Dlho sme v prípade plug-in hybridov ťažko hľadali zmysel, nakoľko ponúkali dojazd, ktorý ledva stačil pre každodenné jazdenie. Vývoj sa však ohromne posunul a dnes si začíname zvykať na elektrické dojazdy cez 100 km. Ďalším dôkazom je MG HS PHEV.
Iba v krátkosti k MG HS, ktoré sme už testovali v čisto spaľovacej verzii. Oproti predchodcovi auto natiahli rovno o 9 centimetrov. Základný objem kufra tak vzrástol zo 463 na 507 litrov, ale v prípade hybridu sa už musíte uspokojiť s 441 litrami. Interiér je taktiež rovnako hodnotne poňatý, čo znamená, že nové MG HS sa nepúšťalo do nejakej veľkej revolúcie a skôr sa snažilo napraviť chyby predchodcu. Ostali zachované na dotyk prívetivé materiály. Nové sú dva 12,3″ displeje aj s novým prehľadnejším systémom.

100 kilometrov na elektrinu
Ale poďme k tomu podstatnému. Pod kapotou sa nachádza dobre známa pohonná jednotka 1,5 TGI. Tá bola v prípade HS smädnejšia, než najbližšia konkurencia a preto veľmi vítame spojenie s hybridným pohonom. A MG sa vôbec nedržalo bokom. Do HS PHEV vložili 21,4 kWh batériu, ktorá postačí na maximálny dojazd 100 kilometrov. A veruže nám sa podarilo tento výsledok nie len napodobniť, ale aj o niekoľko pár kilometrov prekonať. Aj s pomocou výbornej spotreby 13,5 kWh na 100 km.

Škoda pomalého nabíjania
V prípade elektrického využívania však musíme povedať, že mínusom je slabý nabíjací výkon. Úplne chýba DC nabíjanie, ktoré ponúka koncernová konkurencia a taktiež AC nabíjací výkon je slabší. Zatiaľ, čo Tiguan ponúkne 11 kW palubnú nabíjačku, MG HS PHEV má iba 6,6 kW. Pre niekoho môže byť negatívom aj absentujúci pohon všetkých kolies, ale to sa v danom segmente plug-in hybridov ukazuje ako bežná vec. Kde nás však MG HS PHEV ešte viac prekvapilo, bola jazda s vybitou batériou.

S vybitou batériou čaroval
Tu sme totiž boli zvyknutí na spotreby na úrovni 8-9 litrov pri autách podobnej veľkosti. A v prvých kilometroch tento príbeh nasledovalo aj HS PHEV. Lenže ono si nabilo batériu zhruba na 2-3 kilometre a s nimi som následne prešiel 10 kilometrov na čistú elektrinu. Bolo to v mestskej premávke, bez veľkých klesaní a stúpaní a treba povedať, že v neskorej hodine, takže aj bez častého rozbiehania. Napriek tomu je to úctyhodný počin a výsledná spotreba na 15-kilometrovej trase s vybitou batériou bola 2,7 litra. Pri menej priaznivých podmienkach, počas dopravnej špičky a jazdy taktiež na mestskom obchvate, sa spotreba zdvihla iba na 4,5 litra, čo je tiež špičkové číslo. Aj bez nabíjania je MG HS PHEV podobne efektívne ako samonabíjateľné hybridy.

Pri cestovaní už hybrid až tak čarovať nevie. Na diaľnici nemá zmysel plytvať elektrickou energiou, nakoľko by dojazd pri 130-tke predstavoval iba niečo vyše 65 kilometrov. Takže, ak chcete cestovať ďalej, radšej si čisto elektrický dojazd šetrite na okresky a mesto. Tým pádom sa dostanete na spotrebu 6,8 litra, čo stále nie je zlé na hybridné vozidlo a výrazne lepšie, než spaľovacie HS.

Stovka pod 7 sekúnd
A v neposlednom rade je tu dynamika, nakoľko kombinovaný výkon predstavuje až 200 kW, teda 272 koní. Z toho je 105 kW (143 k) zo spaľovacieho motora. Pozitívum je, že elektromotor bol dostatočne výkonný, aby pokryl aj prudšie zrýchlenia, bez zbytočnej aktivácie spaľovacieho agregátu. Zrýchlenie na 100 km/h je 6,9 sekundy, čo opäť naznačuje, že auto si dokáže na ceste získať rešpekt.

Treba však jedným dychom dodať, že žiadne bláznivé športové atribúty tu neprichádzajú do úvahy. Podvozok je plavný, naladený skôr na komfort, ale kvôli batérii musel byť vystužený, čo mierne ublížilo komfortu. Veľký zvyk si nebude vyžadovať špeciálna multimódová automatická prevodovka, ktorá má iba dva stupne pre spaľovací motor a jeden pre elektromotor. V realite je však motor veľmi dobre odhlučnený a čarovanie prevodovky si v zásade ani neuvedomujete.

Cenový rozdiel oproti HS
Veľký otáznik prichádza pri cene. Štandardné HS v najvyššej výbave a so 7-stupňovým DCT začína od 33 490 €. Rovnaká výbava Exclusive je za 40 490 € v hybridnom prevedení. Je to o 7-tisíc viac, za v zásade rovnaké auto s o niečo menším kufrom, takže v prípade, ak jazdite hlavne po okreskách, hybrid až tak neoceníte. Ale na diaľnici a hlavne v meste, tam už elektrická pomoc dokáže pomerne rýchlo ušetriť cenový rozdiel. A v porovnaní s európskou konkurenciou je ešte stále o pár tisíc lacnejší, bez kompromisu v kvalite a efektivite hybridnej techniky.