Domov TESTY Nové vozidlá Géčko pri ňom vyzerá ako školáčik. 1088 k a 1400 Nm ničí...

Géčko pri ňom vyzerá ako školáčik. 1088 k a 1400 Nm ničí asfalt

Žiadne iné auto na ceste nevzbudí väčší rešpekt. Dizajn stealth stíhačky, ohromné rozmery, ale hlavne sila, ktorú toto auto reprezentuje, sú ako z inej dimenzie. Vážení, Čína to dokázala, postavila auto, ktoré prekoná prakticky každého súpera v ringu.

Géčko pri ňom vyzerá ako školáčik. TEST čínskeho Hummeru za 200 000 €

Ako pri správnom zápase, na úvod si povedzme pár kľúčových údajov. M-Hero 917 je skutočne super ťažká váha, hmotnosť takmer 3,3 tony. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za neuveriteľných 3,7 sekundy. Zo stovky zabrzdí na vzdialenosti menšej ako 38 metrov. Maximálny výkon 800 kW a krútiaci moment 1 400 Nm. Polomer otáčania 5,1 metra, len pre porovnanie, Škoda Fabia potrebuje len o 0,2 metra menej.

M-Hero 917
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Už pri čítaní týchto, na prvý pohľad absurdných a protichodných parametroch, vám musí byť jasné, že tento mohykán kope úplne inú ligu. No vráťme sa na začiatok so zamyslením, pre koho toto auto vlastne je.

Ako z iného vesmíru

Dongfeng M-Hero 917 alebo M-Hero I je unikátny off-road, ktorý vôbec neskrýva inšpiráciu v armáde, podobne ako Mercedes triedy G či Hummer. Vzhľad auta nekopíruje žiadneho zo svojich predchodcov zo západného sveta. Je originálny a svojimi ostrými hranami miestami až trojuholníkovými prelismi pripomína skôr stíhačky s neviditeľnou technológiou stealth. Neviditeľný však rozhodne nebudete, práve naopak, obzrie sa za vami úplne každý.

M-Hero 917
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Nami testované 20-palcové netradičné obutie pripomína skôr BVP. Za kovanými diskami sa však ukrývajú masívne 6-piestikové brzdy, ktorých úlohou je spoľahlivo zabrzdiť tohto mastodonta. A veru že fungujú naozaj dobre. AT-čkové pneumatiky sú samozrejmosťou a vedzte, že iné by ste na tomto aute asi ani nechceli. Jedine, že by ste dostali skvelý nápad, využívať toto auto ako mestský nákupný vozík.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

V takom prípade si pripravte dávku trpezlivosti. Vďaka vzduchovému podvozku sa síce s najnižšou výškou 1 935 mm zmestíte do väčšiny podzemných garáži, dokonca v nich budete kľučkovať ako s hadom, keďže zadná náprava sa dokáže natáčať až o 11°, no kameňom úrazu bude šírka 2 080 mm.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Pripravený na vrchol

Skôr ako v meste tak tieto parametre oceníte v teréne. Náš testovací týždeň totiž plynule nadväzoval na dobrodružstvo, ktoré sme zažili v off-road parku, kde M-Hero dokázalo, že patrí medzi plnohodnotné off-roady. O pohon sa v nami testovanej verzii starala štvorica elektromotorov, jeden pre každé koleso. Kardan tu síce nenájdete, no elektronika dokáže simulovať uzávierku všetkých troch kľúčových prvkov. Kríženie náprav s extrémnymi prevismi či kríženie v 35° stúpaní nie sú pre toto auto žiadnym problémom. Pri jazde v teréne vám je k dispozícii hneď niekoľko jazdných režimov pre rozličné povrchy.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Vzduchový podvozok dokáže auto zdvihnúť až o 115 milimetrov a dosiahnuť svetlú výšku 335 milimetrov. Nezabudlo sa ani na ochranu batérie, ktorá má pod sebou vrstvený, 2 centimetre hrubý oceľový plát. Celkovo máme možnosť vybrať si medzi 4 úrovňami svetlosti podvozka. Pri jazde na diaľnici sa auto zníži do polohy Aero, aby predišlo zvýšenému odporu vzduchu.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Natáčacia zadná náprava sa za bežných okolností dokáže protichodne otočiť o 11°, čím vám uľahčí manévrovanie. Naopak, v teréne sa jej uhol zredukuje buď na 5°, alebo sa úplne vypne a auto sa správa ako keby takúto technológiu ani nemalo. Vrcholom je funkcia takzvaného krabieho režimu, kedy sa zadná náprava dokáže natáčať v uhle 10° súbežne s tou prednou. Auto tak chodí prakticky do boku podobne ako krab alebo nový elektrický Hummer.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Pri jazde v teréne nám však chýbalo pevné off-road zobrazenie s kľúčovými ukazovateľmi či náhľadom okolo vozidla. Náklony môžete síce sledovať na HUD, no zobrazenie kamier sa po chvíli vypne, čo je škoda. Vo finále však M-Hero zdolá takmer každú prekážku, jediným problémom môže byť hmotnosť, obzvlášť v prípade povrchov ako je piesok.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Hýčkanie vo vnútri

Presuňme sa však do interiéru, kde na vás čaká prvotriedne spracovanie a prémiové materiály vrátane kože či skutočného dreva. Odkaz na armádu možno spozorovať na madlách dverí, ktoré pripomínajú pištoľ ráže 9 mm. Po ich otvorení sa navyše ozve zvuk nabitia zbrane. Interiér je maximálne priestranný. Masívnej palubnej doske dominuje trojica displejov. Ten pred vodičom, stredový a jeden sa ušiel aj spolujazdcovi. Celkovo ich vo vnútri vozidla nájdete až 8.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Samozrejmosťou sú funkcie ako vyhrievanie, ventilácia, masáž, ionizácia či aromatizácia, a to aj pre zadných pasažierov. Tí si užívajú prakticky rovnaký komfort aj vďaka elektrickým sedadlám v druhom rade. Piate dvere batožinového priestoru sa otvárajú do boku, treba tak počítať so značnou rezervou aj pri parkovaní. Samotný objem batožinového priestoru výrobca neudáva, no od oka môže ísť o hodnotu na úrovni 700 až 800 litrov. Jednoducho, dosť na to, aby ste tam napratali celú rodinu.

M-Hero 917
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

POKRAČOVANIE NA ĎALŠEJ STRANE

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.2 / 5. Počet hodnotení 57

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

1
2
Predchádzajúci článokŠkoda požičiava zadarmo firmám elektromobil. Majú zistiť, že spaľovák už nie je výhodnejší
Nasledujúci článokVW ani Škoda ho ešte dlho mať nebudú. Toto je elektromobil pre masy