Domov TESTY Nové vozidlá Zabudnite na trojvalce. Toto je najlepší Opel za posledné roky

Zabudnite na trojvalce. Toto je najlepší Opel za posledné roky

Ideálnym cieľom každej novej generácie vozidla je určité zlepšenie v každom smere. Nie vždy sa to podarí, ale pri pohľade na nový Opel Grandland sa k tomu automobilka celkom dobre priblížila.

Najlepší Opel posledných rokov? Tento nás fakt prekvapil.

Pretože úprimne, dizajnom hrá tú najvyššiu ligu. Zatiaľ čo pri Astre sme sa nedokázali ubrániť dojmu, že na fotkách pôsobila lepšie, Grandland vyzerá rovnako dobre. Má futuristickejší výraz, ale nie je to žiadny dizajnový výstrelok s divokými krivkami. Naopak, stále cítiť tú nemeckú prízemnosť a konzervatívnosť, čo vôbec nie je na škodu. Najvýraznejší je predok s maskou a podsvieteným logom Blitz, ktoré je ukryté pod hrubým priesvitným plastom. Netypické riešenie, ktoré vyzerá efektne, ale čas ukáže, ako sa to bude správať po rokoch používania.

Opel Grandland
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Väčší a so skvelými svetlami

V reálnom živote ešte viac oceníte Matrix-LED predné svetlá. 50-tisíc pixelov na precízne vyrezávanie objektov v tme alebo štýlové uvítacie animácie. A zadná časť? Svetelná linka na celú šírku auta so svietiacim nápisom Opel dodáva Grandlandu poriadne svalnatý výraz a nedokázali sme sa rozhodnúť, či vyzerá lepšie spredu alebo zozadu.

Opel Grandland
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Zaujímavý detailom je absencia okenných líšt, ale keď už sme písmenami pri bočnej strane, pozrime sa na priestor. Nová generácia narástla o viac než 17 centimetrov na 4650 mm. Rázvor narástol o 11 centimetrov, takže zadní pasažieri majú viac miesta na nohy. Akurát tí vyšší sa budú pri verziách s panoramatickou strechou musieť trošku uskromniť s miestom na hlavu. Posuvnú lavicu tu nenájdeme, ale je tu aspoň otvárateľný stred, USB porty a samostatné výduchy klimatizácie. Kufor má po novom 550 litrov, čo je o 36 litrov viac než predtým. Je veľmi dobre využiteľný. Ponúka aj dvojité dno a s prevozom objemnejšieho nákladu alebo dlhších predmetov si poradí.

Opel Grandland
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Najlepší head-up displej v triede?

Interiér pokračuje v trende, ktorý Opel nastolil vonku. Pôsobí uhladene, minimalisticky a opäť je strohý. Žiadna zbytočná divočina, či už po materiálovej, alebo farebnej stránke. Materiály sú príjemné na dotyk a detail ako výduchy, ktoré sa otvárajú spolu s dverami, má podľa značky opticky rozširovať priestor. Stiesnene sme sa rozhodne necítili a kvitujeme aj rozdelenie obrazoviek na dve samostatné, vďaka čomu nie je kompromitovaný výhľad na prístrojový štít. Ten mohol ponúknuť trošku komplexnejšie zobrazenie, ale zas všetko podstatné sa dočítate.

Opel Grandland
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Volant dobre padne do ruky, akurát orientácia tlačidiel smerom von môže chvíľu pôsobiť zvláštne. Sedadlá majú certifikát AGR, výborné tvarovanie a dokonca výrez na úrovni kostrče, čo má výrazne zvýšiť komfort pri dlhých presunoch. A nám sa sedelo skutočne pohodlne.

Opel Grandland
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

V čom je prístrojový štít strohý, to plnohodnotne nahrádza head-up displej s obrovskou premietacou plochou, na ktorej zobrazuje aj mapu navigácie. V strede vás čaká 16-palcový displej, ktorý na prvý pohľad pôsobí oveľa menšie. Je totiž netradične úzky, vďaka čomu lepšie pasuje do palubovky. Ponúka prehľadné menu, rýchle reakcie a nechýba podpora bezdrôtovej konektivity. Navyše hlasový asistent funguje s podporou Chat GPT. Zamrzeli nás len občasné glitche, kedy sa z ničoho nič odpojil CarPlay, alebo po krátkom vystúpení a nastúpení sa vôbec nechcel zapnúť.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Aký pohon si vybrať?

