Konečne dorazil aj do Európy, Mitsubishi Outlander po niekoľkých rokoch od svetovej premiéry zavítal aj na starý kontinent. No nie je už neskoro?
Mitsubishi zažilo v Európe búrlivé obdobie. Po správach o úplnom konci cez absenciu nových modelov či preznačkované Renaulty až po odkladanie príchodu kľúčového modelu. Nový Outlander totiž svet uvidel už v roku 2021, kedy po ôsmich rokoch nahradil predchádzajúcu generáciu. S ohľadom na radikálnu emisnú budúcnosť vtedajšej Európy sa s jeho príchodom na náš trh nepočítalo.

Veci sa zmenili a vlajková loď tejto japonskej automobilky napokon dorazila. Síce s meškaním porovnateľným so slovenskými vlakmi, ale predsa. Čakať sa oplatilo, pretože nová generácia vyzerá naozaj výborne. Je to skutočné Mitsubishi so všetkým, čo k nemu patrí.

Atraktívny dizajn
Osobne sa mi najviac pozdáva zadná časť a zadný profil, kedy auto vyzerá nesmierne dynamicky a niektoré črty evokujú etalón SUV karosérie v podobe Range Roveru Velar. Predá časť mi na dnešnú dobu pripadá príliš prvoplánovo, komplikovane a masívne. Tu je vidieť niekoľkoročné meškanie.

Masívne 20-palcové disky kolies perfektne dopĺňajú karosériu. V ponuke sú aj menšie 18-palcové, ktorým by sme sa z hľadiska estetiky asi vyhli. O komfort sa báť nemusíte, podvozok si vie poradiť aj s väčším rozmerom diskov, pričom profil pneumatiky 255/45 je stále dosť vysoký.

Rovnako veľkou generačnou premenou prešiel aj interiér. Z pôvodného neostalo prakticky nič. Horizontálna palubná doska s plávajúcim vysadeným displejom infotainmentu je stávka na istotu. Pred vodičom sa nachádza digitálny prístrojový štít s príjemnou grafikou.

Správny krok vpred
Prekvapivo, väčšina nastavení vozidla je k dispozícii práve tu a nie v stredovom centrálnom displeji ako v prípade iných áut. Celkovo je ergonómia vo vnútri na vysokej úrovni a je vidieť, že niekto rozmýšľal pri tvorbe ovládacích prvkov. Kombinácia analógu a digitálu je vyvážená, stratené tak nebudú ani staršie ročníky vodičov.

V nami testovanej najvyššej výbave je samozrejmosťou prémiová Nappa koža v zaujímavej hnedej farbe a luxusným diamantovým prešívaním. Nechýba ani funkcia odvetrávania, vyhrievania či masáže sedadiel. Klimatizácia je trojzónová, pričom sedadlá v druhom rade sú polohovateľné.

Trochu nám prekáža dnes už archaické riešenie zadnej lakťovej opierky v podobe sklápateľného segmentu sedadla. Síce tak vzniká praktický priestor na prepravu dlhých predmetov, no ak si chcete len položiť kávu, nechcete aby vám pri brzdení niečo z kufra preletelo dopredu. Každopádne, z hľadiska vnútorného priestoru je na tom Outlander naozaj dobre a spoločne s Kodiakom dominuje svojmu segmentu. Lokálneho zákazníka však môže zamrzieť absencia sedemmiestnej verzie, ktorá u nás nebude v ponuke.

Atmosféra s výkonom 300 koní?
Áno, pod prednou kapotou sa ukrýva dobre známy japonský benzínový štvorvalec s objemom 2,4 litra. Pomáha mu plug-in hybridný systém s dvojicou elektromotorov, pričom systémový výkon je masívnych 225 kW. Ide o inovovaný PHEV systém z predchádzajúcej generácie, ktorý je zároveň jedinou možnou voľbou na slovenskom trhu.

Jeho chod je naozaj sofistikovaný, pričom správanie je možné nastaviť si prostredníctvom jazdných režimov. Najzásadnejšou zmenou je väčší akumulátor, ktorého aktuálna kapacita 22,7 kWh postačí na čisto elektrický dojazd takmer 100 kilometrov. Ak k tomu pripočítame pomerne slušnú, 53-litrovú palivovú nádrž, dostávate naozaj široký akčný rádius.

Samotná dynamika je skvelá, auto má solídny záťah bez ohľadu na stav nabitia akumulátora, keďže hybridný systém je k dispozícii stále, rovnako ako aj pohon všetkých štyroch kolies. Ten totiž zabezpečuje elektromotor, ktorý poháňa zadnú nápravu.

Veľké ale
Čerešničkou na torte je DC nabíjanie výkonom až 50 kW, čo vám umožní nabiť batériu za pol hodinu. Bohužiaľ, je nutné zdôrazniť aj B a to síce, že palubná DC nabíjačka využíva japonský konektor CHAdeMO, ktorý na Slovensku mizne. Väčšina providerov nabíjacích stojanov využíva CCS konektor, ktorý nahrádza aj na starších nabíjačkách raritné CHAdeMO. Mitsubishi však prisľúbilo nápravu a do Európy plánuje v dohľadnej dobe dovážať autá s CCS konektorom.

Zatiaľ tak môžete využívať druhý konektor, ktorý je hneď vedľa, ten však ponúka len bežné AC nabíjanie, s ktorým Outlander nabijete za 6,5 hodiny.
Porovnanie s konkurenciou
Kodiaq síce dokáže zaujať cenou základnej verzie len 46 200 €, kým základný Outlander Inform stojí 51 900 €, no už v základe dostávate v prípade Mitsubishi o viac ako 100 koní vyšší systémový výkon. V prípade vrcholných výbav je rozdiel ešte menší, Instyle+ vás vyjde na 63 300 € a Kodiaq Sportline na niečo vyše 60 000 €. Výkon sa však v prípade Kodiaqu nezmenil a k dispozícii vám je len 150 kW.

Podrobnejšie sme sa testu nového Mitsubishi Outlander venovali v našej video recenzii na YouTube, kde sa dozviete aj reálny dojazd či spotrebu po vybití akumulátora.