Domov SPRÁVY News Nové Clio sa elektromotorom oblúkom vyhne

Nové Clio sa elektromotorom oblúkom vyhne

Renault Clio
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Nový Renault Clio, ktorý by mal na trh prísť na budúci rok, bude mať celkom nový dizajn. Mal by si tak udržať status jedného z najpredávanejších vozidiel v segmente B.

Oživenie dvoch „legendárnych ikon“ – elektrického Renaultu 5 a 4 – dalo francúzskej značke príležitosť modernizovať dizajn svojich „budúcich ikon“, povedal pre Auto Express riaditeľ dizajnu Renault Group Laurens van den Acker. A Clio, uvedené na trh pred 35 rokmi, sa chystá uviesť svoju šiestu generáciu. „Našim zámerom je vyrábať dizajnové ikony – o tom sa však rozhodne až o 30 rokov,“ povedal Gilles Vidal, šéf dizajnu značky Renault. „S Cliom novej generácie dokážeme vytvoriť veľmi moderne vyzerajúce, zmyselné autá,“ dodal van den Acker.

Môžeme posunúť zmyselnosť a urobiť tieto autá veľmi žiadanými moderným spôsobom.” Tento dvojitý prístup k portfóliu produktov – legendárne ikony a ikony budúcnosti – podporuje všetky aspekty plánovania produktov výrobcu, od dizajnu cez platformu vozidla až po pohonné jednotky.

Renault Clio
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Načo ďalší elektromobil

Zákazníci modelov R4 a R5 si môžu vybrať iba elektrický pohon, ale Clio 2026 zostane pri benzínovom/hybridnom pohone. „Táto stratégia nám umožňuje mať dvojitú ponuku, ktorá je pre zákazníkov veľmi jasná, a tieto dva modely sa nekanibalizujú,“ povedal šéf dizajnu skupiny. „Nedávalo by zmysel elektrické Clio, keď máme aj R5. Chceme byť opatrní, aby sme nevytvorili vozidlá, ktoré sa navzájom prekrývajú,“ dodal van den Acker. Zamaskované prototypy nového Clia zachytené pri testovaní ilustrujú jeho názor. Clio Mk6 má dlhší predný previs ako R5, čo značí uloženie spaľovacieho motora pod prednou kapotou.

Renault Clio
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Maximálne 17-palcové

Napriek tomu tieto dve autá zdieľajú približne 70 percent komponentov podvozku, hoci majú odlišné kódové označenia: CMF-B pre platformu Clio, AmpR Small pre R5. Elektrická platforma pojme aj väčšie kolesá: základná pneumatika R5 má 18 palcov; aktuálne Clio má maximálnu veľkosť 17 palcov. Je to preto, že elektromotor je užší ako spaľovací motor, čím vzniká väčší priestor na otáčanie kolies. Je nepravdepodobné, že by nové Clio vtlačilo 18-palcové ráfiky bez toho, aby to ovplyvnilo jeho agilitu v meste alebo jazdný komfort s veľmi tenkou gumou. Kolesá však budú ľahké a aerodynamické.

Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška

Pozor na pokuty za emisie

Zvažovanie zostáv pohonných jednotiek je v súčasnosti pre automobilky veľmi chúlostivá rovnica, pričom hrozba pokút visí nad značkami, ktoré predávajú príliš málo elektrických vozidiel alebo prekračujú svoje ciele týkajúce sa emisií CO2 predjom príliš veľkého počtu spaľovacích motorov. „Ako každá automobilka sa snažíme zistiť, aká je správna kombinácia pohonných jednotiek, aby sme splnili predpisy. Ale zákazník má vždy pravdu,“ pokračoval van den Acker a poukázal na spory medzi kupujúcimi, ktorí hľadajú malé autá za dobrú cenu a na inflačné tlaky na náklady spojené s pridávaním technológií na splnenie sprísňujúcich sa emisných nariadení. Emisná norma Euro 7, ktorá má sprísniť pravidlá o tom, čo môžu vozidlá vypúšťať, vrátane prachu z bŕzd a pneumatík, má začať platiť od novembra 2026.

Renault Clio Esprit Alpine
Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška

Máme sa na čo tešiť

Clio bolo minulý rok druhým najpredávanejším malým hatchbackom v Európe. V rebríčku predajov pred ním bola iba jeho príbuzná Dacia Sandero. Jedna vec je istá, že šiesta generácia Clia bude verná svojmu športovému dedičstvu. Zvlnená línia strechy klesá smerom k zadnej časti vozidla, čo vyvrcholí spojlerom a ostrými hranami, ktoré znižujú odpor vzduchu a zlepšujú hospodárnosť. Nový dizajn zahŕňa zakrivené podbehy kolies, predstavené na koncepte Embléme z roku 2024. Odsadené svetlomety s klesajúcimi diódami LED tiež čerpajú inšpiráciu z predvádzacieho vozidla. Ambíciou je vytvárať autá, ktoré vyčnievajú z davu svojou príťažlivosťou a kreativitou.

Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška

Zmena bude aj v interiéri

Nové Clio bude mať najnovší infotainment značky Renault poháňaný Google a hlasovým ovládaním, prístupom k aplikáciám vrátane máp technologického giganta a vysoko prispôsobiteľnou dotykovou obrazovkou. Renault pracuje na postupnej zmene v grafických animáciách a haptických prepínačoch, ale ešte sa uvidí, či ich spustí na niektorom zo svojich lacnejších áut.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 10

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokChceli postaviť najúspornejšie 300-koňové auto, vysiela však zmiešané signály
Nasledujúci článokNa dvoch čerpacích staniciach sa objavila ekologická nafta. Aké má výhody a koľko stojí liter?
Vo svete motorizmu sa pohybujem približne 20 rokov. Hlavnou náplňou je online priestor www.startstop.sk a printový magazín Stop. Okrem áut sa rád venujem mojim dvom deťom, rád sledujem hokej a futbal.