Mitsubishi sa po rokoch vracia k športovejším autám a nový Colt Performance dokazuje, že aj mestský hatchback môže baviť za volantom.
Na rozdiel od bežného Coltu nejde o samostatnú verziu z výroby, ale o projekt českého zastúpenia Mitsubishi. Inžinieri sa rozhodli pridať sériovému modelu viac charakteru – a to bez zásahu do základnej techniky. Výsledkom je auto, ktoré síce výkonovo neohúri, no celkovým naladením prekvapí.

Exteriér a dizajn
Na prvý pohľad zaujme nápaditý polep s dynamickými krivkami, ktorý jasne naznačuje športový charakter modelu Colt Performance. Grafické prvky vychádzajú z rally tradície značky Mitsubishi a dopĺňajú agresívne tvarovaný predný nárazník, prahy aj zadný difúzor. Na 18-palcových diskoch OZ Racing Superturismo GT.
Dizajn auta si zachováva eleganciu mestského hatchbacku, no športové doplnky mu dodávajú jemný agresívny design. Predná časť s LED svetlometmi nadväzuje na aktuálny dizajnový jazyk značky a zadné svetlá s charakteristickým tvarom opticky rozširujú karosériu. Importér Mitsubishi pre CZ/SK pri predstavení zdôraznil, že Colt Performance vznikol ako lokálny projekt pre nadšencov, ktorí chcú štýlové auto s charakterom, nie len bežné mestské vozidlo.

Interiér a výbava
Interiér Mitsubishi Colt Performance pôsobí rovnako premyslene ako jeho exteriér. Vodiča privíta kabína, ktorá spája známe prvky z Renaultu Clio s vlastným štýlom značky Mitsubishi. Materiály pôsobia kvalitne a spracovanie je na solídnej úrovni. Sedadlá majú prekvapivo dobré bočné vedenie, oporu poskytujú aj v dynamickej jazde a zostávajú pohodlné aj pri dlhších trasách. V interiéri poteší veľmi slušná akustická izolácia. Do kabíny nepreniká výrazný aerodynamický hluk a aj motor si zachováva kultivovaný prejav.

Palubná doska je prehľadná, ovládanie klimatizácie troma valcovými ovládačmi pôsobí intuitívne a dopĺňa logicky rozmiestnené tlačidlá. Infotainment so sedempalcovým dotykovým displejom reaguje rýchlo a prehľadne zobrazuje navigáciu, údaje o jazde i asistenty vodiča. Nechýba bezdrôtové pripojenie Apple CarPlay, Android Auto ani bezdrôtové nabíjanie mobilu.

Vo výbave poteší aj audio systém Bose taktiež nechýba ani adaptívny tempomat ktorý udržiava plynulú vzdialenosť a výrazne uľahčuje jazdu v hustej premávke. Pre lepší prehľad pri parkovaní slúži 360° kamera, ktorej obraz by však mohol byť kontrastnejší pri horších svetelných podmienkach. Taktiež nechýba vyhrievanie volantu a predných sedadiel.

Motor
Pod kapotou Mitsubishi Colt Performance sa nachádza litrový trojvalec 1.0 MPI-T s nepriamym vstrekovaním paliva – riešením, ktoré je dnes v dobe preplňovaných motorov pomerne výnimočné. Kým väčšina malých turbomotorov využíva priamy vstrek, Colt stavil na osvedčenú techniku, ktorá pomáha udržiavať sací trakt čistý a prispieva k dlhodobej spoľahlivosti motora.

Sériová verzia ponúka výkon 67 kW a 160 Nm, no vo výbave Performance sa vďaka úprave riadiacej jednotky dostal na hodnoty 95 kW (129 koní) a 222 Nm.

