Kupovať dnes auto je tak trochu ako z dokumentárnych filmov z čias socializmu. Krútili sme hlavou, že čakať na auto rok je utópia. A zrazu je to realita. Lenže taký Ford Kuga sa na túto novú éru dobre pripravil.
Práve naopak, Ford sa veľmi dobre pripravil na súčasnú situáciu a v predstihu naskladnili hneď niekoľko vozidiel. Presnejšie viac než 160. A my sme si vyskúšali úplný základ, ktorý by mal práve učarovať najviac zákazníkom. Akokoľvek to znie pri základnej výbave zvláštne, Kuga v nej má v zásade úplne všetko, čo potrebujete ku každodennému životu.
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=LtHUJKLSIX4]
Cena ako z inej dekády
Akciová výbava Trendy Titanium začína v cenníku na necelých 35 tisíc eur, lenže Ford má teraz akciu, počas ktorej vám dá zľavu 7 300 €. A to cenovku stlačí na 27 490 €, čo je za stredne veľké SUV lákavá cena.
Asi najviac je cenovka vidieť na výzore. Dizajn Kugy si jednoducho pýta ST Line, LED svetlá s čiernym zatmavením, veľké disky a svetlú farbu. Testovaná šedá myška je jednoducho chudobná na emócie. Ale každá minca má dve strany. Základné 17“ sú síce utopené vo veľkých podbehoch, ale komfort jazdy je vďaka nim na vysokej úrovni. Jamy alebo priečne nerovnosti odfiltruje bez väčších problémov.
Jazda je naďalej výsadou Fordu
Dlhodobou výsadou Fordu sú jazdné vlastnosti a ani základná Kuga nie je výnimkou. Cez volant presne viete, čo robí predná náprava a aj keď sa do zákruty vrhnete vo vyššom tempe, žiadne neisté nakláňanie alebo skackanie sa nedeje. Kuga drží stabilne stopu a ešte vás s ňou aj baví rezať zákruty. Len škoda, že sedadlá vás vôbec nepodržia a sú asi najslabšou súčasťou celého auta.
V dynamike vás v istom zmysle podporí aj motor. Do kabíny sa totiž vo vysokých otáčkach ozýva polovičný šesťvalec. Presnejšie trojvalcový 1,5 Ecoboost s výkonom 150 koní a 240 Nm. Spárovaný je so 6-stupňovým manuálom.
Väčšie trápenie na diaľnici
Stovku dá za vlažných 9,7 sekundy, ale nejaké atletické výkony od tohto motora v tomto aute nikto nečaká. Vždy, keď treba, zafúka turbo a Kuga naberie tempo, vďaka ktorému bezpečne dokončíte každý rozumný predbiehací manéver.
Tiež treba pochváliť vývoj, aký inžinieri Fordu dosiahli s trojvalcom. Typické vibrácie v nízkych otáčkach boli do väčšej miery eliminované, iba v pásme okolo 1 100 otáčok ich pocítite. V mestskej premávke si Kuga vypýta okolo 7 litrov, okresky dá aj za 5,1.
Kde je cítiť, že by sa zišiel jeden extra valec, je na diaľnici. Tu spotreba vyskočí na 7,9 litra a počuť budete kratšie sprevodovanie prevodovky. Pri 130tke motor točí takmer 3 tisíc otáčok. Za sympatické spotreby sa môže Kuga poďakovať veľmi agresívnemu eko režimu. V ňom celkom otupie plynový pedál a priznávame, že skôr sme ho nepoužívali.
Všetko potrebné tu máte
Poďme k spomínanej výbave. Máte v nej zadnú parkovaciu kameru, predné a zadné parkovacie senzory, dvojzónovú klímu, bezkľúčové štartovanie, 8“ dotykovú obrazovku, digitálny prístrojový panel a vyhrievané spätné zrkadlá.
To sú body, ktoré nás zaujali najviac. Náš kúsok mal ešte šedú metalízu za 990 €, ktorej treba nechať, že výborne maskuje špinu. Ďalším príplatkom boli vyhrievané sedadlá spolu s volantom a čelným sklom za 590 €. Čiže vo výsledku naša Kuga stojí 30 870 €.
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=LtHUJKLSIX4]
TECHNICKÉ ÚDAJE | Ford Kuga 1,5 Ecoboost |
Motor | R3 |
Zdvihový objem | 1497 cm3 |
Max. výkon | 110 kW/150 k |
Max. krútiaci moment | 240 Nm |
Palivo | benzín |
Pohon | FWD |
Prevodovka | 6 st. manuál |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY | |
Dĺžka | 4 614 mm |
Šírka (bez spätných zrkadiel) | 1 882 mm |
Výška | 1 690 mm |
Rázvor | 2 710 mm |
Objem palivovej nádrže | 54 l |
Objem batožinového priestoru | 612 l |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 9,7 s |
Maximálna rýchlosť | 195 km/h |
SPOTREBA (počas testu) | |
Mesto | 7,2 l/100 km |
Diaľnica | 7,5 l/100 km |
Okresky | 5,1 l/100 km |
CENA | |
Základná cena modelu | 27 490 € |
Cena testovanej verzie | 30 870 € |
Ford novinky najdete na jednom mieste: http://www.fordauto.sk/
Ford má jednu veľkú chybu, že je to Ford…