Domov SPRÁVY News Odporcom došli argumenty. Nový elektromobil má dlhší dojazd ako spaľovák

Odporcom došli argumenty. Nový elektromobil má dlhší dojazd ako spaľovák

BMW X3 M50 xDrive a iX3 Neue Klasse
Foto: BMW, koláž startstop.sk

Elektromobilita ide v poslednom období vpred míľovými krokmi. Zatiaľ čo prvé elektromobily dosahovali dojazd len okolo 150 kilometrov, dnes automobilky bežne uvádzajú na trh batériové vozidlá s dojazdom 400 až 600 kilometrov. 

Na medzinárodnom autosalóne v Mníchove však boli predstavené elektromobily úplne novej generácie. Predovšetkým BMW iX3 zaujalo dojazdom presahujúcim až 800 km podľa normy WLTP. A to už je vzdialenosť, ktorá presahuje dokonca aj výkonovo porovnateľné modely so spaľovacím motorom.

Nemecký Auto Motor und Sport si všimol, že s dojazdom 805 kilometrov podľa WLTP model BMW iX3 prekonáva spaľovaciu verziu X3 M50 xDrive so 65-litrovou palivovou nádržou, ktorá dosiahne podľa rovnakej normy dojazd len 783 kilometrov. Azda po prvýkrát preto elektrické SUV prekonáva porovnateľný spaľovací motor z hľadiska dojazdu. Zároveň iX3 poskytuje aj nadpriemerné dynamické schopnosti, ak to vodič vyžaduje. Z 0 na 100 km/h zrýchli za 4,9 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 210 km/h. 

BMW X3 M50 xDrive má pod kapotou vôbec najvýkonnejší šesťvalcový radový benzínový motor, aký sa kedy objavil v modeli M Performance. Dosahuje celkový výkon 398 koní a krútiaci moment 580 Nm. To mu umožňuje zrýchliť z 0 na 100 km/h za 4,6 sekundy. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h.

BMW iX3
Foto: BMW

400 kW nabíjanie maže rozdiely v rýchlosti doplnenia energie

Zástancovia spaľovacích motorov by mohli namietať, že X3 M50 xDrive bude mať stále výhodu v rýchlosti tankovania. Lenže aj tu sa rozdiely významne stierajú. Áno, tankovanie bude stále rýchlejšie, ale s nabíjacím výkonom až 400 kW dokáže iX3 načerpať energiu na dojazd ďalších 300 km už za 10 minút nabíjania a nabitie z 10 na 80 % bude trvať necelých 20 minút. Na rozdiel od spaľovacieho modelu sa však iX3 môže nabíjať prakticky kdekoľvek, vrátane domova, a tí šikovnejší si môžu zdroj energie vyrábať aj doma prostredníctvom fotovoltaických panelov.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Prevádzkové náklady elektromobilu sú nižšie aj v prípade nabíjania na rýchlonabíjacích staniciach, teda minimálne v Nemecku. Keď zoberieme do úvahy, že pri autobahne sa cena na kilowatthodinu pohybuje na úrovni okolo 0,60 €, tak plné nabitie batérie BMW iX3 nebude stáť viac ako 60 eur. Natankovanie X3 M50 bude výrazne drahšie, keďže cena vysokooktánového benzínu stojí na diaľničných odpočívadlách v Nemecku niečo viac ako 2 eurá za liter.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!