Trojvalec tak pôsobí výrazne živšie a pružnejšie než v sérii. Reakcie na plyn sú spočiatku mierne pozvoľné, no len do chvíle, kým turbo nenadobudne plný tlak. Po prekročení približne dvetisíc otáčok sa motor „nadýchne“ a začne ťahať s chuťou až k červenému poľu. Zvukový prejav je kultivovaný, no v športovom režime dostane trojvalec jemne hrubší tón, ktorý dodáva jazde emóciu.
Šesťstupňová manuálna prevodovka k nemu pasuje ideálne. Má presné dráhy a umožňuje vodičovi lepší kontakt s autom. Colt Performance tak pôsobí ako auto, ktoré si užívate práve prácou s plynom a spojkou

Jazdné dojmy
Colt Performance pôsobí na ceste ako auto, ktoré sa nebojí ukázať športovejšiu stránku, no stále si zachováva rozumnú dávku komfortu. Vďaka nízkej hmotnosti a primeranému vykonu reaguje svižne. Zmeny oproti sériovému modelu sú citeľné – tuhosť pruženia sa zvýšila len mierne, takže auto zostáva použiteľné aj v každodennom režime, no v zákrutách drží stopu s prehľadom a istotou. Predná náprava sa opiera o kvalitné pneumatiky Goodyear Eagle F1 SuperSport a kombinácia s 18-palcovými diskami OZ Racing prináša presné vedenie stopy aj pri rýchlejších prejazdoch. Nižší profil pneumatík spolu s dobre naladeným podvozkom prináša presnejšie reakcie v zákrutách a istotu pri rýchlej jazde.

Riadenie má príjemný odpor a v stredovej polohe pôsobí prirodzene. Na volante by si vodič mohol priať o čosi viac spätnej väzby, no presnosť rozhodne nechýba. Auto reaguje rýchlo a čitateľne, čo oceníte najmä na úzkych okreskách, kde sa Colt cíti ako doma. Pôsobí ľahko, agilne a pri svižnej jazde dokáže prekvapiť vyvážením. Zadná náprava drží krok s predkom a pri prudšej zmene smeru nenaznačuje nervozitu.
Podvozok má vyladenie, ktoré Mitsubishi zvládlo veľmi dobre už v sérii, no verzia Performance ho ešte podčiarkla. Tri jazdné režimy – Eco, MySense a Sport – menia odozvu plynu aj charakter riadenia. V režime Sport auto reaguje ráznejšie a prevodové pomery šesťstupňového manuálu umožňujú lepšie využívať výkon trojvalca. Napriek športovému naladeniu si však Colt zachováva civilizovaný charakter nie je prehnane tvrdý ani unavujúci pri bežnej jazde po meste.
Pri svižnejšom tempe však vodič cíti, že ide stále o mestský hatchback – chýba samosvorný diferenciál, ktorý by pomohol pri výjazdoch zo zákrut, a brzdy pri dlhšom razantnom používaní mäknú. Nie sú však slabé, len jednoducho zodpovedajú civilnému základu auta.
Spotreba
Počas testu som dosiahol priemernú spotrebu 5,8 l/100 km, čo je len mierne nad údajom výrobcu. V meste sa pohybovala okolo 6,4 l/100 km, na okresných cestách klesla na 4,9 l/100 km. Pri diaľničnej rýchlosti 130 km/h sa ustálila na 7,2 l/100 km, pri tempe 115 km/h klesla na 5,3 l/100 km.

Záver
Mitsubishi Colt Performance ukazuje, že aj v kompaktnom balení možno nájsť technicky premyslené a príjemne jazdiace auto. Nie je extrémne športové, no pôsobí dospelo, efektívne a moderne. Osloví vodičov, ktorí chcú spoľahlivý hatchback s vyššou výbavou, solídnym komfortom a nádychom športového charakteru.
| TECHNICKÉ ÚDAJE | Mitsubishi Colt Performance |
| Usporiadanie a počet valcov | R3 |
| Zdvihový objem | 999 cm3 |
| Max. systémový výkon | 95 kW / 127 k |
| Max. krútiaci moment | 222 Nm |
| Palivo | benzín |
| Pohon | FWD |
| Prevodovka | 6-stupňová MT |
| ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY | |
| Dĺžka | 4053 mm |
| Šírka | 1789 mm |
| Výška | 1439 mm |
| Rázvor náprav | 2583 mm |
| Pohotovostná hmotnosť | 1195 kg |
| Zrýchlenie 0-100 km/h | neuvádza sa |
| Objem bat. priestoru | 391 / 1069 l |
| SPOTREBA (počas testu) | |
| Mesto | 5,6-5,8 l/100 km |
| Diaľnica | 6,7 l/100 km |
| Okresky | 5,2 l/100 km |
| CENA | |
| Základná cena modelu | 16 400 € |
| Cena testovanej verzie (inStyle) | 20 500 € |






































