Kia necelé dva mesiace po oficiálnom odhalení úžitkového vozidla poháňaného elektrinou, modelu PV5, začala s oficiálnym európskym predpredajom nákladnej verzie Cargo, ktorý sa týka aj Slovenska. Poznáme tak slovenské ceny prvého sériovo vyrábaného vozidla v rámci novej firemnej stratégie Platform Beyond Vehicle.
Všetky súčasné aj budúce modely Kia PBV budú postavené na 400 V platforme značky označenej ako „E-GMP.S“. Ide o špeciálnu batériovo-elektrickú vrstvenú architektúru, ktorá umožňuje flexibilné využitie kombinácie rôznych karosérií. Model PV5 bude dostupný v troch karosárskych variantoch – Passenger, Cargo a Chassis Cab. Kia zatiaľ zverejnila ceny a výbavu verzie Cargo. Vozidlá sa k prvým zákazníkom dostanú až v poslednom kvartáli tohto roka, keďže začiatok výroby v kórejskom Hwaseongu je naplánovaný na august.

Ako prvá sa začína predávať verzia PV5 Cargo L2H1 s vonkajšími rozmermi 4 695 x 1 895 x 1 899 mm a rázvorom osí kolies dlhým 2 995 mm. Nákladový priestor s objemom do 4 400 litrov má dĺžku 2 255 mm a šírku 1 330 mm (medzi podbehmi 920 mm). Na výber budú k dispozícii verzie s dvoma batériami – štandard tvorí batéria s kapacitou 51,5 kW, ktorá je kombinovaná s elektromotorom s výkonom 121 koní a pohonom predných kolies. Long Range verzia používa batériu s kapacitou 71,2 kWh a elektromotor s výkonom 163 koní. Krútiaci moment majú oba elektromotory zhodný – 250 Nm. Užitočné zaťaženie štandardnej verzie je 790 kg, verzie Long Range len 735 kg. Tá však dokáže potiahnuť nebrzdený príves s hmotnosťou do 750 kg (štandardná verzia do 450 kg). Obom batériám trvá 30 minút na nabitie z 10 na 80 %.

Technické údaje a ceny
Batéria | 51,5 kWh | 71,2 kWh |
Výkon | 121 k | 163 k |
Krútiaci moment | 250 Nm | 250 Nm |
0 – 100 km/h | 16,3 s | 12,5 s |
Max. rýchlosť | 135 km/h | 135 km/h |
Dojazd | 291 km | 397 km |
Nabíjací výkon | 120 kW | 150 kW |
V základnej výbave Essential sa okrem mnohého iného nachádza napríklad adaptívny tempomat s funkciou Stop & Go, palubná nabíjačka s výkonom 11 kW, 16-palcové oceľové disky kolies s pneu 215/65 R16, predné Full-LED svetlá, manuálne posuvné dvere na pravej strane vozidla, parkovacie senzory vpredu aj vzadu, zadná parkovacia kamera, automatická klimatizácia, bezkľúčový vstup a štartovanie či navigačný systém s 12,9” dotykovým LCD displejom.

Stredný stupeň výbavy Plus obsahuje navyše vyhrievané predné sedadlá, volant a trysky ostrekovača čelného okna, funkciu V2L (230V zásuvka v interiéri a exteriéri s maximálnym nabíjacím výkonom 3,6 kW, vrátane exteriérovej nabíjacej redukcie) a podložku na bezdrôtové nabíjanie telefónu. Najvyššia výbava Elite pozostáva ďalej z tepelného čerpadla (pre prvé dva stupne výbavy za príplatok 750 €), systému monitorovania mŕtveho uhla, 7 airbagov, LED denného svietenia s integrovanými ukazovateľmi smeru, elektricky sklopných vonkajších spätných zrkadiel, bočných parkovacích senzorov a 360° parkovacej kamery.

Za 16-palcové zliatinové kolesá je potrebné priplatiť 350 €, ventilácia predných sedadiel sa nachádza v balíku Seat pack so sedadlami potiahnutými kombináciou látky a umelej kože za 450 €. Digitálny kľúč môže byť váš za 350 € a celoročné pneu stoja ďalších 250 €. Vyberať môžete zo 6 farieb karosérie, všetky sa kombinujú s čiernou.
Porovnanie s VW ID. Buzz
Medzi najvážnejších konkurentov Kia PV5 bude patriť Volkswagen ID.Buzz Cargo. Nižšie prinášame základné porovnanie týchto elektrických modelov.
Model | Kia PV5 Cargo | VW ID.Buzz Cargo |
Výkon (k) | 163 | 170 |
Krút. moment (Nm) | 250 | – |
Objem nákladného priestoru (l) | 4 400 | 3 900 |
Užitočné zaťaženie (kg) | 735 | 734 |
Kapacita batérie (kWh) | 71,2 | 63 |
Max. nabíjanie (kW) | 150 | 170 |
0 – 100 km/h (s) | 12,5 | – |
Dojazd (km) | 397 | 331 |
Cena s DPH (€) | od 44 587 | od 49 187 |
Volkswagen sa dodáva aj vo verziách s výkonnejším pohonom (286 alebo 340 koní) a väčšou kapacitou batérie – 79 kWh. Cenovo sa však tieto verzie pohybujú od 63-tisíc eur a vyššie.