Domov SPRÁVY News Šéf Mahle žiada technologickú otvorenosť a udržateľné palivá

Šéf Mahle žiada technologickú otvorenosť a udržateľné palivá

Arnd Franz
Foto: Mahle

Šéf nemeckej spoločnosti Mahle, ktorá patrí medzi najväčších svetových výrobcov komponentov pre spaľovacie motory, sa obáva dôsledkov, ktoré v odvetví európskeho automobilového priemyslu spôsobí zákaz predaja spaľovacích motorov od roku 2035. 

„Potrebujeme technologickú otvorenosť. Potrebujeme schválenie spaľovacích motorov, ktoré budú v budúcnosti fungovať na udržateľné palivá,“ povedal Arnd Franz, šéf spoločnosti Mahle v rozhovore pre Automobilwoche. Od roku 2035 sa totiž v EÚ budú môcť predávať nové autá, ktoré neprodukujú žiadne emisie, čo v podstate znamená, že dostupné budú len elektromobily. Mnoho výrobcov i zákazníkov sa spolieha na udržateľné palivá, lenže výnimky pre spaľovacie motory poháňané palivom, ktoré netvorí žiadne emisie, doteraz neboli schválené. Takýmto palivom by v menšej miere mohli byť bio palivá, ale automobilky s spoliehajú skôr na syntetické palivá. Lenže prípustnosť ich používania je zatiaľ nejasná.

Arnd Franz argumentuje aj stratou odborných znalostí v oblasti spaľovacích motorov. Pracovné miesta vo výskume a vývoji v oblasti spaľovacích motorov by sa z Európy mohli presunúť do krajín, ktoré budú na vývoj trhu reagovať flexibilnejšie. Krajiny ako USA, Brazília alebo India by mohli kombinovať elektrifikáciu s spaľovacie motory, myslí si Franz. Ak sa trend postupného vyraďovania spaľovacích motorov v Európe zachovaná, podľa šéfa Mahle budú musieť v spoločnosti prijať rozhodnutia o znížení kapacity výroby v Európe, čo povedie k zatváraniu závodov.

Franz reagoval aj na špekulácie, podľa ktorých by investície do väčšieho zbrojenia v Európe mohli kompenzovať klesajúcu výrobu automobilov. Napríklad skupina Rheinmetall prejavila záujem o závod Volkswagenu v Osnabrücku. Franz však vysvetlil, že výrobné čísla vojenskej techniky sú absolútne zanedbateľné v porovnaní s tým, na čo je dodávateľ zvyknutý pri osobných a úžitkových vozidlách. „Ide o milióny verzus desiatky.“ Politikom v Bruseli a Berlíne už oznámil hroziace dôsledky postupného vyraďovania spaľovacích motorov.

Spoločnosť MAHLE, ktorá má vyše 72 000 zamestnancov vo viac než 30 krajinách sveta, je globálny technologický koncern so sídlom v Stuttgarte. Špecializuje sa na vývoj a výrobu komponentov a systémov pre automobilový priemysel. Je jedným z najväčších dodávateľov pre automobilky na svete. Okrem mnohého iného sa venuje vývoju a výrobe piestov, valcov, ventilových rozvodov, ložísk, tesnení, elektromotorov, batériovým systémom, klimatizácií, či vzduchovým, olejovým a palivovým filtrom. Na Slovensku prevádzkuje tri závody (Dolný Kubín, Námestovo, Senica) a zamestnáva tu približne 1 400 ľudí.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJAutomobilwoche
Predchádzajúci článokŠkoda znížila maximálny nabíjací výkon modelu Elroq 85
Nasledujúci článokZásadná zmena na Prístavnom moste: Nový zákaz vjazdu odkláňa autá
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.