Nový patent koncernu Stellantis na trojstupňovú prevodovku by mohol podľa Motor1 priniesť nové terénne schopnosti do jej budúcich elektrických vozidiel. Patent popisuje, ako by prevodovka mohla ponúkať prevodové stupne s nízkym rozsahom, vysokým rozsahom a priamym pohonom, čo sú konfigurácie, ktoré by mohli využívať najmä vozidlá značiek Jeep a RAM.
V podaní nového patentu Stellantis uvádza, že nízky rozsah by bol optimálny na jazdu v teréne alebo pri vyťahovanie uviaznutého vozidla. Vysokofrekvenčný prevod by bol najlepší pre jazdu po ceste a púšti. Väčšina elektromobilov používa jednostupňovú prevodovku, ale Stellantis poukazuje na to, že často nie sú schopné poskytnúť trvalo vysoký krútiaci moment pre jazdu v teréne, v púšti alebo pri rôznych iných rýchlostiach. To všetko znie veľmi sľubne, pričom nová prevodovka potenciálne umožní budúcim elektromobilom efektívnejšie fungovať na rôznych povrchoch, ako je sneh alebo piesok. Stellantis uvádza, že prevodovka môže poháňať prednú nápravu, zadnú nápravu alebo oboje.

Prevodovka do nového modelu
Najzrejmejším použitím takejto prevodovky sú budúce produkty Jeep alebo RAM. Zatiaľ čo prechod smerom k elektrifikácii sa spomalil, odkedy Stellantis požiadal o patent v októbri 2023, automobilka stále plánuje predstaviť rôzne batériové elektrické vozidlá, ktoré by mohli ťažiť z tejto novej technológie. Jeep Recon bude prvým plne elektrickým terénnym vozidlom značky. Veľkosťou je podobný modelu Wrangler Unlimited a má plne nezávislé zavesenie. Bude mať aj elektronické uzávierky diferenciálov. Zatiaľ čo väčšina dnešných elektromobilov má jednotky s priamym pohonom, dvojstupňové prevodovky nájdete napríklad v Porsche Taycan alebo Audi E-Tron GT. Stellantis teraz zvýšil počet prevodov na tri, čo nás núti premýšľať, či neskôr uvidíme v elektrických vozidlách štvor, päť alebo šesťstupňové prevodovky.