So zvýšeným výkonom, zníženou hmotnosťou, interiérom zameraným na trať, vylepšenými brzdami odpružením a jemne vyladenou aerodynamikou prináša Koenigsegg Sadair’s Spear mimoriadnu kombináciu okruhových schopností a legálnej premávky na globálnych trhoch, čím nastavuje novú latku vo vývoji výkonu švédskej spoločnosti.
Inšpirácia názvom “Sadair’s Spear” je hlboko osobná. Christian von Koenigsegg si predtým uctil svojho otca Jeska na jeho 80. narodeniny tým, že po ňom pomenoval model Koenigsegg Jesko. Jesko von Koenigsegg bol vášnivý džokej s celoživotnými väzbami na švédsku jazdeckú komunitu. Jeho obľúbený dostihový kôň – ten, na ktorom jazdil vo svojich posledných dostihoch v roku 1976 – sa volal Sadair’s Spear.

Aerodynamika – majstrovstvo prúdenia vzduchu
Bezkonkurenčný aerodynamický výkon je ústredným prvkom Sadair’s Spear. Pokročilý tím CFD spoločnosti Koenigsegg starostlivo optimalizoval prúdenie vzduchu a zabezpečil bezprecedentný prítlak a chladenie. Aktívne, hore namontované dvojlisté zadné krídlo pracuje v harmónii s rafinovanými pruhmi pod podlahou a žalúziami podbehov kolies. Aerodynamický balík prednej časti, vrátane väčších krytov, vylepšených vetracích otvorov kapoty a vylepšených žalúzií podbehov kolies ďalej zvyšuje účinnosť chladenia a prítlak.

Hnacie ústrojenstvo vyráža dych
Sadair’s Spear poháňa impozantný motor V8 s dvojitým turbodúchadlom, ktorý poskytuje úžasnú odozvu prostredníctvom revolučnej prevodovky Light Speed Transmission (LST) bez zotrvačníka, ktorá je schopná otáčať sa rýchlosťou ohromujúcich 46 000 otáčok za minútu. Vylepšené prúdenie vzduchu a chladenie spolu s aktualizáciou kalibrácie motora zvyšuje výkon na 1 300 koní na bežné bezolovnaté palivo a až na 1 625 koní pri použití paliva E85. Sadair’s Spear, ktorý oslavuje desaťročie od prelomového modelu Koenigsegg One:1, posúva hranicu výkonu a hmotnosti ešte ďalej – znižuje hmotnosť približne o 35 kg, aby dosiahol mimoriadny pomer, ktorý dokonca prekonal ikonický štandard 1:1.

Minimalizmus sa stretáva s výkonom
Vo vnútri kokpitu Sadair’s Spear predstavuje ľahkú, minimalistickú stredovú konzolu a prepracované sedadlá z uhlíkových vlákien. Štandardné trojbodové bezpečnostné pásy je možné voliteľne rozšíriť na 6-bodový pretekársky popruh. V súlade so svojou filozofiou orientovanou na trať sa radenie prevodových stupňov pomocou ľahkej rýchlostnej prevodovky vykonáva výlučne pomocou pádiel na volante. Zníženie hmotnosti pokračuje v celom interiéri, pričom sa ušetrilo 2,6 kg vďaka zníženej zvukovej izolácii, ďalších 1,3 kg vďaka novým technikám z uhlíkových vlákien a ďalším príspevkom ľahkých interiérových a mechanických komponentov, ktoré spolu ubrali 35 kg.

Svedectvo o výkone
Počas úvodných testov na Gotland Ringu Sadairova kopija okamžite prekonala predchádzajúci rekord kola, ktorý vytvoril Jesko Attack o pôsobivých 1,1 sekundy, čím preukázala svoj obrovský potenciál. Christian von Koenigsegg uviedol: “Sadair’s Spear predstavuje pre Koenigsegg prirodzený vývoj – dokonalú rovnováhu surovej sily, rafinovanej aerodynamiky a mimoriadneho vzhľadu na ceste. Toto auto je predurčené na vytváranie rekordov. Dosiahnutie takejto dominancie na trati v plne legálnom vozidle nie je nič iné ako pozoruhodné.”

Výroba vozidla je obmedzená na len 30 kusov. Všetky sú už vypredané. “Všetky naše modely sú momentálne vypredané, nemáme čo predávať, ale baví nás dodávať nadšencom splnené sny,” povedal Christian von Koenigsegg pre TopGear. Potvrdil tiež, že do 18 mesiacov predstavia nový model, možno náhradu za model Jesko. Plne elektrický model však v pláne nie je. „Záujem o plne elektrické vozidlá tejto úrovne je extrémne nízky. Sám mám s elektromobilmi skúsenosti už mnoho rokov a milujem ich odozvu, plynulosť a to, aké ľahké je s nimi žiť. Ale po chvíli chcete niečo cítiť, chcete sa s tou beštiou rozprávať, chcete s ňou viesť dialóg. Chcete pulzovanie, pumpovanie, teplo, zvuky, radenie, všetky tieto aspekty, ktoré auto jednoducho oživujú.“