Domov SPRÁVY News Prvé e-kombi Mercedes má hviezdy na streche a dojazd 761 km

Prvé e-kombi Mercedes má hviezdy na streche a dojazd 761 km

Mercedes CLA Shooting Brake
Foto: Mercedes-Benz, koláž stratstop.sk

Po sedane prichádza Mercedes aj s kombi verziou modelu CLA, už tradične označovanou ako Shooting Brake. Podobne ako sedan aj kombi príde najprv s plne elektrickým pohonom a neskôr aj s hybridnými spaľovacími motormi.

Na uvedenie na európske trhy si však počkáme ešte niekoľko mesiacov, pretože Mercedes plánuje prvé vozidlá dodať zákazníkom až v marci 2026. Batožinový priestor CLA Shooting Brake má objem 455 litrov, čo je o 50 litrov viac ako má sedan. Po sklopení zadných sedadiel bude k dispozícii 1290 litrov. Hoci medzigeneračne je batožinový priestor menší, netreba zabúdať na úložný priestor pod prednou kapotou, ktorý má objem až 101 litrov. Surfové dosky alebo bicykle sa vďaka štandardným strešným lyžinám ľahko zmestia na strechu. Ich nosnosť je 75 kilogramov. A na prívese sa dá ľahko prepraviť vodný skúter alebo dva motocykle, keďže ťažná kapacita vozidla je 1 800 kilogramov.

Mercedes CLA Shooting Brake
Foto: Mercedes-Benz

CLA Shooting Brake je identický s modelom CLA Sedan po B-stĺpik. Línia strechy Shooting Brake sa tiahne ďalej dozadu s pozvoľnejším poklesom. Jednodielna panoramatická sklenená strecha plynule tiahne od rámu čelného skla až po zadnú časť. Spojler je zvnútra nalakovaný čiernou farbou a zvonku vo farbe karosérie. Vytvára to dojem, akoby sklenená strecha prechádzala aj do zadného skla. Zadnej časti to dodáva jedinečnú eleganciu.  

Mercedes CLA Shooting Brake
Foto: Mercedes-Benz

Nočná obloha nad hlavou

Panoramatická strecha je kvôli ochrane pred slnečným žiarením vyrobená z tepelne izolačného vrstveného bezpečnostného skla s vnútornou vrstvou odrážajúcou infračervené žiarenie a nízkoemisnou (LowE) vrstvou. V zime vrstva LowE znižuje tepelné straty odrážaním tepla z interiéru späť do miestnosti. S hrúbkou 200 nanometrov je tenšia ako ľudský vlas. Priehľadnosť skla je možné zmeniť v priebehu 20 milisekúnd. Po prvýkrát je strecha prepojená s ambientným osvetlením ponúka osvetlenú hviezdnu oblohu. Do jej sklenenej plochy je integrovaných 158 hviezd, ktoré je možné osvetliť individuálne zvolenou farbou ambientného osvetlenia. Svetlo je privádzané spredu prostredníctvom LED modulov. Hviezdna obloha je cez deň takmer neviditeľná. Ale v tme prekvapí jedinečným vizuálnym zážitkom, najmä pre cestujúcich vzadu.

Foto: Mercedes-Benz

Dlhšia strecha s mierne sa zvažujúcou líniou strechy smerom dozadu poskytuje v druhom rade sedadiel viac miesta nad hlavou ako v modeli CLA (+26 milimetrov). Prístup do zadnej časti je vďaka väčším výrezom vo dverách ešte pohodlnejší. Nový Shooting Brake je o 35 milimetrov dlhší (4 723 milimetrov) a o 27 milimetrov vyšší (1 469 milimetrov) ako predchádzajúci model. Rázvor sa zväčšil o 61 milimetrov na 2 790 milimetrov.

