Domov SPRÁVY News Čínsky kapitál vzkriesi známu európsku automobilku

Čínsky kapitál vzkriesi známu európsku automobilku

Foto: Santana

Historický španielsky výrobca vozidiel do terénu, Santana Motors, je oživený čínskymi investíciami a odvážnym plánom uviesť na trh úplne nový terénny pick-up vyrobený v jeho bývalej továrni v Linares.

Informoval o tom magazín Professional Pickup. Štrnásť rokov po ukončení výroby sa Santana Motors pripravuje na uvedenie novej generácie terénnych vozidiel vďaka strategickému spojenectvu so spoločnosťami Zhengzhou Nissan – spoločným podnikom spoločností Nissan a Dongfeng – a Anhui Coronet Tech, rastúcou čínskou automobilovou firmou špecializujúcou sa na úžitkové a vojenské vozidlá. Výroba sa obnoví koncom tohto roka v starom závode spoločnosti v Linares v Andalúzii, ktorý je nečinný, odkedy Santana zatvorila svoje brány v roku 2011 po rokoch finančných problémov. Oživená značka Santana sa zameria na robustné vozidlá 4×4 zamerané priamo na off-roadových nadšencov, počnúc novým picku-pom, od ktorého sa očakáva, že bude súperiť s modelmi ako Isuzu D-Max alebo dokonca Ineos Grenadier Quartermaster.

Foto: Santana

Nafta a PHEV

Aj keď sú všetky podrobnosti stále pod pokrievkou, nový pick-up Santana ponúkne možnosti naftového aj plug-in hybridného pohonu. Je pravdepodobné, že variant PHEV bude založený na Nissane Frontier Pro-4X, ktorý bude kombinovať 1,5-litrový benzínový motor s jedným elektromotorom. Výkon by mal dosahovať viac ako 400 koní a krútiaci moment 800 Nm, pričom dojazd na elektrický pohon by mal byť 135 kilometrov. Upútavka a sprievodné oznámenia potvrdzujú, že Santana má v úmysle uviesť na trh celý modelový rad neskôr v tomto roku, pričom všetky modely sú navrhnuté tak, aby stelesňovali tradičné hodnoty spoločnosti, ktorými boli odolnosť, spoľahlivosť a výkon v každom teréne, a zároveň zahŕňali moderné štandardy udržateľnosti.

Oživenie pôvodnej továrne

Návrat prinesie vítanú podporu regiónu Linares vzdialeného približne 260 kilometrov južne od Madridu, s počiatočnou investíciou, ktorá vytvorí až 200 pracovných miest, z toho 150 vo výrobe a 50 v administratívnych pozíciách. Edu Blanco, generálny riaditeľ spoločnosti Santana Motors, pri podpise dohody povedal: “Táto aliancia predstavuje významný míľnik pre spoločnosť Santana Motors a predstavuje rozhodujúci krok smerom k budúcnosti. Sme hrdí na to, že môžeme spojiť sily so spoločnosťami Zhengzhou Nissan a Anhui Coronet a posilniť našu víziu výroby inovatívnych vozidiel, ktoré stelesňujú legendárnu tradíciu kvality a robustnosti, poháňajú rast automobilového priemyslu a hospodársky rozvoj v Linarese aj mimo neho.

Továreň Santana v Linares bude slúžiť ako centrum pre inžinierstvo a konečnú montáž. Spoločnosť tvrdí, že projekt je vo vývoji už niekoľko rokov, pričom spoločné inžinierske tímy pracujú na vývoji a certifikácii novej platformy.

Santana Motors
Foto: Santana

Koniec jednej éry

Pre fanúšikov značky vyvolá návrat Santana Motors veľa nostalgie. Spoločnosť bola založená v roku 1956 a v roku 1958 začala licenčne vyrábať vozidlá Land Rover. Nakoniec vyvinula svoje vlastné modely, predtým ako sa v osemdesiatych rokoch spojila so Suzuki na výrobe modelov vrátane Jimny a Vitara. Neskôr, v spolupráci s Iveco, postavila Massif a Campagnola – prepracované verzie svojho PS-10 zamerané na súperenie s Defenderom. Podnik sa však zrútil, keď sa Iveco v roku 2011 stiahlo, čo zanechalo Santanu so stratami 42 miliónov eur a konečným výrobným počtom len 769 vozidiel v tom roku.

Čo bude ďalej s automobilkou?

Očakáva sa, že oživená spoločnosť Santana Motors formálne predstaví svoj nový rad vozidiel v poslednom štvrťroku 2025. Podrobnosti o cenách, špecifikáciách a uvedení na trh budú odhalené včas. Zatiaľ znovuzrodenie mena Santana, reaktivácia továrne Linares a prísľub nového robustného pick-upu určite vzbudia záujem medzi nadšencami off-roadu, kupujúcimi úžitkových vozidiel a fanúšikmi jednej z najikonickejších španielskych automobilových značiek.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokFiesta by sa mohla vrátiť na cesty, podpora prišla z nečakanej strany
Nasledujúci článokNa diaľku obmedzili výkon svojich áut, vodiči zúria
Vo svete motorizmu sa pohybujem približne 20 rokov. Hlavnou náplňou je online priestor www.startstop.sk a printový magazín Stop. Okrem áut sa rád venujem mojim dvom deťom, rád sledujem hokej a futbal.