Domov SPRÁVY News Na Slovensku začali predávať dodávku ako zo Star Treku, nestojí majland

Na Slovensku začali predávať dodávku ako zo Star Treku, nestojí majland

Kia PV5 Cargo
Foto: Kia

Kia necelé dva mesiace po oficiálnom odhalení úžitkového vozidla poháňaného elektrinou, modelu PV5, začala s oficiálnym európskym predpredajom nákladnej verzie Cargo, ktorý sa týka aj Slovenska. Poznáme tak slovenské ceny prvého sériovo vyrábaného vozidla v rámci novej firemnej stratégie Platform Beyond Vehicle.

Všetky súčasné aj budúce modely Kia PBV budú postavené na 400 V platforme značky označenej ako „E-GMP.S“. Ide o špeciálnu batériovo-elektrickú vrstvenú architektúru, ktorá umožňuje flexibilné využitie kombinácie rôznych karosérií. Model PV5 bude dostupný v troch karosárskych variantoch – Passenger, Cargo a Chassis Cab. Kia zatiaľ zverejnila ceny a výbavu verzie Cargo. Vozidlá sa k prvým zákazníkom dostanú až v poslednom kvartáli tohto roka, keďže začiatok výroby v kórejskom Hwaseongu je naplánovaný na august.

Kia PV5 Cargo
Foto: Kia

Ako prvá sa začína predávať verzia PV5 Cargo L2H1 s vonkajšími rozmermi 4 695 x 1 895 x 1 899 mm a rázvorom osí kolies dlhým 2 995 mm. Nákladový priestor s objemom do 4 400 litrov má dĺžku 2 255 mm a šírku 1 330 mm (medzi podbehmi 920 mm). Na výber budú k dispozícii verzie s dvoma batériami – štandard tvorí batéria s kapacitou 51,5 kW, ktorá je kombinovaná s elektromotorom s výkonom 121 koní a pohonom predných kolies. Long Range verzia používa batériu s kapacitou 71,2 kWh a elektromotor s výkonom 163 koní. Krútiaci moment majú oba elektromotory zhodný – 250 Nm. Užitočné zaťaženie štandardnej verzie je 790 kg, verzie Long Range len 735 kg. Tá však dokáže potiahnuť nebrzdený príves s hmotnosťou do 750 kg (štandardná verzia do 450 kg). Obom batériám trvá 30 minút na nabitie z 10 na 80 %.

Foto: Kia

Technické údaje a ceny

Batéria 51,5 kWh 71,2 kWh
Výkon 121 k 163 k
Krútiaci moment 250 Nm 250 Nm
0 – 100 km/h 16,3 s 12,5 s
Max. rýchlosť 135 km/h 135 km/h
Dojazd 291 km 397 km
Nabíjací výkon 120 kW 150 kW

V základnej výbave Essential sa okrem mnohého iného nachádza napríklad adaptívny tempomat s funkciou Stop & Go, palubná nabíjačka s výkonom 11 kW, 16-palcové oceľové disky kolies s pneu 215/65 R16, predné Full-LED svetlá, manuálne posuvné dvere na pravej strane vozidla, parkovacie senzory vpredu aj vzadu, zadná parkovacia kamera, automatická klimatizácia, bezkľúčový vstup a štartovanie či navigačný systém s 12,9” dotykovým LCD displejom.

Foto: Kia

Stredný stupeň výbavy Plus obsahuje navyše vyhrievané predné sedadlá, volant a trysky ostrekovača čelného okna, funkciu V2L (230V zásuvka v interiéri a exteriéri s maximálnym nabíjacím výkonom 3,6 kW, vrátane exteriérovej nabíjacej redukcie) a podložku na bezdrôtové nabíjanie telefónu. Najvyššia výbava Elite pozostáva ďalej z tepelného čerpadla (pre prvé dva stupne výbavy za príplatok 750 €), systému monitorovania mŕtveho uhla, 7 airbagov, LED denného svietenia s integrovanými ukazovateľmi smeru, elektricky sklopných vonkajších spätných zrkadiel, bočných parkovacích senzorov a 360° parkovacej kamery.

Foto: Kia

Za 16-palcové zliatinové kolesá je potrebné priplatiť 350 €, ventilácia predných sedadiel sa nachádza v balíku Seat pack so sedadlami potiahnutými kombináciou látky a umelej kože za 450 €. Digitálny kľúč môže byť váš za 350 € a celoročné pneu stoja ďalších 250 €. Vyberať môžete zo 6 farieb karosérie, všetky sa kombinujú s čiernou.

Porovnanie s VW ID. Buzz

Medzi najvážnejších konkurentov Kia PV5 bude patriť Volkswagen ID.Buzz Cargo. Nižšie prinášame základné porovnanie týchto elektrických modelov.

Model Kia PV5 Cargo VW ID.Buzz Cargo
Výkon (k) 163 170
Krút. moment (Nm) 250
Objem nákladného priestoru (l) 4 400 3 900
Užitočné zaťaženie (kg) 735 734
Kapacita batérie (kWh) 71,2 63
Max. nabíjanie (kW) 150 170
0 – 100 km/h (s) 12,5
Dojazd (km) 397 331
Cena s DPH (€) od 44 587 od 49 187

Volkswagen sa dodáva aj vo verziách s výkonnejším pohonom (286 alebo 340 koní) a väčšou kapacitou batérie – 79 kWh. Cenovo sa však tieto verzie pohybujú od 63-tisíc eur a vyššie.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.5 / 5. Počet hodnotení 11

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokZlaté teľa Škodovky stráca lesk, ligocú sa jej čierne ovce
Nasledujúci článokJeep Compass: prvé info a foto nového SUV s pohonom 4×4
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.