Snáď jediný aspekt, v ktorom Grandland narazí na problémy, je ponuka motorov. Pestrosť výberu si síce si zachoval, keďže je dostupný ako elektromobil, benzínový hybrid a plug-in hybrid. Nás však mrzí, že sa Stellantisu nepodarilo priniesť full-hybridný štvorvalec, pretože po skúsenostiach z Peugeotu 5008 s mild-hybridnou jedna-dvojkou môžeme povedať, že na cestovanie jednoducho tento motor nestačí. V meste síce dokáže jazdiť za skvelé spotreby na úrovni 5,5 litra, čo na takto veľké auto je úctyhodné, ale na diaľnici a hlavne v stúpaniach sa vyslovene trápi, čo sa prejaví na spotrebe.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Plug-in hybrid už ponúka štvorvalec a elektrický dojazd do 85 kilometrov. Opel s ním dokonca prešiel tisíc kilometrov na jednu nádrž. Ale keďže nemá DC nabíjanie, ideálne je ho nabíjať doma alebo v práci, čo opäť môže niektorým zákazníkom skomplikovať výber. My sme testovali tretiu možnosť, elektromobil postavený na koncernovej platforme STLA Medium. Testovaná verzia mala väčší 82 kWh akumulátor. V základe je dostupná aj verzia so 73 kWh batériou, ktorá sľubuje dojazd do 520 kilometrov. My sme pri kombinovanom jazdení v meste a na diaľnici dosiahli spotrebu 16,7 kWh/100 km, takže reálne sa viete hýbať niekde tesne pod 500 km dojazdu.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Komfort a ticho počas jazdy na prvom mieste

Výkon 154 kW/213 koní a krútiaci moment 345 Nm zabezpečujú veľmi slušnú dynamiku, aj keď papierová stovka za 9 sekúnd nevyzerá nijako dramaticky. Ale pružné zrýchlenie je oblasť, v ktorej “na seba zarobí”. Opel Grandland má však vždy pohon prednej nápravy a táto elektrická verzia váži o pol tony viac než hybridná, takže ste na 2,1 tony. To sa za volantom, samozrejme, neschová a auto je naladené vyslovene na komfort. Tým pádom aj na 20″ diskoch bola jazda komfortná a hlavne extrémne tichá. Skutočne sme sa viackrát pristihli, že auto tak dobre maskovalo rýchlosť, že sme si ani neuvedomili, ako rýchlo ideme. To isté platilo aj na diaľnici, kde pri komunikácii s pasažiermi vôbec nemusíte zvyšovať hlas.

Opel Grandland
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Na diaľnici sa spotreba pohybovala na úrovni 25,5 kWh, čo je o niečo viac, ako pri kórejskej konkurencii. Pri nabití na 100 % sa dostanete niekde k 300 kilometrom pri rýchlosti 130 km/h. S vidinou častého cestovania možno stojí za zváženie počkať na príchod novej 97 kWh batérie. Na nabíjačke Opel sľubuje 28 minút z 10 na 80 % pri 100 kW nabíjačke.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Cenovo sa ťahá k päťdesiatim tisícom

Ale teraz tá menej zábavná časť, cenovka. Základ s trojvalcom štartuje na úrovni 31 490 € a už v základe dostanete solídnu výbavu za slušné peniaze. Len ako sme spomínali, trojvalec nie je na dlhé cesty. A ak chcete svetlá IntelliLux HD, odporúčame priplatiť balík Tech za 1 400 €.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Elektrický Grandland začína na sume 42 490 € s menšou batériou. Verzia s 82 kWh batériou je dostupná až od výbavy GS za 46 190 €, kde už ale máte všetko podstatné v cene. Plug-in hybrid stojí v priemere o 7 000 € viac než základný trojvalec a o 3 až 5-tisíc menej než elektromobil. Dokázali by ste si vybrať?

Najlepší Opel posledných rokov? Tento nás fakt prekvapil.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 1 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokVysoké teploty: Dieťa nenechávajte v aute ani na 5 minút, požiar spôsobí aj fľaša s vodou
Autá milujem od útleho veku a profesionálne im venujem od roku 2016. Mojou doménou sú videá, kde snažím o autách hovoriť ľudskou rečou a zameriavam sa na veci, ktoré bežný zákazník najviac vníma. Keď ale príde na športové auto, vždy rád nechám vyznieť svoju lásku k motoršportu a rýchlej jazde.