Superscreen 

Architektúra interiéru je identická s CLA. Svojím avantgardným štýlom ponúka nový luxusný zážitok v tejto triede vozidiel. Medzi hlavné prvky patrí vysoko umiestnená stredová konzola rozdelená na dve úrovne a veľká obrazovka MBUX. Obrazovka Superscreen sa rozprestiera po celej šírke interiéru. Za sklenenou plochou sa nachádza 26-centimetrová (10,25-palcová) obrazovka pre vodiča a 35,6-centimetrový (14-palcový) centrálny displej. Pre spolujazdca je voliteľne k dispozícii samostatná obrazovka s uhlopriečkou 35,6 centimetra (14 palcov).

Mercedes CLA Shooting Brake
Foto: Mercedes-Benz

Neustále rastúce portfólio aplikácií zahŕňa napríklad platformy na streamovanie videa, ako sú Disney+ a RIDEVU od spoločnosti Sony Pictures Entertainment, ako aj videohry s veľkým výberom titulov prostredníctvom poskytovateľa cloudových hier Boosteroid. Pre najlepší herný zážitok v aute môžu zákazníci použiť herný ovládač alebo mobilný telefón. Herný ovládač je možné používať aj s displejom spolujazdca počas jazdy. S centrálnym displejom je to možné iba vtedy, keď je vozidlo zaparkované. Všetky tri obrazovky sú poháňané najnovšími vysokovýkonnými čipmi a grafikou v reálnom čase od Unity Game Engine. Ďalším doplnkom je voliteľný head-up displej. Ponúka vodičovi plávajúci virtuálny obraz s uhlopriečkou 31 centimetrov (12,2 palca) približne 2,8 metra pred vozidlom. 

Mercedes CLA Shooting Brake
Foto: Mercedes-Benz

Inteligentnejšie ako Trieda S

CLA Shooting Brake je druhé vozidlo značky Mercedes-Benz, ktoré funguje výlučne prostredníctvom operačného systému Mercedes-Benz (MB.OS). Je vybavené superpočítačom, ktorý je pripojený k inteligentnému cloudu. To umožňuje pravidelné bezdrôtové aktualizácie, čím v priebehu rokov zostáva rovnako aktuálne ako vozidlo čerstvo vychádzajúce z výrobnej linky. Štvrtá generácia MBUX integruje umelú inteligenciu od spoločností Microsoft a Google. Nový virtuálny asistent MBUX preto dokáže viesť zložité, viacdielne dialógy a má krátkodobú pamäť. Na základe ChatGPT4o a vyhľadávania Microsoft Bing Search kombinuje znalosti, ktoré zhromaždil z internetu. Vďaka Google Gemini sa tiež orientuje v navigačných cieľoch. Počas aktívneho dialógu virtuálny asistent dokonca rozpoznáva emócie a dokáže podľa nich reagovať.

Foto: Mercedes-Benz

Technické údaje prvých modelov CLA Shooting Brake 

Modely CLA 250+ Shooting Brake  CLA 350 4MATIC Shooting Brake 
Výkon kW 200 260
Krútiaci moment Nm 335 515
Batéria chémia článkov Nikel-mangán-kobalt
Využiteľná kapacita batérie kWh 85
Maximálny nabíjací výkon AC kW 22
Maximálny nabíjací výkon DC kW 320
Nabíjanie jednosmerným prúdom: dojazd po 10 minútach (WLTP) km 310 300
Zrýchlenie 0-100 km/h s 6,8 5,0
Maximálna rýchlosť km/h 210 210
Kombinovaná spotreba energie (WLTP) kWh/100 km 12,7 – 15,2 13,2 – 15,7
Kombinované emisie CO2 (WLTP) g/km 0 0
Dojazd (WLTP) km 761 730
CO2 trieda   A A

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Mercedes-Benz
Predchádzajúci článokMá rozprávkové parametre. Vyskúšali sme auto, ktoré môže potopiť VW
Nasledujúci článokVW ID.3 po 160 000 km, koľko % ubudlo z batérie?
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.