Majestátna Godzilla dostane s určitosťou nástupcu. Pôjde o nadupaný superšport, ktorého hlavným revírom bude okruh. Jeho cieľ bude jasný, poraziť rivala zo Štuttgartu.
Nissan GT-R (R35) uviedla japonská značka už v roku 2007, pričom dodnes predstavuje vrchol ich ponuky. Za tú dobu Nissan predstavil až tri facelifty, pričom už nejakú dobu sa otvorene začína hovoriť o novej generácii. Podľa najnovších správ s určitosťou príde a bude chcieť zopakovať to, čo sa GT-R už raz podarilo.
Písal sa rok 2008, keď Nissan GT-R doslova šokoval automobilový svet. Japonský superšport sa totiž blysol na legendárnom Nürburgringu a s časom tesne pod hranicou 7 minút a 30 sekúnd porazil dovtedy neohrozené a majestátne Porsche 911 GT2. O rovnaký scenár sa má postarať aj nové GT-R, pričom z automobilky zaznieva, že musí poraziť Porsche 911.

Jediná misia: poraziť Porsche 911
Hlavný produktový plánovač spoločnosti Nissan USA Ponz Pandikuthira pre Motor1 priblížil, ako by malo nové GT-R vyzerať. „Po prvé, musí to byť veľmi autentické auto. Predstavte si, že by ste urobili elektromobil s pohonom predných kolies a nazvali ho GT-R. Veľa šťastia, nie? Musí byť autentické vzhľadom na svoje korene a musí mať výkonnostný rekord na Nürburgringu,“ povedal v rozhovore na autosalóne v New Yorku. „Práve to mu [GT-R] dodalo kredit, že porazilo Porsche 911 na jeho domácej pôde. To musí pretrvať.“
V Nissane si teda dali pri novom GT-R jasný cieľ, musí poraziť 911 na Nürburgringu. Všetko ostatné by bolo sklamaním. Rozhodne to však nebude ľahká úloha a japonskí inžinieri budú musieť prísť s niečím špeciálnym. Aktuálne najrýchlejším variantom 911 je GT3 RS, ktoré na Nordschleife zajazdilo v roku 2023 famózne kolo s časom 6:49,328. Nový superšport Nissanu preto bude musieť byť pekelne rýchly, ak chce poraziť súčasnú 911-ku, nehovoriac o tom, že Porsche pripravuje nové GT2 RS, ktoré by malo byť ešte rýchlejšie.

Elektrifikácii sa nevyhne
Pandikuthira taktiež dodal, že nové GT-R bude musieť byť v určitej miere elektrifikované. „Tieto autá s veľkým výkonom jednoducho nebudú spĺňať emisné normy,“ hovorí. „Takže je to otázka toho, kde nás technika dobehne. Môže nám to trvať niekoľko rokov, ale GT-R sa bezpochyby vráti.“
Na nástupcu legendárnej Godzilly si tak budeme musieť počkať ešte niekoľko rokov. Nové GT-R totiž podľa dostupných informácií ešte ani nie je vo vývoji, no hlasy z prostredia automobilky tvrdia, že je to len otázka času. Nevieme sa preto dočkať, s čím Nissan nakoniec vyrukuje.