Domov SPRÁVY News Nový Enyaq RS vstupuje na trh, stojí menej ako Tavascan VZ?

Nový Enyaq RS vstupuje na trh, stojí menej ako Tavascan VZ?

Škoda Enyaq RS
Foto: Škoda

Škoda na hokejovom šampionáte v Štokholme predstavila vrcholné verzie RS, ktoré dopĺňajú novú rodinu vozidiel Enyaq. Enyaq RS aj Enyaq Coupé RS sú spolu s novým modelom Elroq RS sériovými modelmi s najlepším zrýchlením a najrýchlejším nabíjaním v histórii značky Škoda. S dvoma elektromotormi, systémovým výkonom 250 kW a pohonom všetkých kolies zrýchľujú z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy.

Navyše podporujú nabíjanie s nabíjacím výkonom 185 kW. Nabitie batérie s kapacitou 84 kWh (79 kWh netto) z 10 % na 80 % kapacity na rýchlonabíjacej stanici na jednosmerný prúd trvá 26 minút. Elektrický dojazd v tejto konfigurácii predstavuje v režime WLTP viac ako 550 km pri modeli Enyaq RS a viac ako 560 km pri modeli Enyaq Coupé RS. Pri nabíjaní striedavým prúdom s nabíjacím výkonom 11 kW sa batéria nabije z 0 % na 100 % kapacity za 8,5 hodiny.

Škoda Enyaq RS
Foto: Škoda

Výbava

Vozidlá majú bohatú štandardnú výbavu, ktorá zahŕňa napríklad Matrix-LED predné svetlomety, head-up displej s rozšírenou realitou, audiosystém Canton, panoramatický kamerový systém Area View alebo elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča s pamäťou, masážnou funkciou a bedrovou opierkou. V ponuke sú aj disky z ľahkej zliatiny s veľkosťou až 21 palcov. Jazdnú dynamiku modelov umocňuje progresívne riadenie. Pri športovom podvozku je predná náprava znížená o 15 mm a zadná náprava o 10 mm. Adaptívny podvozok DCC je k dispozícii za príplatok. V porovnaní s predchádzajúcou verziou má dynamickejšie nastavenie tlmičov a umožňuje 15 nastavení tuhosti tlmičov.

Foto: Škoda

Voľba jazdného režimu ponúka aj špeciálny režim Traction prispôsobený pohonu všetkých kolies. Vzhľadom na vysoký výkon majú verzie RS na prednej náprave výkonnejšie brzdy s dvojpiestikovými strmeňmi. Škoda dovoľuje vodičovi jeden z dvoch variantov zvukového prejavu – Sport a Futuristic.

Škoda Enyaq RS a Enyaq Coupé RS sa teraz vyznačujú novým dizajnovým jazykom Škoda Modern Solid. Jeho najvýraznejšími prvkami sú nová lesklá čierna maska Tech-Deck Face, za ktorou sa skrývajú senzory vrátane radaru, a tiež presvetlená predná maska v podobe zvislej svetelnej mriežky. Vzhľad ďalej zvýrazňujú charakteristické dizajnové prvky RS ako čierne lakované doplnky karosérie (lišty okolo bočných okien, strešné ližiny, nápis Škoda na kapote a na piatych dverách alebo kryty vonkajších spätných zrkadiel).

Foto: Škoda

Interiér

V ponuke sú dva špecifické varianty interiéru: RS Lounge a RS Suite. Štandardne dodávaný interiér RS Lounge ponúka predné sedadlá čalúnené čiernym mikrovláknom Suedia v kombinácii s čiernou umelou kožou a s limetkovozeleným kontrastným prešívaním. Na želanie je k dispozícii interiér RS Suite s čalúnením v kombinácii kože a umelej kože so sivým prešívaním. Obloženie palubnej dosky a výplne predných dverí sú v imitácii karbónu. Trojramenný vyhrievaný volant je potiahnutý perforovanou kožou a doplnený plaketkou RS. Predné anatomicky tvarované sedadlá s integrovanými opierkami hlavy sú vyhrievané, elektricky nastaviteľné a majú funkciu masáže. Trojzónová klimatizácia je štandardom, za tepelné čerpadlo je potrebné priplácať.

Škoda Enyaq RS
Foto: Škoda

Parkovanie na diaľku

Škoda Enyaq RS a Škoda Enyaq Coupé RS ponúkajú množstvo inteligentných bezpečnostných a asistenčných prvkov a prvkov konektivity. Najnovšia verzia štandardne dodávaného systému Travel Assist zahŕňa systém adaptívneho vedenia v jazdnom pruhu, prediktívny tempomat, asistent pre jazdu v kolóne, núdzový asistent a sledovanie mŕtveho uhla. Okrem funkcií, ako je napríklad Plug & Charge, ktorá umožňuje bezproblémovú autorizáciu pri kompatibilných nabíjacích staniciach, podporuje modernizovaná aplikácia MyŠkoda nové funkcie automatického parkovania.

Škoda Enyaq RS
Foto: Škoda

Jednou z nich je parkovanie na diaľku, ktoré vie zaparkovať vozidlo do radu pozdĺžne alebo kolmo stojacich áut. Majiteľ tento manéver ovláda prostredníctvom aplikácie MyŠkoda vo svojom smartfóne. Používateľ s kľúčom sa musí nachádzať v tesnej blízkosti vozidla, pričom vozidlo a mobilný telefón komunikujú prostredníctvom Bluetooth. Ďalšou funkciou ovládanou prostredníctvom aplikácie MyŠkoda je uložený parkovací manéver na diaľku. Hneď ako sa vozidlo priblíži k jednému z piatich príjazdov k parkovacím miestam, ktoré si predtým zapamätalo, dokáže samo automaticky zaparkovať na požadované miesto. Majiteľ pritom nemusí sedieť vo vozidle, ale celý parkovací manéver spustí a sleduje na svojom smartfóne v blízkosti vozidla.

Ceny a záruka

Cena modelu Enyaq RS štartuje s jarným zvýhodnením od 55 090 eur s DPH. Škoda Enyaq Coupé RS kúpite na Slovensku od 57 690 eur s DPH. Počítať môžete s predĺženou zárukou 5 rokov/100 000 km na vozidlo, ako aj so zárukou 8 rokov/160 000 km na batériu. Sesterské vozidlá z koncernu používajúce rovnakú techniku stoja nasledovne: Cupra Tavascan VZ stojí od 59 300 €, Ford Capri AWD 340 k od 46 380 € a Volkswagen ID.5 GTX od 54 790 €.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Škoda
Predchádzajúci článokOpel Mokka GSE na obzore – 280 koní a samosvor
Nasledujúci článokPrestali im voňať elektromobily? Honda preorientuje pozornosť na hybridy
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.