Domov SPRÁVY News Problémy automobiliek: Jedna prepustí 3000 ľudí, ďalšia uvažuje o predaji svojho sídla

Problémy automobiliek: Jedna prepustí 3000 ľudí, ďalšia uvažuje o predaji svojho sídla

Volvo EX30 na výrobnej linke a budova sídla spoločnosti Nissan
Foto: Volvo a Nissan, koláž startstop.sk

Biznis v automotive momentálne nie je prechádzkou ružovou záhradou. Automobilky čelia poklesom zisku, nepredvídateľným colným pravidlám a z minulosti ich doháňajú aj zlé manažérske rozhodnutia.

Volvo oznámilo, že plánuje zrušiť 3 000 pracovných miest. Zníženie počtu zamestnancov sa má dotknúť iba kancelárskych pozícií, pričom väčšina z nich sa týka Švédska. V zahraničí Volvo zruší 800 pracovných miest. Zníženie počtu zamestnancov o 15 % mimo priemyselnej sféry je súčasťou plánu na dosiahnutie úspor vo výške 1,6 miliardy eur do 2 rokov. Personálna reorganizácia spoločnosti by mala byť dokončená na budúcu jeseň a spoločnosť predpokladá, že ju bude stáť okolo 140 miliónov eur.

Foto: Volvo

Nissan uvažuje o predaji budovy svojho sídla

Podľa správy od Nikkei Asia zaradila značka Nissan budovu svojho sídla v Jokohame na zoznam aktív, ktoré plánuje predať do konca marca 2026. Jokohama je druhým najväčším japonským mestom a zároveň najväčším prístavom v krajine. Nissan sem v roku 2009 presťahoval svoje sídlo z Tokia. Budova bola vo výstavbe 2 roky. Nachádza sa v štvrti Minato-Mirai 21 a podľa odhadov miestnych realitných maklérov má hodnotu okolo 700 miliónov dolárov.

Nissan sa však neplánuje z budovy odsťahovať. Podľa správy hľadá záujemcu, s ktorým by uzavrel dohodu o predaji budovy a spätnom prenájme. Nissanu by to pomohlo znížiť svoj dlh. V automobilovom priemysle nejde o nič nezvyčajné, niečo podobné urobila vo svojim sídlom aj značka McLaren, ktorá predala svoju budovu vo Wokingu.

Aj keby sa Nissan rozhodl predať svoje globálne sídlo, môže zariadenie naďalej využívať prenájmom od nového majiteľa. V automobilovom priemysle by to nebol precedens. McLaren urobil to isté pred niekoľkými rokmi so svojím sídlom vo Wokingu prostredníctvom dohody o predaji a spätnom prenájme s cieľom znížiť dlh.

Nissan zatiaľ vo svete nenašiel strategického partnera a snaží sa prežiť sám. V najbližšom období by mal zatvoriť až 7 závodov a prepustiť okolo 20 000 ľudí. V hre je dokonca ja možnosť, že svoje európske výrobné kapacity ponúkne čínskemu koncernu Dongfeng na produkciu jeho elektromobilov. Bolo by to výhodné pre obe strany, keďže Dongfeng by nemusel platiť dovozné clá.  Nissan sa tiež snaží posilniť svoje partnerstvo s Mitsubishi s cieľom urýchliť vývoj nových modelov.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokVytrestajú vodičov: Zásadné obmedzenie áut, mnohých to prekvapí
Nasledujúci článokLepšie auto toto storočie nepostavili. Podceňovaná značka ukázala futuristické SUV
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.