Na papieri aj na ceste sú skvelé, ale sú obeťami tradícií a imidžu. Podobne ako v prípade hybridného sedanu Mercedes-AMG C63 vkladal Mercedes veľké nádeje aj do plne elektrickej verzie G 580 EQ. Hoci objektívne je v takmer všetkých ohľadom lepšia ako verzia AMG s osemvalcom, ide o predajný prepadák. Priznávajú to aj samotní manažéri Mercedesu.
Podľa nemeckých novín Handelsblatt vedúci pracovníci Mercedesu priznali, že G 580 EQ je komerčným neúspechom. Jeden z vedúcich pracovníkov, ktorý si, pochopiteľne, želal zostať v anonymite, uviedol, že auto sedí u predajcov ako olovo, je to úplný prepadák. Ďalší manažér, ktorého slová boli citované, na margo automobilu povedal, že je to model pre úzku skupinu zákazníkov; objem predaja je veľmi nízky.
Handelsblatt sa bližšie pozrel aj na čísla predajov a zistil, že do konca apríla, teda takmer rok po uvedení modelu na trh, sa v Európe predalo iba 1 450 kusov. Naproti tomu bežná trieda G so spaľovacími motormi dosiahla predaj približne 9 700 kusov. Ďalší nemenovaný manažér Mercedesu pre noviny priznal, že zákazníci preferujú triedu G so šiestimi alebo ôsmimi valcami.

Nízky záujem zákazníkov má dôsledky aj v prípade uvedenia nového modelu. Už dávnejšie sme informovali o tom, že Mercedes vyvíja tzv. baby G, teda menší off-road vizuálne podobný triede G, ktorý by sa mal na trh dostať v roku 2027. Lenže Mercedes pôvodne plánovať uviesť toto vozidlo na trh len s čisto elektrickým motorom. Je tak zrejmé, že tieto plány v automobilke pravdepodobne prehodnotia a pokiaľ projekt nebude zrušený alebo posunutý na neskorší termín, môže byť k dispozícii aj v nejakej forme so spaľovacím motorom. Koniec-koncov podobne dopadla aj nová trieda CLA, ktorá mala byť pôvodne tiež iba plne elektrická, ale vzhľadom na nízke predajné výsledky elektromobilov sa Mercedes rozhodol, že vyvinie aj hybridný model.