Domov SPRÁVY News Opel Mokka GSE na obzore – 280 koní a samosvor

Opel Mokka GSE na obzore – 280 koní a samosvor

Opel Mokka GSE Rally
Foto: Opel

Opel pripravuje uvedenie modelu Mokka GSE. Malý crossover tak konečne dostane výkon, aký si zaslúži. Predskokanom sériového modelu je Mokka GSE Rally, vozidlo vyvíjané podľa predpisov FIA eRally5.

Šampionát ADAC Opel Electric Rally Cup „powered by GSE“ práve úspešne odštartoval svoju piatu sezónu. Táto rally séria, v ktorej štartuje 15 posádok zo 7 krajín, pričom každá jazdí na vozidle Opel Corsa Rally Electric, je dodnes jediným plne elektrickým rally pohárom jednej značky na svete. Opel sa už ale pozerá do budúcnosti a predstavuje špeciál Mokka GSE Rally – elektrické rally auto zajtrajška.

Opel Mokka GSE Rally
Foto: Opel

Už viac ako štyri roky Opel a ADAC dokazujú, že elektrické rally fungujú a sú vzrušujúce. S naším novým Opelom Mokka GSE Rally ponúkame pohľad na plne elektrické rally vozidlo novej generácie. Vďaka najnovšej technológii v motoristickom športe ponúka prototyp silný výkon a dostatok sily,“ povedal generálny riaditeľ spoločností Opel a Vauxhall, Florian Huettl.

Zvonku zaujme veľký nápis „OMG! GSE“ . Okrem toho sa vpredu nachádzajú žlté brzdové čeľuste a vzadu žlté disky kolies a na streche je jasne viditeľný nasávací otvor. Vozidlo poháňa elektromotor s výkonom 207 kW (280 k) a krútiacim momentom 345 Nm, čo je výkon na úrovni vozidla špecifikácie Rally4. Podobné výkonové parametre majú aj koncernoví súrodenci ako Alfa Romeo Junior Veloce alebo Abarth 600e. Tento rok by sa k nim mal pridať aj Peugeot 208 GTI.

Opel Mokka GSE Rally
Foto: Opel

Úpravy pre rýchlostné skúšky

Opel Mokka GSE Rally má viaclamelový samosvorný diferenciál, pretekársku prevodovku a zosilnené hnacie hriadele i náboje kolies. Podvozok od spoločnosti Bilstein je odľahčený a pozostáva zo zosilnených vzpier McPherson a uniballových úchytov na prednej náprave, ako aj z tuhej zadnej nápravy s upravenými pružinami a tlmičmi. Elektronické asistenčné systémy riadenia, ako sú ABS, ESP, asistent udržiavania v jazdnom pruhu a kontrola trakcie, v Mokke GSE Rally chýbajú. Batéria zodpovedá sériovej verzii s úložnou kapacitou 54 kWh.

Rovnako ako Opel Corsa Rally Electric, aj Mokka GSE Rally má ochrannú klietku certifikovanú FIA, rally sedadlá so šesťbodovými bezpečnostnými pásmi, špeciálne zapuzdrenie batérie a dodatočnú ochranu proti podbehnutiu. 400-voltový systém je nepretržite monitorovaný alarmovým indikátorom. V prípade problému s izoláciou vizuálny a akustický výstražný systém okamžite oznámi poruchu. V prípade náhleho spomalenia (napríklad pri kolízii) senzorový systém úplne vypne vysokonapäťový systém v priebehu niekoľkých desatín sekundy. Okrem toho má Mokka GSE Rally špeciálny hasiaci systém s elektricky nevodivým hasiacim prostriedkom.

Opel Mokka GSE Rally
Foto: Opel

Premiéra v Holandsku

Keďže Opel Mokka GSE Rally je prvé rally auto na svete vyvíjané podľa nových predpisov FIA eRally5, od nasledujúcej sezóny sa môže používať po celom svete v mnohých súťažiach motoristického športu. Najbližšie kolo šampionátu sa uskutoční 23. a 24. mája v rámci ELE Rally v Eindhovene. Návštevníci servisného parku Opel Motorsport si práve na tomto podujatí budú môcť prvýkrát pozrieť naživo prototyp Mokka GSE Rally.

MOKKA GSE RALLY – A RIDE TO REMEMBER

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Opel
Predchádzajúci článokMiliónom ľudí zakážu jazdiť autom. Slováci výnimku nedostanú
Nasledujúci článokNový Enyaq RS vstupuje na trh, stojí menej ako Tavascan VZ?
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.