Diaľničiari dnes podpísali zmluvy na výstavbu všetkých troch úsekov kysuckej diaľnice D3. Už čoskoro začne výstavba najdlhšieho diaľničného ťahu za posledné obdobie. Dokopy pribudne 26 kilometrov novej rýchlocesty.
Národná diaľničná spoločnosť dnes ohlásila dôležitý vývoj pre sieť rýchlociest na severe. Diaľničiari uzavreli kontrakty so zhotoviteľmi na výstavbu všetkých troch úsekov D3.
Diaľnicu Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto postaví združenie spoločností Váhostav, Doprastav a Duna Aszfalt. Rýchlu cestu na trase Kysucké Nové Mesto – Oščadnica dodá SKANSKA-SK. Do tretice, združenie spoločností Váhostav, Doprastav a Duna Aszfalt vybuduje aj úsek D3 Oščadnica – Čadca, Bukov, II. profil.

Diaľničiari zaplatia 890 miliónov eur
Ak nenastanú komplikácie a nečakané cenový dodatky, dokopy štát zaplatí približne 890 miliónov eur bez DPH. 85 % z tejto sumy nám preplatia eurofondy, zvyšok pokryje štátny rozpočet.
Štát tak prekreslí dopravnú mapu kysuckého regiónu. „Pri megaprojekte kysuckej D3-ky sa dostávame od výkresov a vybavovačiek k reálnej príprave stavenísk a verím, že čoskoro už aj k samotnej výstavbe,” povedal minister dopravy Jozef Ráž.
Vodiči budú musieť strpieť dopravnéo obmedzenia, no ich celkový čas aspoň urýchli fakt, že do výstavby idú všetky tri úseky naraz, čo umožňuje lepši koordináciu.
Postavia diaľnicu D3, zachránia Kysuce od tranzitu
Po dokončení 26-kilometrového ťahu novej diaľnice si obyvatelia kysuckého regiónu budú môcť konečne vydýchnuť od tranzitnej dopravy a s ňou súvisiacich dlhodobých dopravných problémov. Rýchla cesta má ušetriť čas a zrýchliť cestovanie najmä v rannej a popoludňajšej špičke.
Citeľná časť osobných a nákladných áut má podľa odhadov prejsť zo súčasnej cesty I/11 na novú diaľnicu D3. Úbytok kamiónov sa týka najmä obcí Oškerda, Radoľa, Povina či Kysucký Lieskovec. Podľa dostupných analýz očakávajú napríklad pri obci Oškerda, že po spustení diaľnice tam poklesne počet osobných áut o 12 tisíc denne. Zníži sa aj počet nákladných vozidiel, a to o 6 tisíc denne.
História kysuckej D3 siaha ešte do 90. rokov, kedy začali stavať obchvat Čadce v polovičnom profile. Aktuálne má jej existujúca časť necelých 40 kilometrov. Po dokončení čerstvo podpísaných stavebných projektov získajú motoristi súvislý diaľničný ťah od Žiliny až po hranice s Poľskom.