosť informuje, že ide o strategický míľnik v rámci prístupu „In China for China“, ktorý má zásadne posilniť prítomnosť značky v najväčšom a najkonkurencieschopnejšom automobilovom trhu sveta. Nové centrum vzniklo na ploche približne 100-tisíc m² a združuje vyše stovku laboratórií, ktoré prepájajú softvérové testovanie, hardvérovú integráciu, overovanie batérií aj kompletné skúšanie celých vozidiel. Volkswagen uvádza, že pod jednou strechou teraz dokáže realizovať procesy, ktoré donedávna prebiehali v rôznych krajinách a časových pásmach, čo dramaticky skracuje rozhodovacie cykly.

Zdroj: Volkswagen

Pre koncern ide o strategický obrat, pretože čínsky trh je nielen najväčší, ale aj najrýchlejšie sa vyvíjajúci. Práve preto Volkswagen posúva vývojové kapacity bližšie k miestu, kde vznikajú nové trendy a kde zákazníci určujú technologické tempo. Tým sa posilňuje aj schopnosť reagovať na miestne preferencie už v ranných fázach projektov, čo bolo pri starom modeli výrazne pomalšie.

Vývoj v nových podmienkach

Centrum VCTC je podľa automobilky najkomplexnejším vývojovým uzlom mimo domáceho trhu a zároveň jediným, ktoré sa sústredí výhradne na inteligentné elektrické vozidlá. Tímy tu pracujú s lokálnymi dodávateľmi aj s technologickými firmami, čo umožňuje priebežne sledovať trendy digitalizácie a autonómnych funkcií a zapracovať ich priamo do vývojového procesu namiesto neskorých úprav.

Volkswagen ID.4
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Jedným z hlavných výsledkov novej práce je prvá verzia China Electronic Architecture, ktorú automobilka predstavuje ako elektronický základ prispôsobený špecifikám čínskeho prostredia. Vďaka tejto architektúre sa podľa interných údajov skracuje vývojový cyklus vozidiel o približne tretinu. Zapájanie dodávateľov do skorých etáp umožňuje v niektorých projektoch výrazne znížiť náklady a zjednodušiť integráciu inteligentných kokpitových funkcií, moderných asistenčných systémov a bezdrôtových aktualizácií.

Silné postavenie má v Che-feji aj testovanie batérií a pohonných systémov. Ročne je možné preveriť až 500 batériových zostáv pri hodnotení životnosti, výkonu, tepelného správania aj odolnosti voči prostrediu. Spoľahlivosť elektroniky zabezpečuje laboratórium elektromagnetickej kompatibility a celý vývoj dopĺňa mestská testovacia trať, ktorá umožňuje overiť správanie vozidiel v reálnych podmienkach priamo v areáli.

Volkswagen zároveň pripravuje ďalšie rozšírenie centra o laboratórium pre simuláciu extrémnych podmienok, ktoré bude uvedené do prevádzky v roku 2026. Koncern uvádza, že ide o investíciu, ktorá má posilniť vývoj novej generácie inteligentných elektrických vozidiel určených prevažne pre čínsky trh, ale aj pre vybrané exportné regióny.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!