Domov SPRÁVY News Fiat vráti na cesty maličký tereniak, predstavuje sa Panda 4×4

Fiat vráti na cesty maličký tereniak, predstavuje sa Panda 4×4

Fiat Panda 4x4
Foto: Fiat

Fiat Grande Panda vo verzii 4×4 je diskutovanou témou od odhalenia produkčnej verzie, ale Taliani doteraz neposkytovali príliš veľa informácií. Súčasne so zverejnením podrobnejších informácií o Grande Panda Hybrid predstavil Fiat koncept Grande Panda 4×4.

História tohto modelu siaha do roku 1983, kedy sa po prvýkrát na cestách objavila malá Panda s pohonom 4×4 a okamžite si získala popularitu zákazníkov. Vďaka šikovnému pohonu, zvýšenej svetlej výške, outdoor prvkom a prijateľnej cene sa stala vyhľadávaným automobilom mnohých obyvateľov žijúcimi alebo pravidelne cestujúcimi do hôr. Novinka stojí na podvozkovej platforme Smart Car od koncernu Stellantis a Fiat tento automobil označuje za ďalšiu kapitolu svojho dedičstva a za potenciálny skutočný symbol všestrannosti, spoľahlivosti a slobody.

Predstavitelia Fiatu sú zatiaľ opatrí, čo sa týka uvedenia modelu na trh, no priznali, že dopyt zákazníkov po verzii s pohonom 4×4 je enormný. Veríme, že Fiat neurobí rovnakú chybu ako v prípade druhej generácie modelu 500, ktorá bola spočiatku len elektrická a automobilka musela dodatočne vyvíjať verziu s hybridným pohonom, pretože záujem o elektromobil nebol taký, ako sa pôvodne očakávalo, a poskytne ľuďom vozidlo, aké budú chcieť.

Fiat Panda 4x4
Foto: Fiat

Zadné kolesá roztáčané elektromotorom

Zatiaľ je známe, že koncept má pohon 4×4 riešený pridaním malého elektromotora na zadnú nápravu, ktorý roztáča aj zadné kolesá, no podrobnejšie špecifikácie tohto agregátu chýbajú. Takisto nie je zatiaľ známe ani to, či verzia s pohonom 4×4 bude dostupná v čisto elektrickej forme alebo aj so spaľovacím motorom. Vzhľadom na súčasnú techniku Stellantisu a emisné normy je takpovediac isté, že v jednom aj v druhom prípade bude zadné kolesá roztáčať v prípade potreby elektromotor.

Koncept sa predstavuje v gaštanovej farbe pripomínajúcej špeciálnu edíciu pôvodnej Pandy 4×4. Nesie so sebou aj plastové prvky, prídavné svetlomety si strešnú záhradku s rezervným kolesom. Súčasťou vozidla sú aj oceľové kolesá a ochranný kryt podvozka. Priaznivou správou je aj to, že budúci sériový model by mal obsahovať bohatú ponuku príslušenstva.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.8 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Fiat
Predchádzajúci článokCupra Tavascan VZ – najštýlovejší koncernový elektromobil, má vôbec nejakú chybu?
Nasledujúci článokMiliónom ľudí zakážu jazdiť autom. Slováci výnimku nedostanú
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.