Mercedes-AMG uznáva, že nie každý experiment sa vydarí. Po rokoch technologického pokroku a elektrifikácie to teraz vyzerá, že kontroverzný štvorvalcový plug-in hybrid, ktorý poháňal modely C63 a GLC 63, pomaly odchádza zo scény. Nahradiť by ho mali prepracované šesťvalce a úplne nový osemvalec, upozorňuje Autocar.
Aj keď mal dvojlitrový štvorvalec M139 na papieri výborné parametre a v kombinácii s elektromotorom dokázal vyprodukovať cez 670 koní, v praxi si medzi skalnými fanúšikmi AMG príliš rešpekt nezískal. Dôvod? Chýbajúci charakter, vyššia hmotnosť a jednoducho – nebol to V8. Mercedes to priznáva a reaguje.
„Technicky je štvorvalec jedným z najmodernejších pohonných ústrojenstiev dostupných v sériovo vyrábanom aute. Jeho výkon je tiež na rovnakej úrovni. Napriek tomu však u našich tradičných zákazníkov nenašiel odozvu. Uvedomili sme si to,“ povedal pre Autocar nemenovaný zdroj z prostredia automobilky Mercedes-Benz.
Podľa vedenia značky ostáva štvorvalec zatiaľ vo výrobe, definitívne je ale v pláne jeho koniec. Dôvodom sú najmä vysoké náklady na úpravu agregátu tak, aby spĺňal prísnu emisnú normu Euro 7. Oveľa logickejšie je staviť na overené technické základy a modernizovať väčšie motory.
Hybridy s lepším ozvučením
V praxi to znamená návrat k radovým šesťvalcom a úplne novej generácii osemvalcov. Tieto motory budú spĺňať prísnejšie emisné predpisy vďaka mild-hybridným alebo full-hybridným systémom. V prípade V8 sa AMG inšpirovalo vlastným špičkovým modelom GT Black Series.

Zmena stratégie súvisí aj s ukončením niektorých modelových radov. M139 štvorvalec využíval napríklad Mercedes A-Class, ktorý už má pred sebou jasný koniec. Zmeny sa dotknú aj modelu SL 43, ktorý čoskoro prejde na šesťvalec.
Technologický šéf Mercedesu Markus Schäfer zároveň potvrdil, že AMG pokračuje v tzv. dvojpilierovej stratégii – popri čisto elektrických modeloch bude AMG aj naďalej ponúkať spaľovacie motory, no vždy s nejakou formou elektrifikácie.
Aj keď je vývoj a následné prevádzkovanie čisto spaľovacích motorov čoraz náročnejšie, zo scény úplne neodchádzajú. Kým Mercedes sľubuje ich fúziu s hybridnými systémami, iné automobilky experimentujú napríklad so syntetickými palivami, ktorými si chcú zaistiť možnosť produkcie spaľovacích motorov bez elektrifikácie.